مشهد شهر نور و آینه

کپی رایتر موفق ؛ 6 قدم برای موفقیت در کپی رایتینگ

کپی رایتر موفق ؛ 6 قدم برای موفقیت در کپی رایتینگ

هر تجارت یا کسب و کاری در دنیای مدرن و امروزی مبتنی بر واژه‌ها است تا بتواند معرفی دقیقی از خود به مشتریان و بازار تقاضا برای خرید داشته باشد. واژه‌ها دارای جادوی عجیب هستند که می‌توانند افراد را به سمت شما جلب یا دور کنند. این ویژگی اگر همراه با یک محصول باشد باعث خواهد شد که فروش بیشتر یا برعکس کمتر داشته باشد. شاید به ظاهر حرفه کپی رایتر بودن ساده است اما چیدن کلمات در کنار هم برای متقاعد کردن کسی که قصد دارد بدون لمس کردن و دیدن کالا آن را بر اساس توضیحات تکمیلی که روی سایت شما وجود دارد، خریداری کند نیاز به سال‌ها تجربه و ممارست دارد.

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که جمله‌ای از یک تبلیغ بسیار ساده یا نوشته‌ای روی بسته‌بندی کالا یا سایت به عنوان یک گزاره همیشگی در ذهنتان تکرار و ماندگار شده باشد. این همان جادوی کپی رایتر و وظیفه اصلی او است که بتواند کالا و محصول را به‌گونه‌ای معرفی کند که خریدار بی‌چون و چرا تصمیم به خرید آن بگیرد. او اصالت و ارزش کالا را در کلمات بیان می‌کند و قصد فریب ندارد.

اگر صاحب حرفه یا سایتی هستید که نیاز به کپی رایتر دارید یا یک کپی رایتر نوپا هستید، خوشبختانه در این مقاله به شما نکاتی حیاتی برای پیمودن ره چند ساله را معرفی خواهیم کرد که با تمرین و ممارست کافی در آن‌ها می‌توانید سطح نوشتار و کپی رایتر خودتان را بهبود ببخشید. این نکات حاصل تجربیات کپی رایترهای باتجربه دنیا است. همراه ما باشید.

نکاتی برای کپی رایتر موفق بودن

نکته اول: مختصر و مفید بنویس

کلمات و نوشته‌های خودتان را پرمحتوا و همچنین کوتاه انتخاب کنید چرا که اغلب مشتریان و صاحبان کسب و کار زمان کافی برای مطالعه متن بلند ندارند. شما بلاگر نیستند. تحقیقات نشان داده است که ما فقط 7 ثانیه فرصت داریم خواننده را با حس خوب کالا یا محصول درگیر و مجاب به خرید و استفاده از آن کنیم. بدیهی هست که 7 ثانیه زمان کمی برای خواندن متن بلند است. کپی رایتر موفق و حرفه‌ای کسی است که کم و گزیده گوی باشد.
برای الگو گرفتن از یک نوشته مناسب، سراغ برندی بروید که دوست دارید. تمامی مطالب در صفحات مختلف وب‌سایت اعم از «درباره ما» تا «شرح محصول» را دوباره بخوانید و تعداد واژه‌ها را بشمارید. چرا تعداد کلمات متفاوت است؟ به خاطر اهمیت اثرگذاری. حال به سراغ وب‌سایت خودتان بیایید و همین روند را تکرار کنید.
هنگام نوشتن، خودتان را به تعداد کاراکترها محدود کنید. محدودیت همیشه می‌تواند باعث پیشرفت و پالایش نوشته‌ها شود.

نکته دوم: انشاء ننویس

نوشتن به سبک مدرسه و آنچه که معلم از شما توقع داشت برای تجارت یا کسب و کار به هیچ وجه نمی‌تواند مفید باشد. رعایت اصول نوشتاری و قواعد لازم است اما کپی رایتر موفق کسی نیست که همیشه قانون‌مدار باشد، کپی رایتر موفق می‌داند چه زمانی باید قانون‌شکنی کند.
برای نوشتن یک نوشته موفق، چشمان خودتان را ببندید، قواعد و اصولی که در مدرسه برای نوشتن یاد گرفته‌اید را مجسم کنید، تمام مواردی که لازم دارید را برجسته کنید و باقی را فعلاً فراموش نمایید. اصولی به مانند عدم شروع نوشته با «و» یا «یا» همچنین مواردی که باید در نوشتن همانند آغاز، میانه و پایان که باید رعایت کنید. هرچند گاهی لازم است برخی از همین قوانین نیز شکسته شود.

