بررسی 4 روش تاثیر تولید محتوا بر رنکینگ وبسایت

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

بررسی 4 روش تاثیر تولید محتوا بر رنکینگ وبسایت

قبلا با توجه به الگوریتم قدیمی گوگل؛ برای بهبود رنکینگ جستجو برای مطالب گفته می شد: «دیگر تمرکز بر روی تعداد لینک ها و کلمات کلیدی بی فایده است.» اما اکنون تحقیقات نشان داده است که تولید محتوای با کیفیت و مرتبط با لغات مفهومی (کلیدواژه هدف)؛ تنها راه بهبود رنکینگ وب سایت است.

quality-content-seo

بر اساس داده های آماری فاکتور های جستجو گفته می شود: «وب سایت ها نیاز به تولید محتوای بیشتر و مرتبط تر و جامع تر دارند تا از عرصه رقابت های جستجو طرد نشوند.»

بنابراین باید توجه داشت که صرفا حجم مطالب ملاک نیست و در اصل کیفیت و میزان ارتباط محتوا به موضوع سایت مورد توجه است.

به طور کلی چهار فاکتور ارزیابی برای یک محتوای سئومحور و کاربرمحور وجود دارد:

  • محتوا با جامعیت معنایی
  • محتوای نسبتا طولانی
  • محتوایی با رسانه ی غنی
  • محتوایی با بیان ساده و قابل درک

در ادامه به تفصیل به بررسی این چهار فاکتور می پردازیم:

محتوا با جامعیت معنایی:

آمار نشان می دهد که بهینه سازی محتوا دارای یک قواعد و قوانین جامعی است. تولید محتوا باید به طور کامل با عنوان مرتبط باشد و چندین ترم مرتبط داشته باشد. همانطور که می دانید تنها یک کلمه کلیدی مرتبط برای بهبود رنکینگ کافی نیست.

در واقع گوگل بر روی مفهوم و خود متن تمرکز دارد. گوگل در درک مفهوم متن بسیار هوشمندانه عمل می کند. برای مثال گوگل می‌فهمید که اگر در متنی لغت “سپر” به کار رود کاربرد لغت “خودرو” بسیار محتمل است در حالیکه به کار بردن لغت “یخچال” سنخیتی ندارد. به این مفهوم “هم رخدادی” گفته می شود.

گوگل هم به ترم های اثبات و هم ارتباط نگاه می‌کند. ترم ‌های اثبات به آن هایی گفته می‌شود که به طور معمول در همه ی مقاله ها در عنوان آن قرار دارند, بنابراین گوگل انتظار دارد که آن ها در مقاله موجود باشند. ترم های ارتباطی به آن‌هایی گفته می‌شود که بخشی از زیرعنوان هستند و به طور دقیق در مقاله موجود نیستند.

تولید محتوای نسبتا طولانی:

طبق آمار به دست آمده، سایت هایی که تعداد واژه های بیشتری در نوشته های خود دارند، دارای رتبه های بهتری در جستجو هستند. این موضوع در نمودار زیر نشان داده شده است. به وضوح می بینید که حجم مطالب چگونه افزایش یافته است و تاثیر آن بر رنکینگ سایت ها چگونه بوده است. محور y میانگین تعداد کلمات را نشان می دهد و محور  x رتبه ی آن را نمایش می دهد.

content-length

به طور کلی هرچه مطلبی طولانی تر باشد احتمال به اشتراک گذاری آن در 4 شبکه اجتماعی اصلی بیشتر می شود. به نمودار زیر نوجه کنید.

shares-content-length

محتوایی با رسانه ی غنی:

با توجه به فاکتور های جستجو گفته می شود: «تصاویر و ویدیو ها نه تنها باعث جذاب تر شدن مطلب مورد نظر می شوند بلکه برای گوگل هم جالب تر و جذاب تر است».

به طور مختصر، طبق آمار گرفته شده، مطالب و محتواهایی که دارای تصویر یا ویدیو هستند دارای رنکینگ بهتری نسبت به سایرین می‌باشند و دو برابر سایر مطالب به اشتراک گذاشته می‌شوند. به اشتراک گذاری مطالب ممکن است باعث رنکینگ بالاتر نشود اما نقش مهمی را در ترافیک مستقیم و آگاهی از برند و سایر کارایی های آنلاین برای دامین شما، ایجاد می‌کند.

تولید محتوایی با بیان ساده و قابل درک:

با توجه به بررسی و تحقیقات انجام شده بر روی ساده بودن و قابل درک بودن مطالب و تاثیر آن بر روی رنگینک آن، محتواهایی که به زبان ساده تر نوشته شده اند، در جستجو در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند.

بنابراین دیدیم که فاکتور های جستجو بر تولید محتوای جامع و طولانی و محتوایی با رسانه ی غنی و با بیانی ساده , تاکید دارند.

بهبود محتوای وب سایت یکی از کلیدی ترین مرحله های افزایش سئو است و توجه به آن بسیار  مهم و ضروری می باشد.

 

البته قوانین گفته شده فقط بخشی از فاکتورهای مربوط به بهینه سازی محتواست. با توجه به تغییرات جدیدی که در سال 2018 در الگوریتم های گوگل اتفاق افتاده است. ما در یک مقاله جامع نحوه نوشتن تولید محتوای سئو پسند را توضیح داده ایم. جهت مطالعه این مقاله به لینک زیر کلیک کنید :

تولید محتوای سئو پسند SEO چیست؟ و چگونه نوشته می شود؟ راهنمای گام به گام (2018)

 

 

مقالات خواندنی: 

4.9
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.