هدف از کپی رایتینگ چیست ؟

هدف از کپی رایتینگ چیست ؟

تام البرگتون در کتاب الفبای کپی رایتینگ می‌گوید:

به تعداد کپی رایتر ها ما تعاریف متفاوتی از کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) داریم. اما تعریفی که من ارائه می‌دهم به شرح زیر است. «کپی رایتینگ استفاده بهینه از زبان برای تبلیغ و ترغیب است. حالا اجازه بدهید بخش‌های این تعریف را برای شما باز کنم

اولاً کپی رایتینگ یعنی پیدا کردن راهی بهینه برای ارتباط است کپی رایتر های حرفه‌ای به‌دنبال پاسخ‌های درست هستند: طول یک محتوای تبلیغی، ساختار مناسب، لحن درست، انتخاب صحیح واژگان. تبلیغ نویسان سخت کوش به وجود تنها و بهترین راه حل پی برده‌اند. و برای پیدا کردن آن تلاش می‌کنند. مثل ساموئل کولوریچ نویسنده معروف انگلیسی یکی از این افراد حرفه‌ای است. این محتوا نویسان می‌خواهند بهترین واژه‌ها را کنار هم بچینند.

هدف از کپی رایتینگ چیست؟

هدف از کپی رایتینگ چیست؟

لینک سامانه سفارش تولید محتوا

کپی رایتنگ یک هنر کاربردی است

کاربرد بعد نشان می‌دهد که کپی رایتینیگ یک هنر کاربردی است: یک فعالیت خلاقانه با هدفی مفید است. در مقایسه با یک نوشته ناب خلاق که برای سرگرم کردن و برانگیختن تفکر است؛ نوشتن کپی رایتینگ در کل به‌دنبال رسیدن به یک نتیجه در دنیای واقعی است. ممکن است ما از خواندن یا نوشتن یک محتوای خوب لذت ببریم ولی هدف از آن انجام یک کار است. ارزش یک محتوای خوب به میزان موفقیت آن در هدفش بستگی دارد.

کاربرد اشکال مختلف زبان در کپی رایتینگ 

زبان یکی از مواد اولیه کپی رایتینگ است اگر توجه کرده باشید بنده از عبارت نوشتن استفاده نکردم دلیل آن شکل‌های مختلف زبان بود. یک کپی یا محتوا می‌تواند یکی از این اشکال زبان باشد. برای مثال  سخن پراکنی در رسانه‌ها، ارتباط یک به یک با مخاطبان از طریق تلفن دو شیوه نتیجه بخش کپی رایتینگ هستند. و حتی مثل زبان لسانی می‌توان از زبان بصری استفاده کرد. تبلیغ نویس گاها با کمک گرفتن از صفحه آرایی و طراحی تصویری متن و محتوا و شناساندن را اثربخش و اثرگذاری محتوای خود را بیشتر می‌کنند.

بیشتر کپی رایتینگ ها را با هدف شناساندن و معرفی محتوا تولید می‌کنند

اساساً این محتواهای تولید شده برای معرفی یک کالا و یا برای شناساندن یک خدمات است و همچنین برای تبلیغ طرح‌های جدید، برند سازی و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات از تولید محتوا استفاده می‌کنند. هدف تبلیغ نویسان مطلع کردن مخاطبان از قدرت، کارایی و مزایای چیزی هست که تبلیغ می‌کنند و مخاطبان اقدام به خرید می‌کنند. کپی رایتر ها گاها از زبان ادبی گاها استعاری، معمولاً از ازلحن‌ها قالب‌های مختلف زبان با اهداف متفاوت استفاده می‌کند.

تشویق عبارت است از وا داشتن مردم به فکر کردن، احساس و یا اقدام کردن آن‌هاست. کپی رایتر ها  این نکات ریز را در نظر می‌گیرند. یک محتوای مؤثر مخاطب را به ترتیب به خواندن، فکر کردن، احساس کردن و عمل کردن وا می‌دارد. در کل منظور از آن استفاده از ابزارهای انتزاعی مانند واژه‌ها و افکار برای رسیدن به یک پیامد در دنیای واقعی است. و نهایتاً این گیرایی یک محتوای تبلیغی است.

