تولید محتوا : 13 نکته برای نوشتن محتوایی که بازدید می آورد
فهرست مطالب:
تولید محتوا : 13 نکته برای نوشتن محتوای که بازدید می آورد
قلب یک وب سایت کجاست؟ بلی درست است، تولید محتوا قلب یک وبسایت است. وقتی که اطلاعات خوبی را برای مردم ارایه می کنید، بیشتر و بیشتر جذب می شوند. وقتی که مردم هنگام جستجوی کلیدواژه محتوای شما را باارزش می بینند، جذب می شوند. شاید بعضی مواقع از امتیاز نگرفتن پُست ها و صفحات خود اذیت می شوید، اما نگران نباشید!
امروز 13 شیوه را به شما معرفی می کنم که بازاریاب ها از آن برای جذب مخاطب استفاده می کنند. شما وقتی یاد بگیرید که چگونه برای کاربران تولید محتوا کنید بسیار خوش حال خواهید شد. چرا که ممکن است تا امروز برای موتورهای جستجو تولیدمحتوا می کردید!
شما در این شاخه از نویسندگی باید زرنگ باشید. زیرا هم برای مخاطب و هم برای موتورهای جستجو می نویسید. بیایید ببینیم که چه طور می توانیم محتوای با کیفیتی بنویسیم.
مقاله خواندنی:
درباره مخاطب ها تحقیق کنید
وقتی می خواهید تولید محتوا را شروع کنید، اولین چیزی که باید در ذهن داشته باشید شناختن مخاطب است. شما باید بدانید مخاطب خاص چه اصلاحاتی را دنبال می کند. همچنین تشخیص دهید که کدام محتوا برای مخاطب ها جذاب است و آن را با دوستانشان به اشتراک می گذارند. تلاش کنید مخاطب را نسبت تولیدمحتوای خود راضی کنید.
فهرست مطالب
استفاده از فهرست محتوا این روزها خیلی رایج شده است. براحتی می توانید برای پُست هایتان فهرست محتوا داشته باشید. اگر از سامانه مدیری
ت محتوای وردپرس استفاده می کنید، پلاگین «table of content plugin» را نصب کنید. مزایای زیادی دارد ولی در گام اول به بازدید کننده نشان می دهند که قراره چه چیزی مطالعه کنند.
تیترهای چشم گیر فاکتور موثر در بهینه سازی تولید محتوا
تیتر اولین و فاکتور مهم در جذب بیشترین میزان مخاطب است، البته یک تیتر چشم گیر!
وقتی مردم را کنجکاور می کنی که بیشتر بدانند، میزان جذب شما بیشتر می شود. با کمی فکر کردن به تیتر، شما براحتی ترافیک بازدید زیادی را جذب می کنید. گفتنی است یک تیتر جذاب مانند یک آهن ربا خواننده های بیشتر را جذب می کند.
زیر تیتر
اگر دوست دارید در برخی از کلیدواژه های طولانی که با کلیدواژه اصلی شما در ارتباط هستند، رنک شوید. سعی کنید برای تیترهای خود زیرتیتر بنویسید. حتی داشتن زیر تیتر محتوا را کاربرپسند می کند. خواننده با کمی تلاش محتوای شما را متوجه می شوند.
در تولید محتوای خود از اعداد هم استفاده کنید
بلی دقیقا این کار یکی دیگر از شیوه های تشویق مخاطب به خواندن محتواست. وقتی از اعداد استفاده می کنید تولیدمحتوا برای مخاطب های شما 100 درصد چشمگیر می شود. در خود این مقاله هم من با به کاربردن اعداد محتوا را خواناتر می کنم.
به پاراگراف اول اهمیت ببخشید
اولین پاراگراف را با نوشتن مهم ترین اطلاعات شروع کنید. حتی در روزنامه نگاری یک سبک به نام سبک هرم وارونه داریم که دقیقا همین کار را می کند. در روزنامه نگاری بر خلاف سبک تاریخی از سبک هرم وارونه استفاده می کنند تا مخاطب را به خواندن محتوا جذب کنند. وقتی شما به پاراگراف اول در تولیدمحتوا اهمیت بیشتری می دهید مخاطب با خود می گوید این را تا آخر مطالعه می کنم.
