تصحیح رایتینگ آیلتس

تصحیح رایتینگ آیلتس | پکیج ویژه داوطلبان آزمون جنرال و آکادمیک [تسک 1+2]

تصحیح رایتینگ آیلتس را می‌توان یکی از ضرورتی‌ترین نیازهای داوطلبان آزمون جنرال و آکادمیک IELTS دانست. همان‌طور که می‌دانیم کسب نمره دلخواه در آزمون آیلتس، مستلزم کسب نمره حدنصاب در همه بخش‌هاست. یعنی شما باید در هر 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ عملکرد قابل‌قبولی از خود ارائه دهید. بااین‌حال، از بین مهارت‌های چهارگانه، وضعیت رایتینگ کمی متفاوت است. مهارتی که اکثر داوطلبان، آن را سخت‌ترین مانع برای کسب نمره مناسب در آزمون آیلتس تلقی می‌کنند. نیاز مبرم داوطلبان به تقویت مهارت نوشتاری انگلیسی، اهمیت ارائه خدمتی تحت عنوان تصحیح رایتینگ آیلتس را آشکار می‌سازد.

تصحیح رایتینگ ایلتس

رایتینگ؛ پاشنه آشیل داوطلبان آزمون آیلتس!

مسلماً هر کدام از مهارت‌های زبان انگلیسی در جایگاه خودشان از اهمیت زیادی برخوردار هستند. مهارت‌هایی که برای پیشرفت در آن‌ها باید روش‌های خاص و منحصربه‌فردی را اتخاذ کنید. لازمه موفقیت در آزمون آیلتس، ارائه عملکردی متوازن و قابل‌قبول در همه مهارت‌هاست. به این معنا که نمره عالی در سه مهارت، نمی‌تواند عملکرد ضعیفتان را در یکی از مهارت‌ها جبران کند. بنابراین شرط اول موفقیت، اتخاذ یک رویکرد جامع برای تقویت هر 4 مهارت زبان در آزمون آیلتس است.

علیرغم اهمیت برابر مهارت‌های زبان، تجربه نشان می‌دهد که داوطلبان با مهارت رایتینگ در آیلتس، مشکلات بیشتری دارند. سرعت پیشرفت اغلب داوطلبان در رایتینگ بسیار کند است؛ همین امر باعث می‌شود که آن‌ها یادگیری رایتینگ را کاری بسیار سخت بدانند. این مشکل در رایتینگ را می‌توانیم به پاشنه آشیل داوطلبان آزمون آیلتس تشبیه کنیم. زیرا بسیاری از آن‌ها علی‌رغم عملکرد خوب در سه مهارت دیگر، صرفاً به دلیل ضعف رایتینگ در آزمون آیلتس ناکام می‌مانند. اگر شما هم خود را برای آزمون آیلتس آماده می‌کنید، قطعاً نگرانی‌های زیادی درباره مهارت رایتینگ دارید. اما جای نگرانی نیست؛ با استفاده از خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس می‌توانید مهارت نوشتاری‌تان را به‌سرعت ارتقا دهید.

آیا می‌دانید چرا بیشتر زبان آموزان و داوطلبان آزمون آیلتس در مهارت نوشتاری انگلیسی ضعف دارند؟ دلیل این ضعف، عدم امکان ارزیابی و سنجش میزان پیشرفت در بخش رایتینگ است. برای تقویت مهارت رایتینگ در آیلتس مثل هر مهارت دیگری، راهی جز تمرین وجود ندارد. بنابراین باید با استفاده از دانشتان در حوزه واژگان و گرامر، آن‌قدر بنویسید تا به‌تدریج پیشرفت کنید.

اما سؤال اینجاست که چطور می‌توانید میزان پیشرفتتان را بسنجید؟ چگونه می‌توانید متوجه اشتباهاتتان شوید؟ وقتی راهنمایی نباشد که اِشکالات کار را به شما گوشزد کند، چطور می‌خواهید با اصلاح این اِشکالات در مسیر پیشرفت قرار بگیرید؟ حالا احتمالاً سرنخ و کلید حل مشکل را پیدا کرده‌اید. بله! علت ضعف داوطلبان در رایتینگ، نه به خاطر سخت بودن رایتینگ، بلکه به دلیل عدم دسترسی به یک راهنماست. راهنمایی که بتواند با تصحیح رایتینگ و شناسایی اِشکالات به آن‌ها در تقویت این مهارت کمک کند.

آزمون رایتینگ آیلتس چگونه است؟

در اینجا بی‌مناسبت نیست که با کلیات بخش رایتینگ آزمون آیلتس، آشنایی مختصری پیدا کنیم. این آشنایی می‌تواند مقدمه‌ای بر درک هر چه بهتر اهمیت و ضرورت تصحیح رایتینگ آیلتس باشد.