منبع: کتاب الفبای کپی رایتینگ

کلام آخر

در ایران کار کپی رایتینگ سال‌هاست انجام می گیرد. ولی از وقتی تجارت الکترونیک رشد یافته است، کپی رایتنگ یا تبلیغ نویسی رنگ و بوی تازه یافته و تمام ساختارهای قبلی قدیمی شده‌اند. بنابراین امروز با درباره روش‌های جدید بازاریابی صحبت می کنیم.

خدمات ما:

مقالات خواندنی

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )

برچسب: کپی رایتینگ ، هدف از کپی رایتینگ

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی های تبلیغاتی) چیست ؟

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی‌ های تبلیغاتی) چیست؟

برای تبلیغ نویسان سراسر دنیا برای تبلیغ نویسی تعریف‌های زیادی ارائه داده‌اند. معنی دقیق آن عبارت است از عمل نوشتن آگهی‌های تبلیغاتی و سایر مپارد تبلیغاتی چون (تیترها، اوراق فروش، فیلم‌ها، ارسال ایمیل انبوه، کتابچه‌ی راهنما، محتوای وبسایت ها و …

با اینکه تعریف ارائه شده یک تعریف درستی بوده ولی تعریف کاملی نیست. تعریف ظریف و زیبایی که من پیدا کرده‌ام در کتاب بروس بندینگر آمده است. بروس بندینگر یکی از آگهی نویسان مورد علاقه بنده است.
بندینگر در کتابش با عنوان «Workshop_Workbook» جملات ارزشمندی را ابراز می‌کند.

  1. تبلیغ نویسی یک شغل است.
  2. یک حرفه‌ی مستلزم مهارت است.
  3. یک نجاری کلامی است.
  4. واژه‌ها روی کاغذ است.
  5. و در کل مهارت و روش در فروشندگی است.

 

چه بی نظیر پیشه و حرفه ما را توصیف کرده است.

تبلیغ نویسی هنر و علم تبلیغ و شناساندن یک محصول، تجارت، شخص و یا یک طرح است. انتخاب، ویرایش، بافتن و ساختن واژه‌هایی است که خواننده را با اقدامی خاص ترغیب می‌کنند.

همانطور که شما نیز اشراف دارید اصطلاح مهارت در فروشندگی تنها در فروش نهایی کالا و محصول خلاصه نمی‌شود و هدف همیشگی کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی تشویق خواننده برای خرید تکی اجناس نیست، بلکه خواننده را برای عملی ساختن اقدامی خاص تشویق می‌کند. افرادی که چه در فضای مجازی و چه در کوچه و بازار یا محل کار با نوشته‌های یک تبلیغ نویس (کپی رایتر) ارتباط برقرار می‌کنند به خاطر این هنرِ در نویسنگی تأثیر می‌گیرند.

در فضای مجازی کلیک کردن به یک لینک، و ارسال یک ایمیل به دوستان و آشنایان خواننده توسط خود او و خیلی از کارهای خلاقانه یک کپی رایتر است.

هر یک از این اقدامات برای فروش بالای یک محصول یا معرفی یک خدمات خوب کمک می‌کند. و اما برای نوشتن یک تبلیغ خوب، یک کپی رایتر باید ویژگی‌های یک محقق، هنرمند، روانشناس و عالم را داشته باشد که در نوشته‌های آینده به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

اگر دوست دارید، محتوای کالا و خدمات شما حرفه‌ای باشد، با ما تماس بگیرید. در دنیای امروز نوشتن زیبا و کلام جادوکننده برازنده همه کسب و کارهای موفق است.

 

خدمات ما:

 

مقالت مرتبط:

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

کپی رایتینگ -علم متقاعد سازی با نوشته ها

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ-علم متقاعد سازی با نوشته هاست. هر نوع متن یا محتوایی که برای فروش کالا، خدمات یا ایده نوشته شود و آغشته به متقاعد سازی خواننده باشد، کپی می‌گویند. به این نوع نویسندگی هم کپی رایتینگ گفته می‌شود.

ادامه مطلب

۲۵ ایده برای کاهش فشار هنگام تولید محتوا

همه مثل همیشه مشغول هستند، وقتی که حرف از تولید محتوا میشه بدتر.

وبلاگ نویس ها، تولید کنندگان هم مثل شما روزانه ۲۴ ساعت دارند.همه به صورت مساوی زمان دارند تا محتوا تولید کنند.پس مشکل زمان نیست مشکل این است که با وجود سختی کار شما همچنان این کار را انجام دهید.

