img 2710

۲۵ ایده برای کاهش فشار هنگام تولید محتوا

همه مثل همیشه مشغول هستند، وقتی که حرف از تولید محتوا میشه بدتر.

وبلاگ نویس ها، تولید کنندگان هم مثل شما روزانه ۲۴ ساعت دارند.همه به صورت مساوی زمان دارند تا محتوا تولید کنند.پس مشکل زمان نیست مشکل این است که با وجود سختی کار شما همچنان این کار را انجام دهید.

ما نمیتونیم انگیزه شما را تقویت کنیم ولی در این مقاله ۲۵ روش به شما نشان داده خواهد شد که به کمک آن بتوانید فشار ناشی از تولید محتوا را کم کنید.

۱. تمرکز

سعی نکنید همه جا و همه پلتفرم ها باشید این که شما بتوانید محتوای خودتان را با توجه به نوع آن منتشر کنید کافیست.

۲.خلاقیت

ایدهای خلاقانه همه اطراف شما هستند تنها کافیست چشمانتان را باز کنید و لحظه ای که ایده به ذهنتان خطور کرد بلافاصله بنویسید تا فراموش نشود.اگر این روش رو دنبال کنید بعد از مدتی یک بانک خیلی غنی از محتوا خواهید داشت.

۳. زمان برای ایجاد

چند ساعت آرام در هفته برای تولید محتوا در نظر داشته باشید و این کار رو به صورت جدی پیگیر باشید چنانچه مثلا یک جلسه چند ساعته مهم دارید.

کپی رایتر: در صورتی که به کپی رایتر علاقه مند هستید بخوانید.

۴.افزودن نگرش

فرض کنید که دارین در مورد نحوه پختن یک کیک مطلب مینویسید و ۵ ایده را نویسندگان دیگر همراه دارید. حالا علاوه بر این ایده ها دو ایده هم از خودتان به مطلب اضافه کنید تا ارزش مطلب افزایش پیدا کند و برای کاربر مفید تر باشد.

۵. روتین شوید

سعی کنید محتوا را در ساعات و روزهای خاصی ایجاد کنید تا مغز شما به این روتین شدن عادت کند و وقتی که این زمان فرا برسد ذهن شما آماده تولید خواهد بود.

۶. عقب بشینید

وقتی که احساس میکنید گیر کردین و این محتوای که در حال توسعه هستین به جایی نرسید اشکالی نداره به سراغ محتواط بعدی بروید تا خلاقیتان را از دست ندهید.

۶. توانایی نه گفتن

هردقیقه ای که صرف کار کردن روی موضوعی می شود که با اهداف شما تداخل دارد بیهوده تلف کردن وقت هست. پس ارزش وقت خودتان را بدانید.

۸.نگاه به آینده

هفته یا ماههای آینده چه رویدادی دارید؟ مسافرت؟ تعطیلات؟ مرخصی؟ دیدار با خانواده؟  هیچ وقت تولید محتوا را با عجله انجام ندهید چون در آن صورت از کیفیت خواهید زد. موفقیت ثبات میخواهد.

۹. استراحت کنید

مطالعات نشان میدهد حتی دو دقیقه استراحت کارایی شما را ۱۱ درصد افزایش می دهد.

۱۰. نقص داشتن خوب است

خیلی از آدم ها دنبال کمال مطلق هستند،  شما انسان هستید به هر حال در یک جا اشتباه خواهید کرد. پس نگران نباشید و دکمه انتشار رو فشار دهید.

۱۱. از برنامه ها استفاده کنید

چندین و چند برنامه رایگان و مفید برای ایجاد تصاویر،  اینفوگرافیک و ویدئو وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوا یا پادکست حتی با موبایل استفاده کنید.استفاده از این برنامه ها میتوانید ایده محتوا، ویرایش، آموزش سئو و انتخاب بهتر برای عناوین را داشته باشید.