نکته سوم: خواننده را خسته نکن

تصور کنید که کتابی پر از واژه بدون هیچ وقفه و پاراگرافی در دست دارید، مسلماً حوصله چندانی برای پایان دادن صرف نمی‌کنید و در میانه مطلب خسته می‌شود. پاراگراف همان زنگ تفریح کلاس درس است. پس در نوشتار خود از پاراگراف‌های متعدد ولی ارزشمند استفاده کنید. لازم نیست هر جمله یک پاراگراف باشد.

برای پاراگراف گذاری، باید اهمیت و پیوستگی مطالب را در نظر داشته باشید. سلیقه شخصی است که پاراگراف گذاری بعد از اتمام نوشته صورت گیرد یا هنگام آن. در هر صورت خودتان را به جای خواننده بگذارید و شروع به نوشتن کنید. اگر در تشخیص زمان پاراگراف گذاری مبتدی هستید، به متن وبلاگی که شما را مجذوب خود کرده است مراجعه و دوباره به دقت بخوانید.

نکته چهارم: مخاطب را هدف قرار بده

آنچه که برای شما در اولویت اول قرار دارد، ممکن است در اولویت آخر مخاطب یا خواننده باشد. پس قبل از شروع به نوشتن، اولویت‌ها را فهرست کنید و بر اساس آن شروع به نوشتن کنید. مسلماً کارفرما شما از آنچه که می‌نویسید طلب سودآوری دارد و خواننده به هدف جلب رضایت آن را می‌خواند و دوست ندارد پول زیادی به نفع سودآوری کارفرما از دست بدهد. پس واژه‌هایتان را به‌گونه‌ای که مخاطب را آزار ندهد انتخاب کنید و در عین حال کارفرما را با فروش بیشتر راضی کنید.

نکته پنجم: اهرم احساسات را بکش

سعی کنید به شکل حرفه‌ای و بدون سوء استفاده از احساسات خواننده، از آن برای افزایش فروش و تأثیرگذاری روی مخاطب بهره ببرید. همه برندها و تجارت‌های بزرگ در دنیا، از قدرت احساسات خریداران برای بهتر کردن فروش خود استفاده می‌کنند. همان صحبت ابتدایی که شما اگر جمله‌ای خوانده باشید که احساستان را درگیر کرده باشد، هیچ وقت فراموش نمی‌کنید. پس از اهرم احساسات برای ماندگاری محتوا می‌توان استفاده کرد.

ماربا آنجلو، بازیگر، خواننده، خاطره‌نویس و فعال حقوق مدنی آمریکایی در این مورد می‌گوید:
یاد گرفتم که مردم حرف‌هایی که می‌گویی را فراموش می‌کنند، مردم کارهایی که کردی را فراموش می‌کنند اما هیچ وقت تأثیری که روی آن‌ها داشتی را فراموش نمی‌کنند.

بنابراین، نوشته خودتان را بااحساس‌تر کنید. برای این کار، از چند سؤال به مانند هدف خدمات شما، چرایی استفاده از آن توسط مخاطب و همچنین تأثیر آن روی زندگی مشتری را به عنوان پایه نوشتار و کپی خود استفاده کنید.

نکته ششم: قدرت داستان پردازی داشته باش

ذات انسان است که از داستان شنیدن لذت می‌برد، پس چرا از آن برای افزایش فروش محصولات استفاده نکنید؟ برای گفتن داستان در مورد فروش محصول باید قلم قوی داشته باشید. چرا که باید قانون 7 ثانیه طلایی را اجرا کنید و مخاطب را در چند جمله یا واژه درگیر کنید. برای این کار و تقویت قلم خودتان به داستان‌هایی که کسب و کارهای بزرگ به مانند اپل در چند کلمه روایت کرده‌اند، دقت کنید. «متفاوت باش» فقط دو کلمه است اما توانست است اپل را به شرکت یک میلیارد دلاری تبدیل کند.
مخاطب باید در داستان شما قهرمان باشد.

امیدواریم که توانسته باشیم در چند نکته ساده به شما راه و روش کپی رایتر موفق شدن و موفقیت در آن را معرفی کنیم. هیچ وقت از نوشتن خسته نشوید و سعی کنید همیشه حتی برای رفع خستگی نیز دست به قلم شوید.

مقالات خواندنی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.