ما نمیتونیم انگیزه شما را تقویت کنیم ولی در این مقاله ۲۵ روش به شما نشان داده خواهد شد که به کمک آن بتوانید فشار ناشی از تولید محتوا را کم کنید.

۱. تمرکز

سعی نکنید همه جا و همه پلتفرم ها باشید این که شما بتوانید محتوای خودتان را با توجه به نوع آن منتشر کنید کافیست.

۲.خلاقیت

ایدهای خلاقانه همه اطراف شما هستند تنها کافیست چشمانتان را باز کنید و لحظه ای که ایده به ذهنتان خطور کرد بلافاصله بنویسید تا فراموش نشود.اگر این روش رو دنبال کنید بعد از مدتی یک بانک خیلی غنی از محتوا خواهید داشت.

۳. زمان برای ایجاد

چند ساعت آرام در هفته برای تولید محتوا در نظر داشته باشید و این کار رو به صورت جدی پیگیر باشید چنانچه مثلا یک جلسه چند ساعته مهم دارید.

کپی رایتر: در صورتی که به کپی رایتر علاقه مند هستید بخوانید.

۴.افزودن نگرش

فرض کنید که دارین در مورد نحوه پختن یک کیک مطلب مینویسید و ۵ ایده را نویسندگان دیگر همراه دارید. حالا علاوه بر این ایده ها دو ایده هم از خودتان به مطلب اضافه کنید تا ارزش مطلب افزایش پیدا کند و برای کاربر مفید تر باشد.

۵. روتین شوید

سعی کنید محتوا را در ساعات و روزهای خاصی ایجاد کنید تا مغز شما به این روتین شدن عادت کند و وقتی که این زمان فرا برسد ذهن شما آماده تولید خواهد بود.

۶. عقب بشینید

وقتی که احساس میکنید گیر کردین و این محتوای که در حال توسعه هستین به جایی نرسید اشکالی نداره به سراغ محتواط بعدی بروید تا خلاقیتان را از دست ندهید.

۶. توانایی نه گفتن

هردقیقه ای که صرف کار کردن روی موضوعی می شود که با اهداف شما تداخل دارد بیهوده تلف کردن وقت هست. پس ارزش وقت خودتان را بدانید.

۸.نگاه به آینده

هفته یا ماههای آینده چه رویدادی دارید؟ مسافرت؟ تعطیلات؟ مرخصی؟ دیدار با خانواده؟  هیچ وقت تولید محتوا را با عجله انجام ندهید چون در آن صورت از کیفیت خواهید زد. موفقیت ثبات میخواهد.

۹. استراحت کنید

مطالعات نشان میدهد حتی دو دقیقه استراحت کارایی شما را ۱۱ درصد افزایش می دهد.

۱۰. نقص داشتن خوب است

خیلی از آدم ها دنبال کمال مطلق هستند،  شما انسان هستید به هر حال در یک جا اشتباه خواهید کرد. پس نگران نباشید و دکمه انتشار رو فشار دهید.

۱۱. از برنامه ها استفاده کنید

چندین و چند برنامه رایگان و مفید برای ایجاد تصاویر،  اینفوگرافیک و ویدئو وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوا یا پادکست حتی با موبایل استفاده کنید.استفاده از این برنامه ها میتوانید ایده محتوا، ویرایش، آموزش سئو و انتخاب بهتر برای عناوین را داشته باشید.

۱۲. میکس رسانه

وقت کافی برای تولید محتوا ندارید؟ اشکال نداره یک ویدئو سه دقیقه ایجاد و با یک عنوان داخل متن پست ارسال کنید. و یا یک وبلاگ نویس میتواند از محیط کاری خودش یک تصویر تهیه کرده و ارسال کند به همین آسانی در پنج دقیقه. پس میکس کنید!

۱۳.کمک از دوستان

در زمان بحران از دوستان مورد اعتماد خود دعوت کنید تا برای شما مطلب ارسال کنند و یا در کانال تان ویدئو بفرستند. افرادی که به راحتی بتوانید به آنها اکانتتان را ارسال کنید.

