چگونه کپشن‌های اینستاگرامی بنویسیم که تعداد بازدید و تعاملات را بیشتر کند؟ (اصول نوشتن کپشن اینستاگرامی برای کسب‌وکارها)

چگونه کپشن‌های اینستاگرامی بنویسیم که تعداد بازدید و تعاملات را بیشتر کند؟ (اصول نوشتن کپشن اینستاگرامی برای کسب‌وکارها)

چگونه کپشن‌های اینستاگرامی بنویسیم که تعداد بازدید و تعاملات را بیشتر کند؟ (اصول نوشتن کپشن اینستاگرامی برای کسب‌وکارها)

چگونه کپشن‌های اینستاگرامی بنویسیم که تعداد بازدید و تعاملات را بیشتر کند؟ (اصول نوشتن کپشن اینستاگرامی برای کسب‌وکارها)

چگونه کپشن‌های اینستاگرامی بنویسیم که تعداد بازدید و تعاملات را بیشتر کند؟ (اصول نوشتن کپشن اینستاگرامی برای کسب‌وکارها)

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان موفقیت‌آمیز باشد، فعال بودن در فضای مجازی بسیار ضروری است. حتی اگر محصول به خصوصی نمی‌فروشید و فقط وبلاگ یا چیزی مشابه را مدیریت می‌کنید، لازم است که در فضای مجازی حضور داشته باشید.

اما صرف داشتن حساب‌های فضای مجازی و مدیریت صحیح آن‌ها دو مقوله جداست.

آیا می‌دانستید حدود ۸۰٪ از جستجوها در فضای مجازی در گوشی‌های موبایل صورت می‌گیرد؟ این یکی از دلایلی است که باید روی استراتژی اینستاگرامی خود تمرکز کنید.

بعلاوه، به رشد سریع اینستاگرام سالهای اخیر نگاهی بیندازید:

شهرت این پلتفرم را نمی‌توان نادیده گرفت.

شرکت‌های تجاری این تمایل و گرایش‌ها را تشخیص می‌دهند و به همین دلیل متناسب با آن‌ها عمل می‌کنند. در حقیقت بیش از ۷۰٪ کمپانی‌ها در ایالات‌متحده، در سال ۲۰۱۷ حساب اینستاگرامی داشتند. این رقم از ۴۸/۸ ٪ در سال ۲۰۱۶ به ۷۰٪ رشد تصاعدی داشته است. اگر شما نیز یکی از این کمپانی‌ها هستید مطمئنم هر آنچه اینستاگرام ارائه می‌کند برای شما مفید واقع می‌شود.

  • روزانه تصاویری را به اشتراک می‌گذارید (پست می‌کنید)؛
  • مدام در حال اضافه کردن ویدئو به استوری خود هستید؛
  • و یا حتی لایو می‌گذارید.
  • عکس‌برداری و پست کردن تصویری مناسب می‌تواند جلب توجه کند اما عنوان (کپشن) پست شما کاربران را جهت‌دهی خواهد کرد.
  • مهم است که کپشن کاربردی بنویسید.

اگر در نوشتن کپشن تان کمک می‌خواهید به جای درستی آمده‌اید. هر آنچه برای نوشتن کپشن اینستاگرام کسب‌وکار خود برای افزایش بازدید و تعامل لازم دارید، ذکر خواهم کرد.

 

با تگ‌های لوکشین (موقعیت) اجازه دهید مخاطبانتان بدانند کجا هستید

در شروع بحث چیزی به شما می‌گویم که لزومی ندارد در کپشن خود قرار دهید.

در بحث موقعیت و مکان تصاویرتان به فالوورهای خود (دنبال کنندگان) اجازه دهید بدانند تصاویر در کجا گرفته شده است. ولی نکته اینجاست: لازم نیست آن را در کپشن خود بیاورید. این کار هدر دادن فضایی ارزشمند است. من همیشه شاهد این اشتباه در افراد هستم، در عوض این کار، لوکیشن (مکان) تصویر را تگ کنید.

به‌عنوان مثال: برند Jordan در عوض گفتن “ما در یونایتد سنتر هستیم” مکان تصویر را تگ می‌کند.

در عوض می‌توانند اطلاعات دیگری را در کپشن قرار دهند. آن‌ها از این پست برای تبلیغ عرضه محصولی جدید استفاده کردند. اما اگر مکان تصویر را در کپشن قید می‌کردند پیام تبلیغاتی آن‌ها می‌توانست در بین به هم ریختگی کپشن گم شود.

