
تولید محتوای الکترونیکی
تولید محتوای الکترونیکی، امروز در آموزش و پرورش و بسیاری از موسسههای آموزشی از این روش آموزش استفاده میشود. عمده دلایل مصرفکنندگان و تولیدکنندگان محتوای الکترونیکی موارد زیر است:
- تعطیلی مدارس و آموزشگاهها به دلیل بیماری کرونا
- امکان استفاده از تدریس اساتید بر تر و خداحافظی با مشکلی به نام فاصله جغرافیایی
- هزینه کمتر و قدرت خرید بیشتر توسط مصرفکنندگان
- صرفهجویی در وقت مدرس و شاگردان
- وجود امکانات (اینترنت پر سرعت، تلویزیون، موبایل، لپ تاپ و …)
تولید محتوای الکترونیکی چیست؟ محتوایی است که به صورت ویدیویی، الکترونیکی و به صورت داینامیک بوده و از راه دور میتوان استفاده کرد. به این روش، تولید محتوای الکترونیکی میگویند. این تولیدات محتوایی بیشتر در قالب صفحات وب، وب اپلیکیشنها، اپلیکیشن موبایل، رسانههایی مانند تصویر و عمدتا به صورت ویدیویی، پاورپوینت و یا حتی اسنادی مانند PDF و Word ذخیره و منتشر میشوند. که ما در این صفحه به تولید محتوای الکترونیکی با پاورپوینت PowerPoint میپردازیم.
فهرست مطالب:
تولید محتوای الکترونیکی با پاورپوینت PowerPoint
تعطیلی پیشبینی نشده مدارس یکی از بدترین خاطرهها در سالتحصیلی 1398-1399 بود. که مدارس و معلمان دلسوز به صورت فورس ماژور با تولید محتوای الکترونیکی با پاورپوینت PowerPoint توانستند گپ موجود در آموزش و پرورش را پُر کنند. یکی از اقدامات آموزش و پرورش راه اندازی اپلیکیشن شاد بود که متاسفانه همه دانش آموزان آن را نصب نکرده بودند و خیلی از آنها هنوز امکاناتی مثل موبایل نداشتند. به هر حال معلمان با روش تولید محتوای الکترونیکی با پاورپوینت آموزش را از طریق اپلیکیشن شاد و سایر پیامرسانها جلو بردند.
ما در کپی فای روش تولید محتوای الکترونیکی با پاورپوینت را در مطلب « آموزش تولید محتوا برای اپلیکیشن شاد » آموزش دادهایم.
تولید محتوای الکترونیکی برای مدارس و معلمان
تولید محتوای الکترونیکی برای استفاده دانش آموزان یک کار کاملا تخصصی است که ما سالهاست این کار را انجام میدهیم. چون این نوع محتوا به مباحث بازاریابی الکترونیکی ارتباطی ندارد ما در صفحه تولید محتوای آموزشی الکترونیکی به این نوع خدمات پرداختهایم. اگر به بحث تولید محتوای آموزشی الکترونیکی برای استفاده در مدارس خیلی علاقهمند هستید. مطلب « انواع تولید محتوای آموزشی الکترونیکی برای استفاده در تدریس و آموزش » مطالعه کنید.
تولید محتوای الکترونیکی و فروش آن در وبسایتها
خیلی از بلاگرهای اینستاگرام برای فروش محتوا و پکیجهای آموزشی خود از وبسایتها استفاده میکنند.که مصرفکنندگان با پرداخت هزینه ماهانه، سالانه میتوانند به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند. تولید محتوای الکترونیکی مناسب مطالب بسیار مفیدی را به فراگیران آموزش دهد. در کنار این مدرس یا فروشنده این نوع محتوا درآمد قابل توجهی را میتواند در زمان کم کسب کند.
خیلی از افراد ثروتمند در ایران؛ که بلاگرهای معروفی هم هستند؛ با تولید محتوای الکترونیکی درباره موضوعات مختلف درآمد خوبی بدست میآورند. شاید شما نیز با بسیاری از آنها در اینستاگرام آشنا شدهاید.
نکاتی که در تولید محتوای الکترونیکی باید مراقب آن باشیم!
بسیار مهم است که مطالب ارائهشده و محتواهای تولیدی شما بههیچوجه نباید کپی از منابع دیگر باشند. کاری که آماده میکنید باید خاص و منحصر به شما باشد.
رعایت قانون حقنشر – برای انتشار اطلاعات بسیار مهم است و در صورت رعایت نکردن این قانون، لطمه بسیار زیادی به اعتبار شما خواهد خورد.
تولید محتوا در حوزه تخصص – در هنگام تولید محتوای الکترونیکی نباید درباره موضوعاتی که تخصص نداریم، وارد شویم. یا در صورت علاقه زیاد تنها باید با نظر متخصصین انجام شود تا درستی آن بتواند حس اعتماد و اطمینان را در مخاطب ایجاد کند.
از کار بیکیفیت انتظار تشکر و فروش نداشته باشید – امروز بازار تولید محتوا خیلی رشد کرده است و از هر گوشه و کنار ایران، اساتید متخصص به صورت الکترونیکی آموزش میدهند. بنابراین اگر به فکر کسب درآمد کوتاهمدت هستید و قصد دارید با تولید محتوای الکترونیکی بیکیفیت به جایی برسید؛ لطفا وارد این کار نشوید. با این کار به برند خود آسیب میزنید و ممکن است دورههای دیگر (محتوای الکترونیکی) را از شما خریداری نکنند.
آیا تولید محتوای الکترونیکی فقط برای فروش دوره و کسب درآمد است؟
خیر – در حوزههایی مانند کسبوکار الکترونیک، محتوای الکترونیکی مناسب باعث خواهد شد تا فروش یک بنگاه تجاری یا فروشگاه اینترنتی به شکل محسوسی بیشتر شود. این کار، نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد و بهراحتی انجام نمیشود.
مشتریهای بالقوه را جذب میکند. اکثر وبسایتهای معتبر و پرمخاطب نیز، تعداد کمی محتوای الکترونیکی در روز تولید میکنند که تمامی آنها باکیفیت و جذاب است و این کار، باعث حفظ اعتبار و قدرت آنها شده است. بنابراین هرگز تأثیر یک محتوای مناسب را در جذب مشتری دستکم نگیرید. محتوای مناسب تولیدی همان نماینده فروش در دنیای واقعی است که قصد مجاب کردن مشتری را برای استفاده از خدمات و کالاها دارد. محتوای تولیدی برای یک کالا باید بسیار جذاب و کامل توضیح داده شود تا مشتری احساس کند که این کالا، همان چیزی است که او میخواهد. کالاهای معرفیشده باید درباره کیفیت، نحوه استفاده، رنگبندی، بازه قیمت و … محتوای تولیدی داشته باشند.
محتوای الکترونیکی به جای شما با مشتری صحبت میکند. استفاده از تکنیکهای بازاریابی محتوایی مهم باعث خواهد شد تا شما احساس نزدیکی مشتری به ساختارهای فروشگاهیتان را ایجاد کنید. تولید محتوای مناسب باید بهگونهای باشد که مخاطب با اولین برخورد بتواند مزایای خرید کالای مربوطه را ببیند. همچنین امکان مقایسه فنی یک کالا با کالاهای مشابه نیز باید توسط فروشگاه اینترنتی در اختیار او قرار داشته باشد تا بتواند در تصمیمگیری خود بهتر عمل کند.
تولید محتوای الکترونیکی برای فروشگاههای اینترنتی خیلی موثر است. در این میان، فروشگاههای اینترنتی، اغلب دارای مخاطبین زیادی هستند. مهمترین نکته برای یک فروشگاه اینترنتی، انتخاب محتوای مناسب برای هر کالا در فروشگاه است. در واقع به دلیل آنکه شما شخص را در فروشگاه اینترنتی نمیبینید تا درباره قابلیتها و مزایای کالاهای موجود راهنمایی ارائه کنید. در این مواقع یک تولید محتوای الکترونیکی با تکنیک کپی رایتینگ اعتبار به شما را نزد مشتریهای بالقوه بیشتر میکند.
تبلیغات را میتوان با تکنیک تولید محتوای آموزشی اثربخش کرد. معرفی یک کالا نیز باید با زبانی ساده و صمیمی به مشتری بیان شود که این ویژگی را میتوان در هر بخشی از یک فروشگاه جستجو کرد. مقایسه باید از دیدگاههای مختلفی مانند قیمت نهایی، میزان تخفیف، مزایا، ویژگیهای فنی و تخصصی و … باشد. همچنین اگر یک کالا دارای متعلقات یا هدایایی است، باید به مخاطب نمایش داده شود و اطلاعات کافی در اختیار او قرار گیرد. تمام این موارد، جزوی از یک محتوای مناسب هستند که به کاربر نمایش داده میشوند.
مقالات خواندنی:
کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟
قبل از سفارش تولید محتوا چه مواردی را باید رعایت کنیم؟
هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می شود؟ (قیمت های جدید 2018)
چگونه بازاریابان از تولید محتوای آموزشی برای تولید ارزش استفاده میکنند؟