چطور شرکت تولیدمحتوا راه بندازیم؟
(آموزش گام به گام)
بسیاری از افراد خوب، با نویسندگی آزادکار زندگی آبرومندانه ای را انتخاب می کنند. آن ها همیشه به دنبال این حقیقت هستند که خودشان و ۷۷ درصد از مردم جامعه که از اینترنت استفاده می کنند. یک فضای کسب وکار بوجود آورده است استفاده بیش از ۷۷ درصد مردم از فضای اینترنتی نیاز رسانه های فضای مجازی را به نویسندگان آزادکار بیشتر کرده است؛ بنابرین میزان زیاد مطالبه به تولیدمحتوا برای وب و ظرفیت های نویسندگی مستقل، شغل محتوانگاری یا تولیدمحتوا را بیش از پیش کاربردی ساخته است و اخیرا وزیران و مقامات ایرانی نیز از آن به عنوان یکی شغل های پر درآمد ۱۳۹۶ سال یاد کرده اند.
افرادی که کار بازرگانی می کنند؛ کاملا به اهمیت تولیدمحتوا آگاهند و می دانند که با تولیدمحتوای مرتبط می توانند با کاربران آنلاین ارتباط برقرار کنند. آن ها برای شناساندن شرکت های خود، در زمینه بازاریابی محتوایی و استراتژی محتوا سرمایه گذاری می کنند. برای انجام این کار آن ها به نویسندگان آزادکار با تجربه و متخصص نیاز دارند.
نویسنده مجموعه تولیدمحتوای کپی فای، دوردی پرشور اظهار می کند که کسب درآمد ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برای هر سفارش قابل قبول است و این سفارش ها را ما روزانه دریافت می کنیم. با توجه به این قیمت ها شما به عنوان یک نویسنده آزادکار می توانید پول زیادی پس انداز کنید. البته نویسندگان آزاد کار بستگی به مقدار کارشان می توانند روزانه درآمد بیشتری کسب کنند.
متسفانه افرادی که نویسنده آزاد هستند میزان درآمد آن ها به نوعی محدود است؛ زیرا در محتوانگاری هر چه قدر خوب و سریع باشید تنها چند ساعت در روز را می توانید به نویسندگی اختصاص دهید. اما دور از انتطار نیست که بتوانید به نهایی ترین ظرفیت خود در این شغل دست یابید.
می توانید پول بیشتری بدست بیاورید اما باید بزرگ فکر کنید؛ می توانید دیگر نویسنده هایی که مثل شما کار می کنند دعوت کنید و زیر نظر شرکت تولیدمحتوای شما کار کنند.
این راهنمایی گام به گام، راه اندازی مجموعه تولیدمحتوا را برای شما مثل آب خوردن آسان می کند.
- برای کسب وکار بلقوه خود یک BP یا طرح تجاری داشته باشید
طرح تجاری فهرستی از هدف هاست که موفقت در آن شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد. داشتن اهداف کمک می کند در این مسیر انرژی خود را متمرکز کنید. این روش کمک می کند کار های شما ثمربخش باشد. یکی از اهداف شما باید مالی باشد. کاملا روشن است که می خواهید نسبت به قبل درآمد بیشتری کسب کنید به همین سبب قصد دارید یک شرکت تولیدمحتوا تاسیس کنید. ظرفیت درآمد قبلی خود را تراز در نظر بگیرید و آن را دو برابر کنید. اگر روزانه با کار نویسندگی آزادکار ۱۰۰ هزار تومان بدست می آورید باید این درآمد را ۲۰۰ هزار تومان کنید. این بدان معنی است که باید قیمت هایی ارائه بدهید که هم نویسنده های آزاد کار را جذب کنید و مورد قبول مشتری باشد؛ بنابرین مشتری بیشتری خواهید داشت و به اهداف تجاری خود می رسید.
طرح تجاری راه را برای شما نشان می دهد. اگر استراتژی های اصلی شما را به اهدافتان نرساند؛ باید یک راه دیگر امتحان کنید اما اگر نتیجه داد؛ آن را بخشی از فرمول موفقیت خود در نظر داشته باشید. در کار های خود می توانید روشمند باشید.
- تحقیق کنید
اگر یک نویسنده مستقل و موفقی هستید قیمت های خودتان به شما یک ایده می دهد و به راحتی می توانید یک بازر کار راه اندازی کنید. توجه داشته باشید که نویسنده های مستقل، مثل شرکت های راه اندازی شده هزینه های سربار ندارند، بنابرین بسیاری از فاکتور ها می تواند قیمت ها را تغییر دهد. اگر نرخ بیشتری مطالبه کنید در رقابت های بازار قیمت بالا، شما را از رقابت ها کنار می زند.