دلیلی دیگری که باید موقعیت را تگ کنید اینست که پست شما در کنار سایر پست‌هایی که در آن موقعیت تگ شده‌اند قرار خواهد گرفت و همراه آن‌ها نمایش داده می‌شود.

پست‌های با بیشترین لایک (پسند) و کامنت (نظر) به‌عنوان پست‌های برتر در صفحه‌ی آن مکان نمایش داده خواهند شد. این روش بسیار خوبی است تا افرادی که شما را دنبال (فالو) نمی‌کنند هم پست‌هایتان را ببینند.

اگر‌ برند Jordan مکان تصویر را در کپشن قرار می‌داد، در معرض چنین سطح وسیعی از مخاطبان قرار نمی‌گرفت.

بعلاوه تگ کردن لوکیشن میزان تعاملات بیشتر را سبب می‌شود که هدف نهایی از فعالیت ما در اینستاگرام است.

مکان و موقعیت را در خارج از کپشن تگ کنید، این استراتژی بهتر است.

تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام

اولین مطلبی که به ذهنتان می‌رسد را ننویسید.

شما ۲۰ عکس مختلف با زوایا و نورپردازی‌های متفاوت از موضوع مشابهی تهیه می‌کنید. سپس زمانی را صرف انتخاب بهترین آن‌ها، اضافه کردن تعدادی جلوه، تغییر میزان روشنایی، اکسپوژر، میزان اشباع (saturation) و دستکاری دیگر ابزار ویرایش، می‌کنید.

اما نوشتن کپشن را ظرف ۱۰ ثانیه می‌نویسید چون بلافاصله می‌خواهید آن را پست کنید. این کار اشتباه است!

زمانی را که صرف نوشتن کپشن می‌کنید اگر بیشتر از ویرایش تصویرتان نباشد، کمتر هم نباید باشد.

به تمام نوشته‌هایی که در اینترنت مثلاً در وبلاگتان گذاشته‌اید فکر کنید؛ ابتدا یک چرک‌نویس می‌نویسید و سپس آن را ویرایش می‌کنید. شاید هم قبل پست کردن دو یا سه بار آن را ویرایش کنید.

همین کار را برای کپشن اینستاگرام خود نیز انجام دهید.

چرک‌نویس بنویسید (حتی چند بار) و زمان صرف نوشتن کپشن اینستاگرام برای کسب‌وکار خود کنید. تصاویر و فالوور هایتان قرار نیست جایی بروند!

البته منظورم را اشتباه برداشت نکنید. نمی‌گویم کل هفته یا ماه را صرف نوشتن تعدادی متن کنید!

اما لازم است زمانی را برای فکر کردن روی آن اختصاص دهید. روی کپشن‌های خود به‌اندازه گرفتن عکس و ویرایش آن تمرکز کنید.

نوشتن چرک‌نویس همچنین می‌تواند کمک کند تا مطمئن شوید غلط املایی یا هرگونه اشتباه دیگر نداشته باشید.

با آنکه اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد تا کپشن خود را پس از پست کردن ویرایش کنید، تا زمانی که بخواهید متوجه اشتباهی شوید، تعداد زیادی از دنبال کنندگانتان آن پست را ممکن است دیده باشند!

این‌ها اشتباهات ناشی از بی‌دقتی است و مطمئناً نمی‌خواهید کاربران شما را فردی بی‌دقت تصور کنند!

 

پراهمیت‌ترین مطالب را در ابتدای کپشن قرار دهید

اگر کپشنی طولانی می‌نویسید، با قصد نوشتن مقدمه‌های خلاقانه سهل‌انگاری نکنید! در عوض با مهم‌ترین پیغام خود شروع کنید. مستقیم و رو راست باشید.

اینستاگرام این اجازه را می‌دهد ۲۲۰۰ کاراکتر در کپشن خود داشته باشید؛ ولی این به این معنی نیست که فالوورهایتان همه آن‌ها را می‌بینند، حداقل نه بلافاصله!

کپشن‌های طولانی کوتاه و بریده می‌شوند.

مثال بالا کپشنی را قبل و بعد ازینکه کاربر گزینه more را انتخاب کند نشان می‌دهد.

باوجوداینکه عموماً به نظرم کپشن‌های کوتاه‌تر، مؤثرتر هستند، نمیخوام شما را از نوشتن کپشن‌های طولانی بازدارم.

فقط اطمینان حاصل کنید که مهم‌ترین مطلبتان در پایان کپشن نباشد.

دقت داشته باشید که همه کاربران گزینه more را برای همه کپشن کلیک نخواهند کرد.