۱۴. بپرسید،  پاسخ ندهید

در زمان های فشرده برای پاسخ دادن به هر محتوا به خودتان فشار وارد نکنید.بعضی از پست های پر بازدید خیلی سوال دارند ولی جواب نه.

۱۵. کپی و بهبود

شما هر روز محتوا تولید میکنید ولی باید به فکر ارزش آفرینی برای کاربران هم باشید. اگر یکی از کاربران ایده ای در مورد یک مطلب داد حتما آن ایده را هم به مطلب اضافه کنید.

۱۶. برون‌سپاری 

تولید محتوا به ویژه ویدئو، ویرایش میکس مونتاژ زمان خیلی زیادی می طلبد. به جای وقت گذاشتن روی مونتاژ بر روی محتوا تمرکز کنید و این کارها را به اشخاص دیگر و حرفه ای واگذار کنید.

۱۷. چندکاره نباشید

تلویزیون، گوشی، تلگرام و همه نوع اعلان های را خاموش کنید. هر کارکن متوسط ۲۸ درصد از زمانش را به چنین کارهایی اختصاص میدهد.

۱۸. محتوا را برحسب تقویم ایجاد کنید

تولید محتوا در تاریخ های که همه مشغول جلسه، امتحان، درس تعطیلات هستند زیاد مفید نخواهند بود پس زمانبندی با استفاده از تقویم مفید خواهد بود.

۱۹. گزارش تهیه کنید

یک سوال یا مشکل که در صنعت وجود دارد از دوستان یا صاحب نظران بپرسید و از آنها نهایت یک پاراگراف پاسخ درخواست کنید. شماباجمع کردن این پاسخ ها مطلب را ایجاد کنید.

۲۰. ضرب الاجل تعیین کنید

وقتی که در حال تولید محتوا هستید گذاشتن زمان زیاد باعث افزایش جزییات و کش دادن مطلب می شود. پس باید یک ضرب الاجل تعیین کنید مثلا یک ساعت برای این مطلب کافیست.

۲۱. بیش از حد فکر نکنید

یک مطلب ساده وبلاگ نباید در حد تز دکتری باشد یا باعث تکان خوردن جهان شود. خیلی از پست های پربازید که با سوالات ذهنی ساده ایجاد شدند بهتر هستند.

۲۲. لیست پستی ایجاد کنید

خوانندگان از این مطالب خوششان میاید باعث می شودخیلی راحت کلیات مطلب را دریافت و به نتیجه جستجو دست پیدا کنند.

۲۳. هدف گذاری دوباره

محتوای یک پادکست را تبدیل به پست کنید. از ایده یک مطلب برای ایجاد ارائه یا اینفوگرافیک استفاه کنید و…شما زیاد از این نوع محتوامیتوانید ایجاد کنید.

۲۴. دیکته کردن

بسیاری از مردم چندین برابر سریعتر از این که بنویسند حرف میزنند شما به جای نوشتن محتوا میتوانید گفته های خودتان را با نرم افزار یا برون سپاری تبدیل به متن کنید در نهایت کار ادیت را بر عهده بگیرید.

۲۵. به خودتان خدمت کنید

بررسی ها نشان میدهد خوردن و آشامیدن موقع کار به افزایش خلاقیت کمک میکند.

آیا به سئو کار حرفه ای پول میلیونی بدم؟ 

حتما شما هم مثل من با سئو کارهای حرفه حرف زدین که همیشه ادعاهای بزرگی دارن ولی اکثرشون سایتاشون رتبه کمی داره چه پارادوکسی ?

یا مثلا ۲۰ میلیون بدین فلان کیورد رو بیارم رتبه اول! خوب بنده خدا من ۲۰ میلیون داشتم اینترنت چی کار دارم میرم مسافرت فرنگ.

خیالتون رو راحت کنم به سئو کارهای پرادعا که خیلی مدعی هستند اعتماد نکنید چون من در طول این همه سال کار حرفه ای فقط یک مورد دیدم راست میگه اونم با دارک سئو یعنی ۹۰ درصد درست نیست.