بهترین روش در قیمت گذاری تولیدمحتوا، تحقیق و پرس وجو از شرکت هایی است که کار تولیدمحتوا می کنند. آگاهی از این اطلاعات کمک می کند بین سود و رقابت یک تعادل ایجاد کنید. نرخ تولیدمحتوای شما مهم ترین عامل در ایستادگی مقابل رقباست ولی فاکتور های دیگر نیز در رقابت موثرند که در ادامه مقاله اشاره خواهیم کرد.
شما می تواتید قیمت های موجود در بازار را ارائه کنید؛ اما بهترین خدمات را به شکل قوی ارائه بدهید. با استفاده از استراتژی های بازاریابی می توانید علیرغم قیمت، بسیاری از مزایای کسب وکار خود را معرفی کنید.
همچنین باید بازار هدف خود را شناسایی کنید. و به فاکتور هایی که مخاطبان این بازار را تحت تاثیر قرار می دهد؛ توجه کنید. برخی از افراد به دنبال پایین ترین قیمت هستند و کیفیت کار برایشان اهمیت ندارد، برخی ها با حرف دیگران تصمیم می گیرند و کسانی هستند که برخلاف نظرات دیگران عمل می کنند.
ابزار هایی هستند که به کمک آن می توانید رقیبان خود را آنالیز کنید و الگو های رفتاری آن ها را شناسایی کنید تا بتوانید کانال های که رقیبان به کمک آن شرکت تولیدمحتوای خود را معرفی می کنند مدیریت کنید.
Similar Web، بررسی کنید که رقیبانتان تولیدمحتوا چگونه به کمک این ابزار رنکینگ کسب می کنند. مثل رقیبان خود می توانید از استراتژی های بازاریابی هر سایتی که بخواهید؛ برای افزایش ترافیک بازدید خود استفاده کنید.
SEMrush، این ابزار مخصوص بازاریابی موتور های جستجو (SEM) و آنلالتیکس وب است؛ خصوصا برای بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) بسیار اهمیت دارد. این ابزار استفاده رقیبان از کلیدواژه را رصد کرده و آنالیز می کند. همچنین بک لینک های وب سایت شما را ردیابی می کند.
Majestic، این وبسایت تخصصش بک لینک ها است، اطلاعاتی زیادی در رابطه با بک لینک های سایت شما و سایت رقیبان نشان می دهد.
Google Analytics، همچنین باید بازدید های سایت خود را نیز ردیابی کنید؛ با استفاده از این پلاگین می توانید این کار را در وب سایت خود انجام دهید. این ابزار کمک می کنید استراتژی های خود را بهبود ببخشید.
- استراتژی مالی خود را مقرر کنید
سرانجام به عنوان یک کسب وکار آنلاین، بزرگترین سرمایه شما وب سایت شماست؛ جایی که مشتری ها و تیم محتوای شما در آن جا حضور دارند. تمام تلاشتان را بکنید تا یک وب سایت عالی با یک طراحی خود داشته باشید تا بتوانید مدیریت کنید. همچنین باید حساب کنید که چقدر برای نویسنده های خود و برنامه های بازاریابی خرج کنید.
آیا برای طراحی وب سایت شرکت خوبی نمی شناسید؟
کپی فای با سابقه یک دهه ی خود در زمینه طراحی سایت، این ادعا را دارد که یکی از برترین مجموعه طراحی سایت را دارد. و در سال های پیشین نیز در رقابت های برنامه نویسی شرکت کرده و افتخارت زیادی کسب کرده است. به منظور یک طراحی خوب با ما تماس بگیرید.
در کنار این بخش ها باید از الزامات قانونی کسب وکار آشنا باشید، درسته در ایران برای کسب و کار های آنلاین مالیات نمی گیرند حتی صدور مجوز برای کسب وکار های آنلاین در ایران در نظر گرفته نشده است. اما ممکن است چنین قوانینی را در آینده اتخاذ کنند! پس گوش به زنگ باشید.
- یک وب سایت راه اندازی کنید
ساخت و راه اندازی وب سایت از طریق پلت فورم سیستم عامل های رایگان را رد نمی کنیم؛ با این حال باید برای کسب و کار آنلاین خود یک اسم دامین خریداری کنید و یک پلت فورمی داشته باشید که بتوانید از هاست خودی استفاده کنید چون ممکن است هاست های رایگان دسترسی شما را محدود کند.
بیشتر هاست های رایگان سرعت پایین و ویژگی های محدودی دارند. با خرج مقداری پول از یکی از سرویس های معتبر و قابل اطمینان مثل WordPress یا Shopify استفاده کنید. می توانید از این دو سامانه برای ارتباط با مشتری ها و نویسندگانتان نیز استفاده کنید.
- یک گروه تولید محتوا تشکیل بدهید
داشتن یک تیم محتوا نگاری در مقایسه با درآمد خودتان، درآمد بیشتری دارد و شما می توانید پول بیشتری بدست آورید بنابرین به نویسنده های دیگری مثل خودتان نیاز دارید.