کاربران با نگاهی اجمالی به تصاویر فقط تازه‌ها و اخبار را مرور می‌کنند (scrolling down)

آن‌ها به‌اندازه‌ای اهمیت نمی‌دهند که کل کپشنتان را بخوانند.

پس سعی کنید آن‌ها را با چند سطر ابتدایی به دام بیندازید تا میلی برای ادامه دادن داشته باشند.

 

روش‌هایی برای جذب کامنت (نظرات) داشته باشید

یکی از راه‌های افزایش تعاملات اینست که مخاطبتان را بر آن دارید تا روی پستتان کامنت بگذارند. کاربران در بخش کامنت ها می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند یا مستقیماً به شما جواب دهند.

یک روش برای گرفتن کامنت های بیشتر جواب دادن به کاربران و شروع یک بحث است. در این روش برای موفقیت، در وهله اول باید مخاطبانتان را بر آن دارید تا صحبت کنند.

کپشن خود را با یک پرسش پایان دهید تا دنبال‌کنندگانتان ترغیب به کامنت گذاشتن شوند. اگر چیزی نپرسید آن‌ها دلیلی برای کامنت گذاشتن نخواهند داشت.

شیوه دیگر، تشویق فالوور ها به تگ کردن دوستانشان در زیر پست است.

این یک مثال از MVMT Watches است:

این پست نزدیک به ۹۰۰ کامنت در کمتر از پنج روز دریافت کرد. واضح است که این استراتژی مؤثر است.

 

به سمت وب‌سایت خود بازدید جذب کنید

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید هدف نهایی صفحه اینستاگرام شما باید فروش بیشتر به کاربران باشد.

باید بتوانید ابتدا کاربران را به وب‌سایت خود بیاورید چرا که خریدها نمی‌توانند مستقیماً از اینستاگرام صورت گیرد.

باید پیگیر ترافیک وب‌سایت خود باشید.

یک url منحصربه‌فرد همراه با کد پیگیری برای اطلاع از تعداد مراجعه، تهیه کنید.

بدین طریق موفقیت‌آمیز بودن این روش را خواهید فهمید.

سنجش نتایج همیشه حائز اهمیت است پس محکی را برای بهبود تشکیل دهید.

لینک مذکور را در بخش بایو اینستاگرام خود قرار دهید. سپس می‌توانید از طریق کپشن مخاطبان را به لینک بایو ارجاع دهید.

 

یک مثال از شرکت H&M:

این تصویر چند رقم پوشاک بخصوصی را نشان می‌دهد که به فروش می‌رسند.

اگر مخاطبی علاقه‌مند به خرید این کالاها باشد می‌تواند با کلیک لینک در بایو مستقیماً به بخش این کالا در وب‌سایت ارجاع داده شود.

به‌این‌ترتیب کاربر لازم نیست آدرس سایت را وارد کرده و کالا را جستجو کند.

مراحل زیادی است که می‌تواند کاربر را بی‌رغبت کند و احتمال فروش را کاهش دهد.

این لینک در بایو H&M با این صورت دیده می‌شود:

این روش هم کار را برای مشتری آسان‌تر کرده و هم سبب فروش بیشتر می‌شود.

 

 

مسابقه‌ای تشکیل دهید

هیچ‌چیز به‌اندازه فرصت بردن چیزی رایگان مردم را هیجان‌زده نمی‌کند. می‌توانید از مسابقه به‌عنوان روشی برای تبلیغ برند خود استفاده کنید.

در این روش اگر بتوانید کپشن مناسبی انتخاب کنید، قطعاً میزان تعامل و بازدید افزایش میابد.

ابتدا سه روش مختلف ارائه کالا و حراجی را مرور می‌کنیم: مسابقه- شرط‌بندی- قرعه‌کشی

اگر شرکت‌کننده‌ها ملزم به تلاش و مهارت برای برنده شدن باشند، این یک مسابقه محسوب می‌شود. برنده توسط داوران یا رأی تعیین می‌شود.

اگر برنده به‌صورت تصادفی انتخاب شود، شرط‌بندی محسوب می‌شود و اگر فرد برای ورود بلیت بخت‌آزمایی یا چیزی شبیه آن بخرد، قرعه‌کشی محسوب می‌شود. البته این دو روش را پیشنهاد نمی‌کنم بخصوص که قوانین چنین ارائه کالاهایی را ممنوع کرده است.

بهترین روش، تشکیل یک مسابقه است.

تلاش کاربران مشخص خواهد کرد که برنده خواهند شد یا خیر.

