تولید محتوا

محتوانگاران موفق متخصصان رسانه های اجتماعی هستند

محتوانگاران موفق متخصصان رسانه های اجتماعی هستند

نویسندگی یک شغل رویایی است اما نه برای هر کسی، بعضی نویسندگان برای نوشتن کاتالوگ و برخی دیگر برای خلق آثاری مانند آثار خانم رولینگ (آثاری مانند هری پاتر) مناسب هستند. در واقع بسیاری از نویسندگان توانایی بیشتری برای معرفی محصول دارند و سریع تر از رقیبان می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

 

writing content

چگونه یک محتوای عالی برای وب سایت خود تهیه کنید؟!

 

به نظر می رسد محتوا نویسان موفق، زندگی و کارشان در هم آمیخته و زمان زیادی را برای نوشتن صرف می کنند. این در صورتی است که آنها مهارت لازم برای نوشتن را نداشته باشند. مهم نیست چقدر استعداد نوشتن دارید مهم این است که مهارت نوشتن را بدست آورید. بنابراین، اگر می خواهید به عنوان یک نویسنده محتوا موفق شوید، باید یکسری از مهارت ها را داشته باشید:

  1.      محتوانگار موفق باید با سبک های مختلف نوشتن آشنا باشد

سبک های گوناگونی برای نگارش وجود دارد؛ محاوره ای، دوستانه، رسمی انواعی از سبک های نوشتن هستند که محتوا نگار با توجه به موضوعی که می نویسد یکی از این سبک ها را باید انتخاب کند. برای مثال محتواهای تبلیغاتی کوتاه و قانع کننده می باشند ولی مقالاتی که مسئله ای را توضیح می دهند و راه حلی را برای آن ارائه می کنند به نسبت طولانی هستند.

  1.     محتوانگار موفق موضوعات را تصادفی انتخاب نمی کند

نویسندگان موفق از قبل ایده پردازی می کنند. ایده فرایند شکل گیری خلاقانه موضوع است که زاویه و رویکرد نوشتن را مشخص می کند و با تجزیه و تحلیل آغاز می شود. این تجزیه و تحلیل  می تواند در یک محیط تیمی انجام شود و یا نویسندگان مستقل اقدام به ایده پردازی کنند.

قبل از اقدام به ایده پردازی محتوانگار موفق باید کارهای زیر را انجام دهد:

مخاطبان خود را بشناسد و نیازهای آنها را درک کند و متناسب با آن بنویسد.

کلید واژه ها را بشناسد و در جای مناسب به کار ببرد.

رقیبان خود را بشناسد و چند مرحله از آنها جلوتر باشد.

عنوانی جذاب برای محتوای خود انتخاب کند.

  1.     محتوانگار موفق کپی برداری نمی کند

شاید این کار دشواری به نظر برسد و بگویید چگونه می توان با اینکه تعداد زیادی از افراد در مورد  یک موضوع مشترک می نویسند نوشته ما شبیه نوشته دیگران نباشد!؟ بهتر است بدانید هر نویسنده با استعداد می تواند با ارائه دیدگاه های مختلف و یا روش­ های منحصر به فرد دیگری جلوه خاصی به موضوع ببخشد.

  1.     محتوانگار های موفق با SEO ،HTML، CSS و وردپرس آشنایی دارند.

نگران نباشید شما فقط نیاز به چند اصول اولیه دارید. تم ­های وردپرس سطوح مختلفی از عملکرد های خودکار دارند. از طرفی الگوریتم های موتور جستجو دائما تغییر می کنند، فقط یک چیز ثابت باقی می ماند و آن کیفیت بالای محتوا می باشد. محتوایی که منحصر به فرد باشد یقینا تقاضا خواهد داشت.

  1.     محتوانگاران موفق متخصصان رسانه های اجتماعی هستند

رسانه های اجتماعی چیزهای که بدان نیاز دارید را متناسب با درک شما در سایت قرار می دهند. مخاطبان خود را انتخاب می کنند و در مورد آن با کارشناسان و ناشران صحبت می کنند. بعد از نشر محتوا، تازه کار شروع می شود. برای اینکه دنبال کنندگان همواره با شما باشند باید فعالیت کنید.

بنابراین نویسندگان محتوا کارشناسان بازاریابی، متخصصین جستجوگرها، کدنویسی بر روی صفحه و پروانه های رسانه های اجتماعی هستند.

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *