خطای رایج در تولید محتوا copify.ir

اشتباهاتی که در تولید محتوا باید از آن‌ها دوری کرد

امروزه حرفه‌ی تولید محتوا به یکی از پرطرفدارترین و حساس‌ترین حرفه‌ها تبدیل شده است زیرا هرچه در این امر قدرتمندتر عمل کنیم در میان رقبای تجاری به جایگاه بیشتری دست خواهیم یافت. با دانستن اهمیت این امر, موسسسات و سازمان‌های مختلف روز به روز محتوای خود را با هدف جذب کاربران و مشتریان افزایش می‌دهند. در این میدان رقابت، تنها وبسایت هایی پیروز می‌شوند که بتوانند پایه ریزی قوی و حساب شده‌ای داشته باشند، وگرنه باید در انتظار شکست بنشینند.

بنابراین در گام اول ساخت وب سایت و تولید محتوای با کیفیت از همه مهم‌تر است. متاسفانه افراد تازه کار و کم تجربه در این حرفه, به دلیل عدم آگاهی از دام‌ها و اشتباهات رایج از دور رقابت طرد می‌شوند.

با توجه به این امر، تصمیم گرفتیم یک بررسی کلان از این دام‌ها و اشتباهات در مدیریت وبسایت و محتوا انجام دهیم:

  1. تولید محتوا بدون آگاهی از نوع کاربران و نیاز آن‌ها: برای نوشتن یک محتوای کاربرپسند اول از همه باید از خود بپرسید “نیاز کاربر چیست؟”, “سایت برای چه نوع کاربرانی و با چه خصوصیات و محتوایی ساخته می‌شود؟”. اگر فکر می‌کنید قادرید سایت و محتوایتان را طوری طراحی کنید که مناسب هر نوع کاربری و با هر خصوصیاتی باشد سخت در اشتباهید. بنابراین از ابتدا باید هدف خود از ساخت وب سایت و تولید محتوا بدانید. شناخت نوع کاربران این امکان را به شما می‌دهد که با زبان خودش با او صحبت کنید و از لغات و جملات متناسب با نوع آن‌ها و سطح اطلاعاتشان به تولید محتوای مناسب بپردازید.
  2. تولید محتوا فقط به صورت نوشتاری: اگر می‌خواهید بین کاربران بیشتری محبوبیت کسب کنید, نباید صرفاً از پست‌های نوشتاری طولانی استفاده کنید. کاربران اصولاً با تصاویر بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.. نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد، استفاده از تصاوير با کيفيت در فيسبوک به افزايش ميانگين ۵۳ درصدي اشتراک گذاري‌ها منجر شده است. همچنين استفاده از تصاوير باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نيز با بيش از ۱۰۴% افزايش رو به رو شود. بنابراین قراردادن تصویر مرتبط در محتوای خود را فراموش نکنید.
  3. تولید محتوای اغراق آمیز: بعضی از نویسندگان سایت, تولید محتوا را ابزاری می‌دانند برای تعریف و تمجید از خودشان. اما باید بدانیم که اغراق در این امر باعث دلزدگی کاربران می‌شود و از محبوبیت سایت نزد آن‌ها می‌کاهد. بازاریابی برای محصولات یکی از اهداف حرفه‌ی تولید محتوا است. تبلیغات باید زیرکانه انجام شود و در کنار آن به رقبا هم توجه شود.

بنابراین با شناخت این قبیل اشتباهات باید سعی کنیم در این عرصه رقابت موفقیت کسب کنیم.

برای تولید محتوا سایت با ما تماس بگیرید.