خطای رایج در تولید محتوا copify.ir

اشتباهاتی که در تولید محتوا باید از آن ها دوری کرد

امروزه حرفه ی تولید محتوا به یکی از پرطرفدارترین و حساس ترین حرفه ها تبدیل شده است زیرا هرچه در این امر قدرتمند تر عمل کنیم در میان رقبای تجاری به جایگاه بیشتری دست خواهیم یافت.  با دانستن اهمیت این امر, موسسسات و سازمان های مختلف روز به روز محتوای خود را با هدف جذب کاربران و مشتریان افزایش می دهند. در این میدان رقابت ، تنها وبسایت هایی پیروز می شوند که بتوانند پایه ریزی قوی و حساب شده ای داشته باشند، وگرنه باید در انتظار شکست بنشینند.

بنابراین در گام اول ساخت وب سایت و تولید محتوای با کیفیت از همه مهم تر است. متاسفانه  افراد تازه کار و کم تجربه در این حرفه, به دلیل عدم آگاهی از دام ها و اشتباهات رایج از دور رقابت طرد می شوند.

با توجه به این امر،  تصمیم گرفتیم یک بررسی کلان از این دام ها و اشتباهات در  مدیریت وبسایت و محتوا انجام دهیم :

  1. تولید محتوا بدون آگاهی از نوع کاربران و نیاز آن ها: برای نوشتن یک محتوای کاربرپسند اول از همه باید از خود بپرسید “نیاز کاربر چیست؟”, “سایت برای چه نوع کاربرانی و با چه خصوصیات و محتوایی ساخته می شود؟” . اگر فکر می کنید قادرید سایت و محتوایتان را طوری طراحی کنید که مناسب هر نوع کاربری و با هر خصوصیاتی باشد سخت در اشتباهید. بنابراین از ابتدا باید هدف خود از ساخت وب سایت و تولید محتوا بدانید. شناخت نوع کاربران این امکان را به شما می دهد که با زبان خودش با او صحبت کنید و از لغات و جملات متناسب با نوع آن ها و سطح اطلاعاتشان به تولید محتوای مناسب بپردازید.
  2. تولید محتوا فقط به صورت نوشتاری: اگر می خواهید بین کاربران بیشتری محبوبیت کسب کنید, نباید صرفا از پست های نوشتاری طولانی استفاده کنید. کاربران اصولا با تصاویر بهتر ارتباط برقرار می کنند. . نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد، استفاده از تصاوير با کيفيت در فيسبوک به افزايش ميانگين ۵۳ درصدي اشتراک گذاري‌ها منجر شده است. همچنين استفاده از تصاوير باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نيز با بيش از ۱۰۴% افزايش رو به رو شود. بنابراین  قراردادن تصویر مرتبط  در محتوای خود را فراموش نکنید.
  3. تولید محتوای اغراق آمیز: بعضی از نویسندگان سایت, تولید محتوا را ابزاری می دانند برای تعریف و تمجید از خودشان. اما باید بدانیم که اغراق در این امر باعث دلزدگی کاربران می شود و از محبوبیت سایت نزد آن ها می کاهد.  بازاریابی برای محصولات یکی از اهداف حرفه ی تولید محتوا است. تبلیغات باید زیرکانه  انجام شود و در کنار آن به رقبا هم توجه شود.

بنابراین با شناخت این قبیل اشتباهات باید سعی کنیم در این عرصه رقابت موفقیت کسب کنیم.