قانون 80/20 در ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی (قاعده پریتو)

قانون 80/20 در ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی (قاعده پریتو)

قانونی وجود دارد که به نام قانون 80/20 یا قاعده‌ی پریتو شناخته می‌شود. طبق این قانون 80% نتایج و درآمدی که از بازاریابی به دست می‌آوریم نتیجه‌ی 20% از تلاشمان است. این قانون توسط ویلفردو پریتو، اقتصاددان ایتالیایی معرفی شد. قانون 80/20 در ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی نیز وجود دارد و استفاده از آن به شما کمک خواهد کرد بتوانید بازاریابی موفقی داشته باشید.

اصلاً قاعده‌ی پریتو چیست و چطور به وجود آمد؟

پریتو در 1895 میلادی در ایتالیا متوجه شد 20% مردم 80% ثروت کشور را دارند و باقی 80% مردم نیز 20% ثروت کشور را دارند. بعدها پریتو متوجه شد که چرخه‌ی اقتصادی ایتالیا نیز متناسب با همین قانون است و 20% مردم با نفوذ و با ثروت 80% اقتصاد را می‌چرخانند.

 

اما اصلاً ربط قانون 80/20 پریتو به بازاریابی ایمیلی چیست؟

خوب جالب اینجاست که این قاعده برای هر چیزی که بخواهیم صدق می‌کنم. البته گاهی در برخی زمینه‌ها قانون از حالت 80/20 به حالت 85/15، 90/10 نیز تغییر می‌کند. در بازاریابی ایمیلی هم 20% مخاطبان شما هستند که ایمیل‌های شما را بیشتر باز می‌کنند و کلیک‌های بیشتری انجام می‌دهند. 80% نتایجی که از بازاریابی ایمیلی به دست می‌آورید از همین 20% به دست می‌آید.
کار شما به عنوان بازاریاب این است که بتوانید این 20% را بشناسید و آن‌ها را جدا کنید. سایر مخاطبین خود را حذف کنید چون به درد شما نمی‌خورند. بجای اینکه زمان خود را صرف کسی کنید که از شما خریدی نمی‌کند همان زمان را صرف کسی بکنید که به کسب و کار شما علاقه دارد، ایمیل‌های شما را باز می‌کند و از شما خرید دارد.
قبل از اعمال قاعده‌ی پریتو در بازاریابی ایمیلی، میزان باز شدن ایمیل‌های من در بهترین حالت به 15% می‌رسید ولی اکنون که این قاعده را اعمال کرده‌ام درصد بازشدن ایمیل‌های من از 50% پایین‌تر نیامده است. شیوه‌ی اعمال این قانون نیز SEGMENTING است که در اکثر پنل های ایمیل مارکتینگ وجود دارد. آموزشی در این باره در هفته‌ی آینده روی وب سایت قرار خواهد گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.