wp 1489704702726

10 نوع صفحه ضروری که هر کسب وکاری باید در وبسایت خود داشته باشد

10 نوع صفحه ضروری که هر کسب وکاری باید در وبسایت خود داشته باشد

10 نوع صفحه ضروری که هر کسب وکاری باید در وبسایت خود داشته باشد که در بحث تولید محتوا برای وبسایت خیلی مهم است.

چه کسب و کارهای مطرح و چه کسب وکار های جدید باید این صفحات را داشته باشند.

تأثیر برداشت اولیه بازدیدکننده از وبسایت

وبسایت شما باید یکی از بهترین ابزارهای فروش شرکتتون باشد. وبسایت ویترین شرکت شما برای جهان و گاها اولین جایی است که مشتری‌های احتمالی اسم شما را می‌بینند. می‌خواهید مطمئن باشد که آیا بازدیدکنندگان سایت شما تصور درستی از کسب وکارتان داشته باشند. این کمک می‌کند برند خود را بسازید. پس محتوای وبسایت باید حرفه‌ای و طراحی آن جذاب باشد.

آیا نمی‌دانید چه مطلبی در وبسایت خود بنویسید؟

در زیر 10 نوع صفحه برای نوشتن در سایت معرفی می‌شود. که وجود آنها برای هر کسب وکاری چه کسب وکار های مشهور و چه کسب وکار های تازه کار ضروری است.

1-صفحه‌ی اول یا صفحه‌ی خانگی

صفحه‌ی اول دروازه‌ی ورود به وبسایت شماست، در حالی که همه‌ی بازدیدکنندگان از آن صفحه استفاده نمی‌کنند. (موتورهای جستجو، صفحات داخلی را در نتایج جستجو نشان می‌دهند.) به عبارتی صفحه اول یکی از پربازدیدترین صفحه‌های وبسایت شما است به همین خاطر یقین داشته باشید که پیام درستی را القا می‌کند. بازدیدکنندگان سایتی را که مورد بازدید قرارداده اند سریع قضاوت می‌کنند. مطالعات حاکی از آن است که شما 8 ثانیه وقت دارید که تا بازدید کننده کلید بازگشت را نزده پیام وبسایت و کسب وکارتان را به او القا کنید.

نمونه صفحه اول وبسایت

برای وبسایت خود از یک محتوای جذاب استفاده کنید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کند. یک توضیح مختصر درباره‌ی محصولات و خدمات شما خالی از لطف نخواهد بود، نکته اینجاست که قابل اعتماد بودن وبسایت شما، قانونی بودن کسب وکار شما و آرش بازدید وبسایت شما را در پی داشته باشد. و بازدیدکننده یک مروری برآنچه در وبسایت شماست، داشته باشد.

2- صفحه‌ی درباره‌ی ما

صفحه‌ی درباره‌ی ما برای پاسخ به چند سؤال مهم است. مانند:

·         مالک این وبسایت و کسب وکار کیست؟

·         سابقه‌ی شرکت شما چیست؟

·         با چه کسانی خریدوفروش می‌کنید؟

·         و سؤال خیلی مهم اینکه محصولات ، خدمات و کسب وکار شما را متمایز و خاص می‌کند؟

از بکار بردن عبارت‌های کلی مثل “ما به کیفیت محصولات و خدمات خود تعهد داریم” یا “ما به مشتری‌های خود خدمات عالی می‌دهیم”

نمونه صفحه درباره ما

نمونه صفحه درباره ما | منبع عکس

یک عکس از رییس شرکت و یا کسب وکار، یک سند اعتماد برای صفحه‌ی درباره‌ی ما است. تصور اینکه در یک میهمانی صمیمی هستید به شما کمک می‌کند. برای مثال کسی از شما می‌پرسد: “شما چه کاره‌اید؟” قطعاً نمی‌خواهید آن شخص را دلزده کنید. دلربا باشید کمی از شخصیت خود بگویید. سابقه‌ی سرکت خود را بگویید.

