نماد سایت کپی فای

موفقیت در ایمیل مارکتینگ: نکات کلیدی

Email Marketing Metrics that Matter

 

برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ به چه چیزهایی باید دقت کرد؟

در بین ابزار بازاریابی اینترنتی بی شک ایمیل مارکتینگ یکی از موثر ترین ابزار است که بشدت هم استفاده از آن در حال افزایش است. این راه ارتباطی کارهای بازاریاب ها را آسان تر کرده و به کسب و کارها کمک می کند سود های کلانی را بدست بیاورند. ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی بیشترین میزان بازگشت سرمایه ROI در بازاریابی را دارد، البته اگر به درستی انجام شود. اکثر کسب و کار های موفق 119% بازگشت سرمایه را دارند.

 

در ادامه برخی از فاکتور های موفقیت در ایمیل مارکتینگ را به شما معرفی می کنم و امیدوارم که به شما در این کار کمک کنند.

1) اجازه داشتن

 

مهم ترین نکته در ایمیل مارکتینگ این است که قبل از ارسال ایمیل به مخاطبانتان از آن ها اجازه گرفته باشید. هرگز نباید به اعضایی که درخواست دریافت ایمیل نکرده اند ایمیلی ارسال کنید. البته می توان ایمیل های تراکنشی مانند تایید سفارش، رسید دیجیتال یا یادآور رمز عبور را از این موارد مستثنی کرد.

 

با مخاطبانی که عضو خبرنامه شما شده اند ولی هنوز چندان با کسب و کار شما آشنایی ندارند هم بهتر است با احتیاط رفتار کنید. مخاطبان شما باید کسانی باشند که واقعا از شما خواسته اند تا برایشان ایمیل ارسال کنید.

 

 

2) محتوا

محتوا طرح دیداری است که مخاطب شما در ایمیلی که برای او ارسال کرده اید مشاهده می کند. باید پیام درستی به مخاطب خود ارائه کنید که مناسب آن ها باشد. بیشتر مشکل هایی که در تحویل دهی ایمیل ها در بازاریابی ایمیلی پیش می آید به این دلیل است که محتوای مناسبی برای مخاطب ارسال نمی شود. منظور من محتوای غیر اخلاقی نیست، بلکه محتوایی است که مخاطب شما به آن علاقه ای ندارد. ارسال محتوای نامناسب باعث می شود میزان اسپم شدن ایمیل های شما بیشتر شود و مخاطبان بیشتری از لیست ایمیل های شما خارج شوند.

 

حتما باید محتوایی ارسال کنید که مخاطبان شما در همان ابتدا که عضو لیست شما شده اند از شما درخواست کرده اند. اگر برای دریافت تخفیف های محصولات وب سایت عضو لیست شما شده اند پس همان ها را برای آن ها ارسال کنید.

 

به لحاظ طراحی ایمیل هم مناسب نیست که مدام طراحی ایمیل خود را عوض کنید. شرکت شما باید طراحی ایمیل مناسب و خوبی داشته باشد که مخاطبان شما به آن عادت کنند و آن را بشناسند.

 

 

3) دسته بندی

دسته بندی مناسب مخاطبان در ایمیل مارکتینگ تضمین می کند که ایمیل های مناسب برای افراد مشخص و مناسب ارسال می شود. دسته بندی کلید موفقیت برای دستیابی به میزان باز شدن ایمیل بالا و سود بیشتر است. دسته بندی می تواند بر اساس جنسیت، ناحیه ی جغرافیایی و همچنین اطلاعات رفتاری مخاطب انجام شود.

 

بعضی ها فکر می کنند برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ و دستیابی به سود بیشتر حتما باید ایمیل های خود را به همه ی مخاطبانشان ارسال کنند. ولی اینطور نیست. من هم در ابتدا چنین تصوری داشتم ولی بعد ها که دسته بندی مخاطبان را انجام دادم متوجه شدم که سود حاصل پس از ارسال ایمیل به مخاطبان مناسب و خاص خیلی بیشتر از زمانی بود که ایمیل ها را به همه ی مخاطبان ارسال می کردم.

 

یکی از مثال های بارزی که می توان زد ارسال ایمیل تخفیف محصولات بانوان برای مخاطبان مرد است که چندان موفقیت آمیز نخواهد بود. مگر در مناسبت های خاص مانند روز مادر و روز زن که مردان هم به دنبال خرید کالای بانوان برای مادر یا همسر خود هستند.

 

 

4) زمان بندی

زمان بندی در ارسال ایمیل ها کاری می کند که مخاطبان شما به شرکت شما اعتماد پیدا کنند و به شما وفادار بمانند. ممکن است ایمیل های خود را بصورت روزانه، هفتگی و ماهانه ارسال کنید، ولی زمان بندی بهم ریخته شرکت شما را از چشم مخاطبان می اندازد.

 

برنامه های تلویزیونی همیشه در زمان مشخصی پخش می شوند. شما هم باید برای کمپین های بازاریابی ایمیلی خود برنامه ریزی داشته باشید و آن ها را در زمان مشخص خود ارسال کنید.

 

5) تحویل دهی

شاید بهترین تکنیک های بازاریابی ایمیلی را انجام می دهید ولی باز هم در تحویل دهی مشکل دارید. منظور از تحویل دهی، تحویل داده شدن ایمیل شما به مخاطب است. این کار یک علم است و باید با تمرین مسئله را حل کنید. شاید محتوای شما مناسب نیست و یا شاید ساختار ایمیل شما باعث اسپم شدن ایمیل های شما می شود.

تا جایی که می توانید با دسته بندی و ارسال محتوای مناسب میزان باز شدن ایمیل های خود و شهرت خود در سرویس های ارسال ایمیل (میل چیمپ، سندین بلو، میلر لایت و…) بالا ببرید.

 

 

6) تست

برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ می توانید از تست A/B استفاده کنید. می توانید این تست را برای بررسی مناسب بودن عنوان، محتوا، دکمه ها و سایر موارد ایمیل های خود استفاده کنید. قبلا مطلبی درباره ی “تست A/B میل چیمپ برای ایمیل مارکتینگ” را هم نوشته ام که می توانید برای دریافت اطلاعات کلی درباره ی این تست به آن مطلب مراجعه کنید. 

 

اگر در گذشته در بازاریابی ایمیلی خود با مشکل مواجه بوده اید امیدواریم این مطلب به شما کمک کند. ایمیل مارکتینگ یکی از بخش های مهم سود آوری در کسب و کار های آنلاین است که بستگی به موارد مختلی از جمله طراحی، عنوان، تحویل دهی و … دارد.

خروج از نسخه موبایل