یک مثال از یک کپشن قدرتمند برای تبلیغ مسابقه‌ای توسط Starbucks:

این یک روش پویشی و کمپینی مؤثر است چرا که سبب افزایش کاربران می‌شود.

چگونگی کارکرد آن: Starbucks مشتریانش را دعوت به طراحی لیوانی می‌کند. سپس مشتریان باید تصویری از لیوانشان را در اینستاگرام با هشتگ زیر پست کنند.

#Whitecupcontest

درباره برند و مسابقه خود فکر کنید. اگر صاحب کافی‌شاپی هستید می‌توانید تصاویر زیادی از قهوه و کیک پست کنید ولی این به‌سرعت برای مخاطبانتان خسته‌کننده خواهد شد.

درنتیجه کپشن شما باید مهیج و جذاب باشد.

دفعه بعدی که تصویری را پست می‌کنید سعی کنید مسابقه‌ای را ترتیب دهید.

مثالی از مسابقه شرکت Mint:

می‌توانید از این کپشن به‌عنوان الگویی برای مسابقه خود استفاده کنید. با استفاده از اطلاعات خود، نام، هشتگ، جایزه و آخرین مهلت شرکت در مسابقه.

 

 

از هشتگ ها استفاده کنید

راجع به هشتگ ها چندین بار بحث شد اما به‌اندازه‌ای ک به‌صورت جداگانه اشاره شوند پراهمیت‌اند. باید در کپشنتان از هشتگ ها استفاده کنید. به همان دلایل مشابهی که مکان تصویر را تگ می‌کنیم.

پست شما به همراه تمام پست‌هایی که هشتگ مشابه را دارند نمایش داده خواهند شد. به این صورت برندتان را در سطح وسیع‌تری از مخاطبان به نمایش می‌گذارید.

پیشنهاد می‌شود هشتگ ها را در انتهای کپشن قرار دهید. همان‌طور که شاهد بودیم کپشن‌های طولانی کوتاه می‌شوند. ولی هشتگ لزومی ندارد در معرض دید باشد تا مؤثر واقع شود. هشتگ تصویر شما را با تمام پست‌هایی که در آن‌ها  از هشتگ مشابه استفاده شده در یک گروه قرار می‌دهد.

برای انتخاب هشتگ، شروع به تایپ کنید. دراینصورت اینستاگرام مشهورترین ها را پیشنهاد خواهد کرد. هشتگی را انتخاب کنید که بیشترین پست را داشته باشد. این کار بیشترین تعامل کاربران را برای شما فراهم خواهد آورد.

از هشتگ ها به تعداد کم و بهینه استفاده کنید. زیاده‌روی در بکاربردن هشتگ ها بیهوده است و برای مخاطبانتان جذاب نخواهد بود.

از مرتبط بودن هشتگ هایتان با موضوع پست اطمینان حاصل کنید. از هشتگ های پربازدیدی که ارتباطی با پستتان ندارد صرفاً برای جذب مخاطب استفاده نکنید! این کار نیز از نظر کاربران بیهوده است و بر استراتژی‌تان اثر سوء خواهد داشت.

 

 

نتیجه‌گیری:

از اهمیت یک کپشن اینستاگرامی مناسب چشم‌پوشی نکنید.

زمان زیادی را صرف انتخاب و ویرایش تصویرتان می‌کنید؛ به همین اندازه در نوشتن کپشن نیز زمان و تلاش به خرج دهید.

چندین چرک‌نویس قبل از انتخاب بهترین کپشن، بنویسید.

لوکیشن (مکان) خود را در کپشن قرار ندهید. این کار هدر دادن فضاست. در عوض از تگ لوکیشن استفاده کنید.

کپشن‌های طولانی به‌طور خودکار کوتاه می‌شوند، پس‌ مهم‌ترین اطلاعات را در ابتدای کپشن قرار دهید.

کامنت ها را با پرسش سؤال یا درخواست دعوت دوستان از کاربران، افزایش دهید.

توسط لینکی در بایو کاربران را به وب‌سایت خود ارجاع دهید. در کپشن خود هم به لینک اشاره‌کنید. اگر فروشگاه اینترنتی دارید از این طریق می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید.

یک مسابقه یا ارائه کالا و حراجی در کپشن شکل دهید.

همچنین از هشتگ ها نیز استفاده کنید. البته به‌صورت بهینه!

اگر این نکات را رعایت کنید بازدید و تعاملات بیشتری در صفحه اینستاگرامتان خواهید داشت.

کدام روش برای نوشتن کپشن اینستاگرامی برای شرکت شما موفقیت‌آمیزتر بوده؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.