همیشه سعی کنید عکس خود و افراد کلیدی را داشته باشید بازدیدکننده حس می‌کند شما را می‌شناسد و می‌تواند به شما اعتماد کند.

شما می‌توانید راجع به تولید محتوا برای صفحه‌ی “درباره‌ی ما” در لینک زیر مقاله خوبی مطالعه کنید.

3-صفحه‌ی محصولات و خدمات

این صفحه علت وجود کسب وکار شما را شرح می‌دهد. کسب وکار شما چه نوع کالاها و خدماتی عرضه می‌کند؟

بازدیدکنندگان به وبسایت شما می‌آیند تا درمانی برای دردشان پیدا کنند. می‌خواهند بدانند چیزی که شما برای فروش گذاشته‌اید پاسخی برای نیازشان است یا نه. اگر شما بیشتر از یک نوع محصول و خدمات اصلی نمونه‌های زیادی دارید، همه‌ی آنها را در یک صفحه جا ندهید. بجای اینکار، برای هر محصول و خدمتی یک صفحه‌ی منحصر به آن داشته باشید. اجازه دهید کپی رایتر و سایت کپی رایتینگ در نظرگرفته شده، پیشنهادات خریدوفروش شما را معرفی کند.

نمونه صفحه محصولات و خدمات

نمونه صفحه محصولات و خدمات

از زیاده گویی برای بازدیدکنندگان نگران نباشید، چون افرادی که جستجو می‌کنند ویا به قول بچه‌های امروزی سرچ می‌کنند بدنبال اطلاعات وسیعی هستند. آن‌ها برای خودشان سوالاتی دارند امیدوارند که شما برایشان جواب‌هایی دارید. تمام حقیقت‌ها را راجع به چیزی که معرفی می‌کنید را بگویید تا بتوانند یک تصمیم آگاهانه بگیرند. هرچقدر بیشتر بگویید آنقدر فروش دارید.

4- صفحه‌ی سؤالات متداول

اگر مشتری‌های کسب وکار شما سؤالات مشابه و زیادی می‌پرسند، محتملا شما نیاز به یک صفحه‌ی سؤالات متداول  (FAQ) نیاز دارید. وبه این ترتیب مشتری‌ها از شما و خدمات به مشتری بیانگر شما تشکر خواهد کرد.

نمونه صفحه سوالات متداول

یک صفحه‌ی (FAQ) جای خوبی برای بازگو کردن اطلاعاتی در زمینه شرکت شما است. چیز های که می‌خواهید مشتری ها راجعه به شما بدانند آن‌ها را مشخص کنید و به صورت سوال و جواب درباره آن حقیقت ها طراحی کنید.

نمونه صفحه محصولات و خدمات

حتی در این صفحه می‌توانید به مخالفت‌های درباره محصولات و خدمات خود اشاره کنید. برای مثال اگر رایج‌ترین دلیل مشتری‌های احتمالی قیمت‌های بالای شما است و به همین خاطر با رقبای شما قرارداد می‌بندند و یا از آن‌ها خریدوفروش می‌کنند. از صفحه‌ی سؤالات متداول استفاده کنید و دلایل قیمت بالای محصولات و خدمات خود را بگویید تا مشتری‌های احتمالی اطلاعات کسب کنند و بدانند که چرا کالا و خدمات شما به قیمتش می‌ارزد.

 

آیا نمی‌دانید که به صفحه‌ی (FAQ) خود چه مطالبی اضافه کنید؟ فقط به سوالاتی که مشتری‌ها همیشه از شما می‌پرسند پاسخ دهید.

 

اگر شما سؤال‌های زیادی هست که می‌خواهید به آنها اشاره کنید، این صفحه را دو قسمت کنید. برای مثال: در بخشی سؤال‌های رایج مربوط خدمات و محصولات و در بخشی سؤال‌های رایج مربوط به کسب وکارتان را درج کنید. اگر یک فروشگاه آنلاین هستید همچنین شما یک صفحه‌ی (FAQ) راجع به موضوع‌های چون نحوه‌ی ارسال و نحوه‌ی استرداد، می‌خواهید.