ادامه مطلب

چگونه یک کپی رایتر شویم؟ (بدون هیچ تجربه ای)

راهنمای نهایی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر, حتی اگر شما هیچ تجربه‌ای نداشته باشید:

پس شما عزمتون رو جزم کردید که به یک کپی رایتر تبدیل شوید دوست جوان من؟ خب این کار بسیار ممکن است. در واقع, شما واقعاً نیاز به آموزش رسمی ندارید. برخی از کپی رایترهایی که حقوق بالایی می‌گیرند هیچوقت دانشگاه نرفتند یا در کلاس کپی رایتر شدن شرکت نکردند.

  • هیچ تجربه‌ای نداشتند!
  • هیچ آموزش رسمی نداشتند!
  • پول زیادی از این راه به دست آوردند!

ادامه مطلب

سئو کپی رایتینگ برای گوگل و انسان ها

آیا می‌خواهید محتوای سئو شما در رتبه بندی جز صفحات اول باشد؟

seo-copywriting-google-and-humans

در این پست می‌خواهم ایده‌ای را با شما به اشتراک بگذارم که باعث می‌شود خوانندگان این پست و حتی خود گوگل شما را دوست داشته باشند.

ادامه مطلب

5 استراتژی کاپی رایتینگ که باعث افزایش 13 درصدی نرخ تبدیل می شود

5 استراتژی کاپی رایتینگ که باعث افزایش 13 درصدی نرخ تبدیل می شود

مهم نیست که حرفه‌ی شما چیست… یک فروشنده کتاب یا پلاگین یا نرم افزار هم به کاپی رایتینگ نیاز دارد تا بتواند نرخ تبدیل خود را افزایش دهد. نرخی که امروزه بازاریاب‌ها به تولید محتوا می‌پردازند هشداردهنده است. روزانه 25 میلیون محتوا یا یخشی از آن به اشتراک گذاشته می‌شود. تحقیقات نشان داده است که بازاریاب‌ها 25 در صد از بودجه‌ی خود را برای بازاریابی محتوا هزینه می‌کنند.

با در نظر گرفتن میزان بودجه‌ای که بازاریاب‌ها برای محتوا هزینه می‌کنند, چه مقدار از آن‌ها مفید هستند و باعث افزایش فروش می‌شوند؟

در این پست شما را با 5 مورد از استراتژی‌های اثبات شده کپی رایتینگ که باعث افزایش ترافیک جستجویی و رتبه وب سایت می‌شود, آشنا می‌کنیم.

ادامه مطلب

کاپی رایتینگ یا کپی رایتینگ چیست؟

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

کاپی رایتینگ یا کپی رایتینگ چیست؟

گاهی اوقات تعاریف تقلیل دهنده و ساده بیان می‌شوند اما بسیار ضروری اند. در واقع همین تعاریف ساده نقاط شروع هستند برای اینکه نسبت به موضوع مورد نظر درکی پیدا کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با تعریف کپی رایتینگ آشنا کنیم و همچنین به شما نشان دهیم که چرا به عنوان یک بیزینس یا وب سایت یا صاحب یک بلاگ، لازم است معنای آن را بدانید. در تعریف کپی رایتینگ چندین تعریف برای این مفهوم وجود دارد اما وجه اشتراک همه ی آن ها این است که در اصل کاپی رایتینگ نوشتن یک کپی از یک متن یا مطلب است که برای بازایابی یا تبلیغات (چه رسمی و چه غیر رسمی) استفاده می شود. در تجارت کاپی رایتینگ جهت به فروش رساندن محصولات و سرویس ها به کار می رود. کاپی رایتینگ انواع زیادی دارد. برای مثال‌ تولید محتوا برای وب سایت یک نمونه از آن می باشد. در ادامه شما را با 4 مورد از مواردی که کپی رایتینگ را تاثیرگذار می‌کند؛ آشنا می کنیم.

ادامه مطلب

بررسی 4 روش تاثیر تولید محتوا بر رنکینگ وبسایت

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

بررسی 4 روش تأثیر تولید محتوا بر رنکینگ وبسایت

قبلاً با توجه به الگوریتم قدیمی گوگل؛ برای بهبود رنکینگ جستجو برای مطالب گفته می‌شد: «دیگر تمرکز بر روی تعداد لینک‌ها و کلمات کلیدی بی فایده است.» اما اکنون تحقیقات نشان داده است که تولید محتوای با کیفیت و مرتبط با لغات مفهومی (کلیدواژه هدف)؛ تنها راه بهبود رنکینگ وب سایت است.

quality-content-seo

ادامه مطلب