بخش رایتینگ در آیلتس هم برای داوطلبان آزمون جنرال و هم آزمون آکادمیک از دو بخش تشکیل شده است. بخش‌هایی که به آن‌ها Task (تسک) می‌گویند. تسک شماره 2 برای آزمون‌های جنرال و آکادمیک یکسان است. یعنی شما باید درباره یک موضوع خاص، متنی شبیه به انشا بنویسید.

برخلاف تسک 2، تسک شماره 1 در آزمون‌های جنرال و آکادمیک متفاوت است. داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون جنرال باید در این تسک نامه‌ای به زبان انگلیسی بنویسند. اما از داوطلبان آزمون آکادمیک خواسته می‌شود که یک طرح گرافیکی مثل نمودار یا چارت را تحلیل کنند.

متنی که داوطلب در تسک‌های 1 و 2 رایتنیگ آیلتس می‌نویسد، با 4 معیار ارزیابی می‌شود. درواقع هر متن از این 4 معیار نمره‌ای (از 9) می‌گیرد و نهایتاً نمره آزمون رایتینگ آیلتس از میانگین این نمرات محاسبه و تعیین می‌گردد. این چهار معیار عبارت‌اند از:

  • وسعت دایره لغات
  • رعایت نکات گرامری
  • یکپارچگی نوشتاری
  • پیوستگی ساختاری

این بدان معناست که حین نوشتن و تمرین متون رایتینگ باید به‌طور هم‌زمان، معیارهای فوق را مدنظر قرار دهید.

استفاده از خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس چه ضرورتی دارد؟

تا اینجا متوجه شدیم که فرایند تقویت مهارت رایتینگ آیلتس با تقویت مهارت‌های دیگر این آزمون تفاوت زیادی دارد. علاوه بر این با بخش رایتینگ آزمون آیلتس نیز بیشتر آشنا شدیم.

در رایتینگ برخلاف بخش‌هایی مثل ریدینگ یا لیسنینگ، خبری از پاسخنامه نیست که با استناد به آن بتوانید عملکردتان را ارزیابی کنید. از این جنبه، مهارت اسپیکینگ تا حدی به رایتینگ شبیه است؛ اما در اسپیکینگ شما تا حدی مُجاز به شکستن ساختارهای رسمی زبان هستید و این یعنی میدان مانور بیشتری دارید. درحالی‌که رایتینگ این‌طور نیست. در رایتینگ شما باید ریزترین نکات حتی علائم نگارشی را نیز رعایت کنید؛ در غیر این صورت مُصَحِح (همان کسی که کار تصحیح رایتینگ آیلتس را انجام می‌دهد) بابت هر خطا از شما نمره کم می‌کند.

با توجه به این توضیحات، بهترین راه برای تقویت رایتینگ این است که فردی را پیدا کنید که کار مُصحح آزمون آیلتس را برایتان انجام دهد. یعنی بعد از اینکه متنتان را نوشتید، آن را برایتان تصحیح و از خطاهای احتمالی آگاهتان کند. بحث تصحیح رایتینگ آیلتس نیز دقیقاً همین است. یعنی شما از فردی کمک می‌گیرید که با بررسی متون انگلیسی‌تان از هر 4 جنبه، خطاهایتان را شناسایی می‌کند و برای بهبود عملکردتان، پیشنهادهای مناسبی ارائه می‌دهد. وقتی نقاط ضعف و مشکلات را بشناسید، از آن‌ها درس می‌گیرید و به این ترتیب، در زمینه رایتینگ پیشرفت می‌کنید. البته فردی که وظیفه تصحیح رایتینگ را عهده‌دار می‌شوند، باید دانش انگلیسی بسیار بالایی داشته باشند. درواقع تنها در این صورت است که می‌توان در بحث تقویت رایتینگ او را یک راهنمای واقعی و مطمئن دانست.

تصحیح رایتینگ آیلتس؛ یک آپشن اثربخش و درعین‌حال اقتصادی است!

به نظر شما برای موفقیت در آزمون آیلتس، حتماً باید در کلاس زبان شرکت کرد؟ مطمئناً کلاس زبان نقش مهمی در آماده‌سازی داوطلبان برای شرکت در آزمون ایفا می‌کند. بااین‌حال، جالب است بدانید که داوطلبان موفق، لزوماً در کلاس آیلتس شرکت نمی‌کنند.