به نویسنگانی مستقلی نیاز دارید که با علاقه در مجموعه شما کار کنند. سایت های کمی وجود دارد که می توانید چنین افرادی را شناسایی کرده و با آن ها همکاری کنید؛ یکی از این سایت های خوب LinkedIn است. حتی می توانید در سایت هایی مثل Upwork و Freelancer.com با نویسنده های مستقل آشنا شوید و از آن ها بخواهید مقاله کوتاهی به شما بنویسند تا شایستگی آن ها را بسنجید.
- کسب وکار تولیدمحتوای خود را به صورت گسترده ای عرضه کنید
از اینکه مردم با سایت شما برخورد می کنند اطمینان حاصل کنید برای این کار در شبکه های اجتماعی مناسب حساب باز کنید و به فعالیت مشغول باشید و وجهه آنلاین خود را بسازید. بهترین روش برای معرفی وب سایتتان برگزاری رقابت های نویسندگی است. انتشار چنین پستی باعث می شود ایجاد علاقه کنید و نویسنده های با استعداد را کشف کنید.
اگر محتوای مهم و جالب توجه داشته باشید مردم دوست دارند از وب سایت شما بازدید کنند. با سرگرم کردن مخاطبانتان می توانید آن ها را جذب کنید و از فرصت های پیش رو برای ارتباط با آن ها استفاده کنید. اگر با دقت برنامه ریزی کنید کمپین کلید واژه کارایی دارد. حتی اگر از یک شرکت معتبر سئو کمک بگیرید در نتایج گوگل اول می شوید و بزودی به درآمد خواهید رسید. کپی فای یکی از برترین تیم های سئو را تشکیل داده است. اگر شما نیز جز کسب وکار های استارت آپ هستید مراحل گفته شده را انجام دهید و از خدمات سئو کپی فای نیز استفاده کنید؛ این تصمیم ممکن است کمی هزینه داشته باشد اما ارزش هزینه کردن دارد. فکرش را بکنید اگر در نتایج جستجوی گوگل اول باشید چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ کاملا روشن است بازدید های بیشتر دارید و مشتری های بلقوه قبل از رقیبان، از سایت شما بازدید می کنند؛ میزان سفارش شما بیشتر می شود و درآمد بیشتری کسب می کنید.
چون بخشی از کسب وکار شما مربوط به سئو خواهد بود به مرور با شیوه های تولیدمحتوا برای سئو آشنا خواهید شد و استراتژی های مربوط به سئو را خودتان جلو خواهید برد.
- قوی کار کنید؛ و کار خود را خوب انجام دهید
وقتی با اولین مشتری های خود آشنا شدید برای انجام سفارش های آن ها تمام تلاشتان را بکنید تا وفاداریشان را بدست آورید؛ البته برای حفظ و نگه داشت مجموعه این کیفیت کاری را باید هر روز و هر لحظه رعایت کنید. شهرت شما به آخرین کاری که تحویل دادید؛ بستگی دارد. همیشه استاندارد های خدمات خود را مدعا شوید؛ بتدریج مشتری ها برای استفاده از خدمات شما علاقه پیدا می کنند.
- در کسب و کار محتوانگاری خوب بودن و بهسازی را رها نکنید
بزرگ ترین اشتباه کسب وکار های موفق این است که همیشه تصور می کنند اول هستند. هیچ وقت از اقدامات جدید خود خسته نشده و از دستآورد های خود مغرور نشوید. همیشه برای بهتر بودن از دیروز، بجنگید. خود را با کسب و کار های دیگر مقایسه نکنید بلکه کسب و کار تولیدمحتوای خود را با وضعیت دیروز آن بسنجید.
مهارت های جدیدی بدست آورید؛ همیشه در کسب و کارتان جای بهبود توسعه است. خلاقیت و نوآوری در کسب و کار تولیدمحتوا شما را در عرصه رقابت ها حفظ می کند؛ و کمک می کند کسب و کار آنلاین خود را رشد و توسعه دهید. اگر این نکته ها را رعایت کنید بدانید که برای موفقیت هیچ حد و مرزی وجود ندارد و موفقیت یک فاکتور انتزاعی و در عین حال ملموس است و اگر برداری برای موفقیت در نظر بگیریم موفقیت در کسب وکار، در مدار بی نهایت قرار می گیرد.
شروع در کسب و کار تولید محتوا و یاهر کسب و کار آنلاین دیگر به آگاهی و تحقیقات زیادی نیاز دارد بنابرین همچین پروژه ای خسته کننده و ملالت آور است. نداشتن اطلاعات کافی برای شروع یک کسب وکار ممکن است برای شما دردسر زیادی درست کند؛ درسته این مقاله یک نسخه کامل برای پیروزی نیست اما شما را به جاده ی تلاش برای موفقیت هدایت می کند. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.