 

علارغم آنچه که معلم زبان فارسی شما یاد داده است موقع نوشتن حتماً از زبان غیر رسمی و محاوره‌ای استفاده کنید. استفاده از لحنی دوستانه در محتوای وبسایت شما نقش مهمی در جذب و نگهداری مخاطب وبسایت شما بازی می‌کند.

خلاصه‌ی کلام زیاد نگران تعداد زیاد صفحه‌های (FAQ) نباشید زیرا تا زمانی که آن سؤالات سازمان یافته هستند بازدیدکنندگان براحتی سؤال‌های مورد علاقه خودشان را پیدا می‌کنند و چون صفحه سؤالات رایج شما اطلاعاتی زیادی آشکار می‌کند، موتورهای جستجو عاشق این گونه محتوا هستند.

5-صفحه‌ی اوراق و اسناد یا صفحه‌ی گالری

بهترین راه برای ترغیب مشتری‌های ممکن حرف زردن درباره آنها نیست بلکه نمایش کالاها و خدمات هست. یک فروشنده‌ی جاروبرقی را در نظر بگیرید او برای فروش محصولش را دم در به شما نشان می‌دهد و واقعاً دیدن باور کردن است.

نمونه صفحه گالری

نمونه عکس گالری | منبع عکس

اگر شما یک سرویسی مانند کپی رایتینگ، عکاسی، طراحی وب، آرایش مو و حتی رنگ کاری خانه، نمونه کارهایتان را به مشتری نشان بدهید. از اسکن‌ها و عکس‌ها استفاه کنید. یک گالری عکس و اسکن‌های اسنادواوراق گستره‌ی توانایی‌های شما را نشان می‌دهد. حتی شما باید مونتاژ یک فیلم را در نظر داشته باشید این رسانه به مشتری‌های احتمالی شما کمک می‌کند تا به اینکه شما فروشنده‌ی مناسبی برای نیازهای آن‌ها هستید.

6-صفحه‌ی قدردانی‌ها

از آنجایی که بیشتر محتوای وبسایت شما، کسب و کار شما را از زبان شما تعریف می‌کند یک صفحه‌ی قدردانی به بازدیدکنندکان وبسایت شما امکان مشاهده نظرات دیگران درباره کسب وکار شما را می‌دهد. این نظرات را عموماً و در بیشتر موارد از طرف مشتری‌های قبلی است.

شما می‌توانید قدردانی‌ها را بصورت ایمیل و نامه‌ها از مشتری‌ها دریافت کنید. حتی می‌توانید مکاتبه‌های تلفن همراهتان که مربوط به تشکر است گزارش کنید. حتماً قبل از اضافه کردن آن به محتوای وبسایت خود از وجود امضا و یا نام مشتری خود اطمینان حاصل کنید.

نمونه صفحه قدردانی ها

منبع عکس

بهترین صفحه‌های سپاس و قدردانی اختصاصی بودن آنهاست. عبارات کلی مانند “من فکر می‌کنم فلان شرکت، شرکت خوبی است” در مقایسه نظرات قدردانی به این گونه است که مشتری بطور مختصی می‌گوید: “چه چیزی را و چرا دوست دارد.” حتی یک مشکلی که شرکت شما حل کرده مثلاً یک مطالعه موردی را می‌توانند  به طور مختصر تعریف کنند.

حتماً از نام و نام خانوادگی و عنوان‌ها استفاده کنید تا به قدردانی‌های که به وب سایت خود می‌زنید مشروعیت داشته باشد. اگر توانستید عکسی از مشتری‌های خود را بزارید خیلی بهتر می‌شود. اگر توانستید ویدیویی کوتاهی از مشتری‌های خود تهیه کنید که تجربه کار با شما را بازگو کند، در بحث موثق بودن  صفحه‌ی قدردانی‌ها کاری کردید کارستون!