از موضوع خارج نشوید
از انتشار محتوایی که مخاطب شما را اذیت می کند پرهیز کنید. باید مرتبط با موضوع بنویسید. فرض کنید درباره کاهش وزن سخن می گوید نباید با گفتن اطلاعات غیر مرتبط موضوع را به حاشیه بکشید.
از نقطه های بزرگ بولِت استفاده کنید
فکر می کنی خواننده تک به تک کلمات محتوای شما را می خواند!؟
در وب مردم سریع به دنبال اطلاعاتی هستند که می خواهند. انگار عجله دارند و سریع می خواهند پاسخ را بیابند. بنابراین وقتی از نقطه های بولِت استفاده می کنید، مخاطب سریع مهم ترین نکات را پیدا کرده و در وقت خود صرفه جویی می کند. فرض کنید می خواهید درباره ضررهای ماریجوانا بنویسید سعی کنید با استفاده از نقطه های بولِت ضررها را لیست بندی کنید.
از واژه های معروف استفاده کنید
وقتی می خواهید درباره یک موضوعی بنویسید سعی نکنید در استفاده از زبان فارسی زیاد خلاقیت به خرج دهید. اگر از واژه های بیگانه یا ناآشنا زیاد استفاده کنید، مخاطب از خواندن نتیجه تولید محتوای شما خسته می شود. بنابراین از زبان فارسی معیار و روان استفاده کنید که هیچ کس در خواندن آن مشکلی نداشته باشد.
از پاراگراف استفاده کنید
وقتی که یک متن طولانی را بدون قسمت بندی می نویسید، قول می دهم تنها کمتر از 10 درصد بازدید کننده ها آن را بخوانند. محتوا را سازماندهی شده ارایه دهید. کلید این کار استفاده از پاراگراف های کوتاه و بیشتر است. در این شیوه می توانید زیر تیترها را هم به محتوا پاراگراف ها اضافه کنید.
از عکس های مرتبط استفاده کنید
همیشه به یاد داشته باشید که نباید با هر کاری محتوای خود را خسته کننده کنید. بنابراین اگر لذت بردن مخاطب برای شما مهم است از سایر عناصر مالتی مدیا در محتوای خود استفاده کنید. می توانید از عکس های مرتبط و جذابی استفاده کنید. بارگذاری عکس بر روی صفحه وب به دو روش مختلف به محتوای شما کمک می کند.
اولا کمک می کند موتورهای جستجو به پُست شما اعتبار ببخشند. ثانیا پیام شما را براحتی به مخاطب می رسانند.
از فونت مناسبی استفاده کنید
نکته ای که باید بدانید سایز و نوع فونت است، از فونتی استفاده کنید که متن را خوانا کند. تا خوانند، برای مطالعه آن به چشم های خود فشار نیاورد.
به خطاهای املایی و نگارشی حساس باشید
بعد از اتمام نگارش، محتوا را بخوانید و ایرادهای گرامری آن را برطرف کنید. محتوای شما نباید خطاهای دستوری و نگارشی داشته باشد. ممکن است بازدیدکننده ها با دیدن این خطاها از خواندن ادامه محتوا صرف نظر کنند و باعث می شود تولید محتوای شما به هدف خود نرسد.
اگر همه ی نکته های گفته شده در بالا را رعایت کنید مطمئن باشید نتایج بهتری را شاهد می شوید. نکته آخری که می گویم خیلی مهم است. همیشه مخاطب را ترجیح دهید و موتورهای جستجو باید اولویت دوم شما باشد.
آیا به دنبال خدمات تولید محتوا می گردید؟
ما یک تیم قوی داریم که از سال 94 فعالیت می کند. گفتنی است تولید محتوای وب سایت، تولید محتوای وبلاگ، تولید محتوای تجاری و … از خدمات امروز ماست، جهت مشاوره همین الان با شماره های 09369518618 – 04144335532 تماس بگیرید.
مقالات خواندنی:
سئو : بهینه سازی جستجوی صوتی به روزترین تکنیک های سال 2018
تولیدمحتوا برای سئو: چگونه تولیدمحتوا کرده و برای گوگل بهینه سازی کنیم؟
9 نکته برای تولیدمحتوا وب سایت کسب و کار های بزرگ
ترفند های تولید محتوا در سال 2018
5 نکته ای که تولید محتوای شما را خوانا تر می کند
تولید محتوای سئو
9 روش برتر تولیدمحتوا برای وب سایت
تولیدمحتوای سئو چیست؟
تولیدمحتوا برای سایت های چندزبانه
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.