فهرست مطالب:
تعریفی که برای بازاریابی محتوایی توسط موسسهی بازاریابی محتوایی ارائه شده این است که:
“بازاریابی محتوایی نگرشی است; بر پایهی ایجاد و رساندن محتوایی ارزشمند، مناسب و منطقی برای جذب و حفظ مشتریهای مناسب که با ضوابط آشنا هستند”.
درحالیکه تعریف ارائه شده یک تعریف رک و راست است، تعریف شما از بازاریابی محتوایی میتواند منوط به نیازهای کاری شما فرق کند. برای مثال، Pushing Social (یک سایت فعال در زمینهی بازاریابی محتوایی) بازاریابی محتوایی را “داستان سرایی برای فروش” تعریف میکند.
اما هایدی کوهن، کارشناس در زمینهی بازاریابی محتوایی و وبلاگ نویسی، یک تعریف دقیقتر از بازاریابی محتوایی ارائه میکند:
“بازاریابی محتوایی ایجاد چشم انداز و اطلاعات مفید برای عموم مردم و مشتریها, چه در حین خرید و یا پس از خرید است بدون اینکه پیام تبلیغاتی آن را آشکارا بیان کند”.
در دنیای دیجیتال امروز باید بتوانید که مشتریهای بیشتری را به خود جذب کنید و انقدر خدمات مناسبی به مشتریان خود ارائه کنید که دفعات بعدی هم به شما مراجعه کنند. اما کسی که شما را تا حالا ندیده و نمیشناسد چطوری میتواند به شما اعتماد کند؟ اینجاست که بازاریابی محتوایی خودش را نشان میدهد. چون این محتوای شماست که مخاطب و مشتری را به سمت شما سوق میدهد، پس کسب و کار آنلاینی که در دنیای دیجیتال موفق است حتماً بازاریابی محتوایی خود را به خوبی انجام داده است.
اهمیتی ندارد که شما کدامیک از تعاریف را ترجیح میدهید، به زبان ساده، بازاریابی محتوایی روشی برای جذب و حفظ مشتری با ارائهی یک چیز ارزشمند برای آنان است.
با وجود تعاریف متعددی که برای بازاریابی محتوایی وجود دارد، مفاهیم ریزی وجود دارند که مرتبط به بازاریابی محتوایی است.
بازاریابی محتوایی باید دربارهی شرح ارزشها و ایجاد محتوا بر اساس گزارشها از مشتریها باشد نه فقط تولید محتوای صرف. بسیاری از کسب و کارها هستند که خود را خیلی با تولید محتوا مشغول میکنند و اصلاً به آنچه که مشتری میخواهد توجه نمیکنند. برای مثال مشتریها و مخاطبان وب سایت میخواهند بیشتر محتوایی آموزشی دریافت کنند و اینگونه بیشتر به وب سایت مراجعه خواهند کرد، اما کسب و کار اینترنتی آنقدر سرگرم تولید محتوای تبلیغاتی هستند که شاید در ابتدا رتبهی گوگل وب سایت را بهتر کند ولی پس از مدتی بازدیدکنندهها و مشتریها کمتر و کمتر میشوند، چرا؟ چون چیزی که به دنبالش میگردند را دریافت نمیکنند.
این مورد هم مشابه مورد بالاست. کسب و کارهایی که میخواهند از طریق تولید محتوا مشتری کسب کنند نباید تنها روی افزایش فروش تمرکز داشته باشند. در کنار چنین پارامترهایی باید به میزان اعتمادی که مخاطبان دارند هم فکر کنند. باید دانست که مثلاً کسب و کار چقدر بین مشتریها اعتبار دارد و بسیاری از پارامترهای دیگر.
زمانیکه وال استریت جورنال بازاریابی محتوایی را بعنوان شبه تبلیغات محلی تعریف کرد، Joe Pulizzi (سخنران و کارشناس بازاریابی محتوایی) بیان کرد، درحالیکه تبلیغات و محتوا باید با یکدیگر کار کنند، کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. در بازاریابی محتوایی شما خود رسانه را در اختیار دارید ولی در تبلیغات محلی و معمولی شما به یک شخص دیگر پول میدهید تا محتوای شما را پخش کند.
N
مهمترین جنبهی بازاریابی محتوایی که وب سایتها و کسب و کارهای اینترنتی به آن توجه دارند تولید محتوا برای وب سایت است. مسلم است که وب سایت ماهیت مجازی کسب و کار است و با این وجود چیزی است که مشتریها آن را میشناسند و کاری ندارند که مثلاً انبار این کسب و کار کجاست و موارد دیگر. پس وب سایت میشود مهمترین قسمت هر کسب و کار اینترنتی که باید بیشترین توجه را هم به آن داشت. پس باید تولید محتوا برای وب سایت به خوبی انجام شود.
سفارش تولید محتوا
خدمات ما:
مقالات مرتبط:
همکاران گرامی، با اجرای طرح رتبهبندی معلمان، فرصتی بینظیر برای ارتقاء جایگاه شغلی و افزایش…
بخشودگی جرایم رانندگی 1404: راهنمای کامل + نکات و سوالات متداول خبر عالی برای تمام…
ویژه برنامه کشوری جلوه های معلمی چیست؟ این برنامه در راستای تأکید مقام معظم رهبری…
معرفی بیست و یکمین جشنواره الگوهای برتر تدریس جشنواره الگوهای برتر تدریس یکی از مهمترین…
جشنواره کشوری تولیدات ابزار اختلالات جشنواره کشوری تولیدات ابزار اختلالات یک رویداد مهم در حوزه…
جشنواره پویش ملی درّ نجف، دریچهای رو به دنیای دانش، خلاقیت و معنویت است. دانشآموزان…
View Comments