۱۲. میکس رسانه

وقت کافی برای تولید محتوا ندارید؟ اشکال نداره یک ویدئو سه دقیقه ایجاد و با یک عنوان داخل متن پست ارسال کنید. و یا یک وبلاگ نویس میتواند از محیط کاری خودش یک تصویر تهیه کرده و ارسال کند به همین آسانی در پنج دقیقه. پس میکس کنید!

۱۳.کمک از دوستان

در زمان بحران از دوستان مورد اعتماد خود دعوت کنید تا برای شما مطلب ارسال کنند و یا در کانال تان ویدئو بفرستند. افرادی که به راحتی بتوانید به آنها اکانتتان را ارسال کنید.

۱۴. بپرسید،  پاسخ ندهید

در زمان های فشرده برای پاسخ دادن به هر محتوا به خودتان فشار وارد نکنید.بعضی از پست های پر بازدید خیلی سوال دارند ولی جواب نه.

۱۵. کپی و بهبود

شما هر روز محتوا تولید میکنید ولی باید به فکر ارزش آفرینی برای کاربران هم باشید. اگر یکی از کاربران ایده ای در مورد یک مطلب داد حتما آن ایده را هم به مطلب اضافه کنید.

۱۶. برون‌سپاری 

تولید محتوا به ویژه ویدئو، ویرایش میکس مونتاژ زمان خیلی زیادی می طلبد. به جای وقت گذاشتن روی مونتاژ بر روی محتوا تمرکز کنید و این کارها را به اشخاص دیگر و حرفه ای واگذار کنید.

۱۷. چندکاره نباشید

تلویزیون، گوشی، تلگرام و همه نوع اعلان های را خاموش کنید. هر کارکن متوسط ۲۸ درصد از زمانش را به چنین کارهایی اختصاص میدهد.

۱۸. محتوا را برحسب تقویم ایجاد کنید

تولید محتوا در تاریخ های که همه مشغول جلسه، امتحان، درس تعطیلات هستند زیاد مفید نخواهند بود پس زمانبندی با استفاده از تقویم مفید خواهد بود.

۱۹. گزارش تهیه کنید

یک سوال یا مشکل که در صنعت وجود دارد از دوستان یا صاحب نظران بپرسید و از آنها نهایت یک پاراگراف پاسخ درخواست کنید. شماباجمع کردن این پاسخ ها مطلب را ایجاد کنید.

۲۰. ضرب الاجل تعیین کنید

وقتی که در حال تولید محتوا هستید گذاشتن زمان زیاد باعث افزایش جزییات و کش دادن مطلب می شود. پس باید یک ضرب الاجل تعیین کنید مثلا یک ساعت برای این مطلب کافیست.

۲۱. بیش از حد فکر نکنید

یک مطلب ساده وبلاگ نباید در حد تز دکتری باشد یا باعث تکان خوردن جهان شود. خیلی از پست های پربازید که با سوالات ذهنی ساده ایجاد شدند بهتر هستند.

۲۲. لیست پستی ایجاد کنید

خوانندگان از این مطالب خوششان میاید باعث می شودخیلی راحت کلیات مطلب را دریافت و به نتیجه جستجو دست پیدا کنند.

۲۳. هدف گذاری دوباره

محتوای یک پادکست را تبدیل به پست کنید. از ایده یک مطلب برای ایجاد ارائه یا اینفوگرافیک استفاه کنید و…شما زیاد از این نوع محتوامیتوانید ایجاد کنید.

۲۴. دیکته کردن

بسیاری از مردم چندین برابر سریعتر از این که بنویسند حرف میزنند شما به جای نوشتن محتوا میتوانید گفته های خودتان را با نرم افزار یا برون سپاری تبدیل به متن کنید در نهایت کار ادیت را بر عهده بگیرید.

۲۵. به خودتان خدمت کنید

بررسی ها نشان میدهد خوردن و آشامیدن موقع کار به افزایش خلاقیت کمک میکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *