نماد سایت کپی فای

چگونه یک کپی رایتر شویم؟ (بدون هیچ تجربه ای)

image19

راهنمای نهایی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر, حتی اگر شما هیچ تجربه‌ای نداشته باشید:

پس شما عزمتون رو جزم کردید که به یک کپی رایتر تبدیل شوید دوست جوان من؟ خب این کار بسیار ممکن است. در واقع, شما واقعاً نیاز به آموزش رسمی ندارید. برخی از کپی رایترهایی که حقوق بالایی می‌گیرند هیچوقت دانشگاه نرفتند یا در کلاس کپی رایتر شدن شرکت نکردند.

خب حالا قبل اینکه یک شروع دیوانه کننده‌ای داشته باشید, اجازه بدهید من شما را یک قدم به عقب به سوی واقعیت تبدیل شدن به یک کپی رایتر ببرم.

کپی رایتینگ اساساً به معنی بازی با کلمات برای فروش بهتر است.

اجازه دهید به شما بگویم که من برای یک کمپانی کار می‌کنم که سایتی دارد که از هر 500 بازدید کننده‌اش یک بازدید کننده اقدام به خرید محصولی می‌کند.

اگر من کپی رایتر بودم, به این فکر می‌کردم که چه کاری کنم که از هر 100 بازدید کننده یک نفر اقدام به خرید محصولی بکند. این به این معنی است که 5 برابر فروش بیشتری نسبت به آن سایت داشته باشم.

یک کپی رایتر خوب خواهد فهمید که چگونه این کار را با واژگان خود انجام دهد, و همچنین چگونه تصاویر و دکمه‌ها را برای فروش بیشتر بازآرایی کند.

یک کپی رایتر خوب فقط یک نویسنده نیست. آن‌ها یک روانشناس زیرک پشت تصمیمات خرید انسان‌ها هستند.

 

معنی کاپی

طبق تعریف Business Dictionary کاپی به معنی پیام تبلیغاتی تلویزیونی، متنی یا پرینت شده، با هدف جذب خریدار محتمل می‌باشد.

Save

 

چرا مردم کپی رایتر ها را استخدام می‌کنند؟

به مقدار زیادی از محتواتی که بسیاری از شرکت‌ها در شرف تولید آن هستند فکر کنید.

یک شرکت معمولی بیمه باید این امکانات را فراهم آورد:

همه این مواردی که گفته شد نیاز به نوشتن یا بازبینی توسط یک کپی رایتر را دارد. بعضی شرکت‌ها به شدت روی کپی رایترها تکیه می‌کنند. برخی از شرکت‌ها قبل اینکه دست به شروع کاری بزنند به همه اعضای شرکت برای تبدیل شدن به یک نویسنده بزرگ نیاز دارند. یک کپی رایتر به طور کلی بخشی از تیم بازاریابی یا تبلیغات یک شرکت است.

با این حال ما چند نوع کپی رایتر داریم:

انواع مختلف کپی رایتری که شما می‌توانید به آنها تبدیل شوید:

شما باید یک کار در یک آژانس تبلیغاتی بزرگ مانند Oglivy, WPP یا Mather پیدا کنید. اگر شما می‌خواهید به یک کپی رایتر آژانس تمام وقت تبدیل شوید, شما مجبور خواهید بود به یک شهر بزرگ نقل مکان کنید جاییکه بسیاری از آژانس‌ها آنجا قرار دارند. اگر شما می‌خواهید به یک کپی رایتر آژانس تبدیل شوید, شما باید آمادگی این را داشته باشید که با مشتری‌هایی سر و کار خواهید داشت که از آنها خوشتان نخواهد آمد یا فروختن جنسی به آنها خیلی سخت است. برای مثال, شما ممکن است مسئول فروش مواد شوینده به کمپینی باشید. اما مشکل این است که مارک شوینده شما که قصد فروشش را دارید هیچ تفاوتی با مارک‌های دیگررقبا ندارد! این به این معنی است که وقتی می‌خواهید این نوع محصولات را بفروشید, شما باید خیلی خلاق باشید. این نیز به طور کلی به این معنی است که شما از ریزترین تست‌های جهان بازاریابی مستقیم دور خواهید شد.

در بازاریابی مستقیم شما یک محصول را مستقیماً به مردم می‌فروشید, و همه چیز را می‌توانید درهر مرحله از راه دنبال کنید. در آژانس‌های بزرگ کسی که به برندها کمک می‌کند (مانند شوینده‌ها), آن‌ها به طور معمول تمایل به تمرکز بر روی روش‌های تبلیغ برندها دارند تا از این طریق مردم را مجبور به خاطر سپردن فقط یک محصول بکنند, و بنابراین کاری می‌کنند تا مردم جنس مورد نظر را از قفسه فروشگاه خریداری کنند.

کپی رایتر شرکت یک کار نسبتاً خسته کننده اما کاری ثابت است. شما به احتمال زیاد برای یک شرکت کوچکی مانند شرکت حقوقی یا یک شرکت بزرگ کار کنید.

 

اجازه بدهید اینطوری بگم که یک شرکت بزرگ وجود دارد که تراکتور و تجهیزات کشاورزی می‌فروشد:

همانطور که می‌بینید, شما به تنهایی بر بروی محصولاتی که شرکت تولید می‌کند کار خواهید کرد. و اگر شما اهمیتی به محصولات آنها ندید, این یک کارکسل کننده برای شما خواهد بود.

برای آشنایی از این که چه کسانی کپی رایتر ها را استخدام می‌کنند به این لینک سر بزنید

کپی رایتر آزاد از این شاخه به آن شاخه می‌پرد وهر جا که کسی به یک کپی رایتر نیاز داشته باشد کارهای مربوط به کپی رایتینگ را انجام می‌دهد.

یک پروژه در حال رشد وجود دارد که کار فروش سیستم نرم افزاری تجارت الکترونیک را انجام می‌دهد, و آن‌ها می‌خواهند در شروع کار یک سری “بازاریابی محتوایی” انجام دهند. مانند تولید یک شعار برای محصولاتشان

خب این به این معنی است که آنها محتوای زیادی به شکل پست وبلاگی, کنفرانس مطبوعاتی, راهنمای محصول و غیره تولید می‌کنند.

اگر آنها شخصی را برای انجام این کار در منزل نداشته باشند, آن‌ها به یک کپی رایتر آزاد نیاز خواهند داشت تا این کار را برای آنها انجام دهد.

حالا اجازه دهید بگیم کسی وجود دارد که یک محصول جدید اختراع کرده است, و او شنیده است که ایجاد یک لیست ایمیل برای کسب و کارش بهتر خواهد بود. خب او ممکن است یک کپی رایتر آزاد برای نوشتن یک پاسخگوی خودکار استخدام کند.

به این ترتیب او قادر به گرفتن آدرس ایمیل مشتری‌های بالقوه خواهد بود, و به آنها لیست محصولات را هر چند روز یک بار می‌فرستد تا آنها را برای خرید محصولات ترغیب کند.

یک کپی رایتر آزاد خوب می‌تواند این کار را انجام دهد.

اساساً این کار یک کپی رایتر آزاد هستش که هم یک محتوا ایجاد کند, هم نرخ تبدیل از محتوا را بهبود بخشد.

برای اطلاع از نحوه پیدا کردین این نوع کار به این لینک سر بزنید.

آموزش کپی رایتینگ

برای سری آموزش‌های کپی رایتنیگ در سایت کاپی فای میتونید لینک‌های زیر را دنبال و یا در خبرنامه ما عضو شوید.

برای عضویت در خبرنامه، به صورت کاربر عادی عضو شوید در صورت وجود مطلب جدید به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقاله را هم در مورد 14 دلیل که باید کپی رایتر استخدام کنید را بخوایند.

 

بیشتر بخوانید:

تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه)

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش آموزان مدرسه و کودکان

سفارش تولید محتوا

 

مقالات خواندنی:

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است

​سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )

هدف از کپی رایتینگ چیست ؟


خروج از نسخه موبایل