7-وبلاگ

وقتی که بازدیدکنندگان برای اولین بار به وبسایت شما می‌آیند ممکن است حاضر به خرید نباشند. احتمالاً اطلاعات جمع می‌کنند و شاید از روی نیکبختی شماست که به وبسایت شما آمده‌اند. اگر آنها بدون ارتباط سایت شما را ترک کنند ممکن است هرگز برنگردند، و شما یک خریدوفروش احتمالی را از دست می‌دهید.

نمونه صفحه وبلاگ

منبع عکس

وبلاگ یک شرکت می‌تواند فرصتی برای ایجاد یک نوع دوستی با مشتری‌های احتمالی است. همچنین مشتری‌های فعلی شما را نسبت به اخبار کسب وکار و صنعت  شما بروز نگه می‌دارد.

وبلاگ برای در ارتباط بودن با مشتری یک روش بسیار عالی است.

برای افزایش تعداد بازدیدکنندگانی که وبلاگ شما را دنبال می‌کنند می‌توانید یک محرک مثل یک گزارش رایگان در رابطه با موضوع کسب وکارتان پیشنهاد دهید. آن‌ها برای دریافت گزارش ایمیل‌های خودشان را به شما می‌دهند و شما آن را به لیست ایمیل وبلاگتان اضافه می‌کنید. خب حالا شما می‌توانید با آنها در ارتباط باشید محصولات و سرویس‌های خود را به آنها معرفی می‌کنید و نام خود را ذکر می‌کنید. وقتی آن‌ها تصمیم به خرید گرفتند شما اولین کسی هستید که برای خرید مراجعه می‌کنند.

محتوای خوب وبلاگ به کسب وکارتان کمک می‌کند به عنوان یک صنعت قابل اعتماد رشد کرده و یک متخصص سرآمد در موقعیت خوب خود باشید. شاید بهتر از این‌ها آیت است که موتورهای جستجو مانند گوگل صفحات وبلاگ شما مانند سایر صفحات نشان می‌دهند.

هر مطلب باید مانند یک آهنربای نیرومند بازدیدکننده‌ها را به سوی وبسایت شما جذب کند. بازدیدهای زیاد به مشتری‌های احتمالی تبدیل می‌شوند.

8-صفحه‌ی ارتباط با ما

نمونه صفحه ارتباط با ما

منبع عکس

حتی اگر شما در پایین صفحات محتوای وبسایتتون اطلاعات تماس داشته باشید که هر صفحه‌ای را باز کنید قابل نمایش است، هنوز هم به یک صفحه‌ی اختصاصی ارتباط با ما نیاز دارید. بازدیدکننده به وجود چنین صفحه‌ای عادت کرده است و شما هم می‌خواهید به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند پس وجود چنین صفحه‌ای یک پل ارتباطی بین شما و مشتری‌های شماست و فرصتی است تا بازدید کننده‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

بعضی‌ها دوست دارند تماس بگیرند عده‌ای دوست دارند ایمیل بزنند پس هر دو روش ارتباط را پیشنهاد کنید. اگر یکی از شیوه‌های ارتباط مد نظر شما باشد به مشتری حق انتخاب بدهید. ببخشید، اما این چیزی نیست که شما می‌خواهید این مشتری شماست که یکی از این روش‌های ارتباط را انتخاب کند. علاوه بر ایمیل و شماره تلفن، آدرس خود را نیز بنویسید. آدرس نشان می‌دهد کسب وکار شما یک کسب وکار واقعی با یک موقعیت مشخص است. مگر اینکه شما یه مغازه تک فروشی هستید و مشتری دوست ندارد برای دیدن محل شما بیاید. مردم جز آدرس اینترنتی شما می‌خواهند بدانند کجا مستقر هستید. آن‌ها کنجکاو هستند بدانند با چه کسی می‌خواهند معامله کنند.

همچنین شاید متوجه شوید که آدرس کمک می‌کند بعضی از مشتری‌های محلی را جذب کنید مردم با کسی که از لحاظ جغرافیایی نزدیک هستند دوست دارند معامله دارنداین احساس اعتماد به آن‌ها می‌دهد پس خود را پشت وبسایت پنهان نکنید. از سایه‌ها بیرون بیایید و با سوزن ته گرد موقعیت خود را روی نقشه مشخص کنید.

صفحه‌ی ارتباط شما جای خوبی است که لینک حساب‌های شبکه اجتماعی مانند: تویتر، اینستاگرام، لینکدن و… خود را بگذارید. آخرین وطلایی ترین نکته، اینکه لطفاً از مشتری‌های خود جواب‌های طولانی برای پر کردن مشخصاتشان نخواهید.

کمتر کسی حاضر است فرم‌های شما را پر کند و حتی آدرس ایملشان را به شما بدهند مگر اینکه به شما اعتماد کنند. آن‌ها دوست ندارند که ایمیلشان جزوی از لیست ایمیل‌های شما باشد با کارمندان شما برای تبلیغات به آن زنگ بزنند. می‌توانید یک فرم در صفحه‌ی ارتباط با ما بگذارید ولی پر کردن آن کاملاً اختیاری بود و شمال تمام اطلاعات تماس شما باشد.

 

9- صفحه‌ی سیاست حفظ حریم خصوصی

صفحه‌ی حفظ حریم خصوصی نشان می‌دهد چطور اطلاعات مشتری‌های خودش را استفاده می‌کند، چه اطلاعاتی را آشکار می‌کند، و چگونه این اطلاعات را مدیریت می‌کند. اگرا شما اطلاعات شخصی اشخاص را جمع می‌کنید قانونا باید عبارت حفظ حریم خصوصی را قید کنید. با اینکه بازدیدکنندگان محال است از این صفحه بازدید کنند در این مورد هنوز هم وکیل شما داشتن چنین صفحه‌ای را پیشنهاد می‌کند. بیشتر محتوای صفحات حفظ حریم خصوی بندهای قانون است و همه‌ی آن جملات شبیه به هم هستند.

نمونه صفحه شرایط وظوابط

منبع عکس

صفحه‌ی حفظ حریم خصوصی نشان می‌دهد چطور اطلاعات مشتری‌های خودش را استفاده می‌کند، چه اطلاعاتی را آشکار می‌کند، و چگونه این اطلاعات را مدیریت می‌کند.

اگر برای نوشتن چنین صفحه‌ای نیاز به کمک دارید به شما پیشنهاد می‌کنم که عبارت” نمونه صفحه‌ی حفظ حریم خصوصی ” را در گوگل جستجو کنید. از آن الگو برداری کنید و با تغییر بعضی اطلاعات منحصر به کسب وکار خود کنید. و یا سایت‌هایی هست که با چند تا سؤال محتوای مربوط به کسب وکار شما را تولید می‌کند.

 

10- صفحه‌ی شرایط وضوابط

صفحه‌ی شرایط و ظوابط ملال آورترین محتوای یک وبسایت است مگر اینکه شما یک وکیل باشد. اما برای بسیاری از ماها قانون‌ها متن‌ها پیچیده و خسته کنند، هستند. وجود این صفحه‌ی اجباری است یه یکبار نوشته می‌شود و محتملا هرگز خوانده نمی‌شود. لب مطلب قانون‌های استفاه از وبسایت شما را می‌نویسد. بیشتر وبسایت ها صفحه‌ی شرایط و ظوابط را دارند مشروط بر اینکه هیچ نیاز قانونی برای آوردن این اطلاعات نیست. صفحه‌ای است برای دفاع از حق و حقوق مطالب وبسایت شما است و بطور خلاصه علامت کپی رایت و علامت تجارش شما را نشان می‌دهد. نشان می‌دهد شما از کدام کشور و ایالت هستید و چه قوانینی را پیروی می‌کنید.

نمونه صفحه حفظ حریم خصوصی

منبع عکس

مانند صفحه ی حفظ حریم خصوصی شما می‌توانید نمونه های این صفحه را نیز در گوگل جستجو کنید و طبق کسب وکار و موقعیت خود یک نمونه از صفحه ی شرایط و ظوابط بسازید.

منبع:

http://www.susangreenecopywriter.com/articles/website-copy-the-bare-essentials.html

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

 

خدمات ما:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.