نماد سایت کپی فای

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی های تبلیغاتی) چیست ؟

PicsArt 02 06 08.44.38

تبلیغ نویسی (نوشتن آگهی‌ های تبلیغاتی) چیست؟

برای تبلیغ نویسان سراسر دنیا برای تبلیغ نویسی تعریف‌های زیادی ارائه داده‌اند. معنی دقیق آن عبارت است از عمل نوشتن آگهی‌های تبلیغاتی و سایر مپارد تبلیغاتی چون (تیترها، اوراق فروش، فیلم‌ها، ارسال ایمیل انبوه، کتابچه‌ی راهنما، محتوای وبسایت ها و …

با اینکه تعریف ارائه شده یک تعریف درستی بوده ولی تعریف کاملی نیست. تعریف ظریف و زیبایی که من پیدا کرده‌ام در کتاب بروس بندینگر آمده است. بروس بندینگر یکی از آگهی نویسان مورد علاقه بنده است.
بندینگر در کتابش با عنوان «Workshop_Workbook» جملات ارزشمندی را ابراز می‌کند.

  1. تبلیغ نویسی یک شغل است.
  2. یک حرفه‌ی مستلزم مهارت است.
  3. یک نجاری کلامی است.
  4. واژه‌ها روی کاغذ است.
  5. و در کل مهارت و روش در فروشندگی است.

 

چه بی نظیر پیشه و حرفه ما را توصیف کرده است.

تبلیغ نویسی هنر و علم تبلیغ و شناساندن یک محصول، تجارت، شخص و یا یک طرح است. انتخاب، ویرایش، بافتن و ساختن واژه‌هایی است که خواننده را با اقدامی خاص ترغیب می‌کنند.

همانطور که شما نیز اشراف دارید اصطلاح مهارت در فروشندگی تنها در فروش نهایی کالا و محصول خلاصه نمی‌شود و هدف همیشگی کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی تشویق خواننده برای خرید تکی اجناس نیست، بلکه خواننده را برای عملی ساختن اقدامی خاص تشویق می‌کند. افرادی که چه در فضای مجازی و چه در کوچه و بازار یا محل کار با نوشته‌های یک تبلیغ نویس (کپی رایتر) ارتباط برقرار می‌کنند به خاطر این هنرِ در نویسنگی تأثیر می‌گیرند.

در فضای مجازی کلیک کردن به یک لینک، و ارسال یک ایمیل به دوستان و آشنایان خواننده توسط خود او و خیلی از کارهای خلاقانه یک کپی رایتر است.

هر یک از این اقدامات برای فروش بالای یک محصول یا معرفی یک خدمات خوب کمک می‌کند. و اما برای نوشتن یک تبلیغ خوب، یک کپی رایتر باید ویژگی‌های یک محقق، هنرمند، روانشناس و عالم را داشته باشد که در نوشته‌های آینده به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

اگر دوست دارید، محتوای کالا و خدمات شما حرفه‌ای باشد، با ما تماس بگیرید. در دنیای امروز نوشتن زیبا و کلام جادوکننده برازنده همه کسب و کارهای موفق است.

 

خدمات ما:

 

مقالت مرتبط:

14 کلید موفقیت در نوشتن رپورتاژ آگهی

خروج از نسخه موبایل