بسیاری از داوطلبان به‌تنهایی و صرفاً با مطالعه و تمرین، خود را در مهارت‌هایی مثل ریدینگ و لیسنینگ قوی می‌کنند. با توسعه فناوری و روش‌های ارتباطی، پیدا کردن هم‌صحبت‌های انگلیسی‌زبان اصلاً کار سختی نیست؛ بنابراین می‌توانید از طریق تعامل و مکالمه با آن‌ها در زمینه اسپیکینگ نیز پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشید. آنچه باقی می‌مانَد، رایتینگ است که گفتیم با استفاده از خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس می‌توانید از این چالش نیز عبور کنید.

استفاده از خدمات تصحیح رایتینگ، در عین کارایی یک آپشن اقتصادی نیز محسوب می‌شود. به‌هرحال همه می‌دانیم که شرکت در کلاس‌های آیلتس مستلزم صرف هزینه‌ای قابل‌توجه است. هزینه‌ای که برخی داوطلبان، امکان یا تمایلی برای پرداخت آن ندارند. از طرف دیگر، اصلی‌ترین انگیزه بسیاری از زبان‌آموزان از شرکت در کلاس آیلتس، تقویت رایتینگ است. درواقع اگر چنین نیازی نبود، شاید خیلی از آن‌ها در کلاس ثبت‌نام نمی‌کردند. وقتی بتوانید با استفاده از خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس، مهارتتان را در این بخش تقویت کنید، دیگر چه لزومی به ثبت‌نام در کلاس است؟

باز هم تأکید می‌کنیم که شرکت در کلاس قطعاً کمک زیادی به زبان آموزان می‌کند؛ اما خدمات تصحیح رایتینگ یک راهکار ارزان و مؤثر است که می‌تواند شما را از شرکت در کلاس آیلتس بی‌نیاز کند. به این ترتیب دیگر لازم نیست مبلغ قابل‌توجهی را برای ثبت‌نام در کلاس یا دوره‌های آیلتس کنار بگذارید. البته به این شرط که واقعاً بتوانید در مهارت‌های دیگر، گلیمتان را از آب بکشید!

آکادمی خانی نژاد؛ پیشرو در ارائه خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس

پیشرفت در مهارت نوشتاری انگلیسی، با دانش و اعتبار علمیِ ارائه‌دهنده خدمات تصحیح رایتینگ ارتباط مستقیمی دارد. فرد یا مجموعه‌ای که چنین خدمتی را ارائه می‌دهد، باید از اِشراف علمی عالی در حوزه زبان برخوردار باشد. آنچه پیشرفت شما در زمینه رایتینگ را تضمین می‌کند، چیزی جز همین تسلط و اِشراف علمی نیست. با در نظر گرفتن این نکات، آکادمی خانی نژاد را می‌توان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس در ایران دانست.

آنچه آکادمی خانی نژاد را متمایز می‌کند!

دلایل زیادی وجود دارند که آکادمی خانی نژاد را در زمینه تصحیح رایتینگ به یک برند متمایز تبدیل می‌کنند.

آنچه این آکادمی در قالب خدمات تصحیح ارائه می‌دهد، صرفاً به مرور اِجمالی و شناساییِ خطاهای نوشتاری خلاصه نمی‌شود. اساتید این مجموعه در کنار بررسی، عیب‌یابی و اصلاح متن، مجموعه‌ای از پیشنهادهای تکمیلی را به داوطلبان ارائه می‌دهند. پیشنهادهایی که هر کدام به‌نوبه خود کمکتان می‌کنند تا در زمینه رایتینگ آیلتس سریع‌تر پیشرفت کنید.

دقت، درستی و سرعت در رسیدگی به سفارش‌های تصحیح رایتینگ از دیگر وجوه تمایز آکادمی خانی نژاد است. در این آکادمی کسانی کار تصحیح رایتینگ را انجام می‌دهند که به معنای واقعی کلمه مو را از ماست می‌کشند؛ اساتیدی که درست مثل مصحح رایتینگ آیلتس، هیچ خطا و اشتباهی از نگاهشان دور نمی‌ماند. آن‌ها با همان سخت‌گیری و نکته‌سنجی و البته دلسوزی، تمرینات رایتینگ داوطلبان را تصحیح نموده و به آن نمره می‌دهند.

در پایان فرایند تصحیح، داوطلبان گزارشی دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند از وضعیت خود در زمینه رایتینگ آگاه شوند. گزارشی که علاوه بر ارزیابی کلی شرایط داوطلب، حاوی پیشنهادهایی راهگشا و اصولی برای پیشرفت او در رایتینگ است. جنرال یا آکادمیک فرقی ندارد! اگر به دنبال یک راهکار نتیجه‌بخش و درعین‌حال اقتصادی برای تقویت رایتینگ آیلتس هستید، می‌توانید از آکادمی خانی نژاد و خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس این مجموعه کمک بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.