فهرست مطالب:
تولیدمحتوا برای سئو: چگونه تولیدمحتوا کرده و برای گوگل بهینه سازی کنیم؟
اگر میخواهید برای وبلاگ خود مخاطب جمع کنید باید در نوشتن محتوای خود زیرک باشید. یکی از چالشهایی که وبلاگ نویسان و بازاریابان محتوایی با آن روبه رو هستند، نوشتن محتوایی است که برای موتورهای جستجو مؤثر بوده و برای خوانندهها جذاب باشد. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به سادگی اتفاق نمیافتد و نیاز به مهارت دارد.
به نقل از copyblogger، سئو یکی از موضوعهایی است که هنوز شناخته شده نیست و اما محتوانگاری برای سئو زیاد پیچیده نیست کافیست یکبار بدانید مشتریها قبل از الگوریتمهای تعریف شده گوگل زودتر به سراغ شما میآیند. شرکتهای سئو تنها با دانستن این معلومات درآمد کسب میکنند.
برای موفقیت در کسب و کار آنلاین خود، نوشتن یک محتوای ساده کارساز نیست. محتوای شما باید دو هدف را دنبال کند؛ ابتدا باید برای مخاطبهای هدف جذاب باشد (مشتریها، مشتریهای احتمالی، خوانندهها و …) و دوم اینکه یکی از مشکلات آنها را حل کند.
اما چطورمی خواهید یک محتوایی را تولید کنید که به دو هدف ذکر شده برسد؟ چگونه میخواهید تولید محتوا کنید که محتوای شما هم رنکینگ خوبی در گوگل داشته باشد و هم بتواند مشتریها را ترغیب کند؟ مجموعهی این دو هدف یعنی تولید محتوا برای سئو است.
برای سفارش تولید محتوا برای وب سایت خودتان با ما تماس بگیرید.
اگرنتوانستید یک محتوانگار متخصص استخدام کنید، نگران نباشید. شما میتوانید این قوانین ساده را انجام دهید. و مطالبی که در این مقاله یاد میگیرید در زیر عنوان شده است:
-
سئو چیست؟
-
تولیدمحتوا چیست؟
-
منظور از تولید محتوا برای سئو چیست؟
-
تولیدمحتوا برای سئو چه اصولی دارد؟
-
تولیدمحتوای مفید برای مردم
-
پژوهشی پیرامون نوآوری در تولید محتوا
-
کپی رایتینگ_مردم را به انجام اقدامی وا داشتن
بیایید شروع کنیم:
یاد بگیرید که چطور با تولید محتوای سئو توانستیم بازدیدهای وبسایت خود را ماهانه به ۳۹۵/۵۲۶ نفر برسونیم.
سئو چیست؟
همهی ما می دانیم وقتی که یک جستار را در موتورهای جستجو وارد کنیم. با زدن دکمهی “enter” شما لیستی از نتایج مرتبط را دریافت میکنید. این صفحهها نتیجههای بهینه سازی موتورهای جستجو است.
حال سوال اینجاست: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چطور اتفاق میافد؟
لب مطلب این است که سئو یک متد بهینه سازی است. (افزایش تاثیرگذاری) محتوای شما برای موتورهای جستجو به منظور کمک برای کسب رنکینگ بالاتر نسبت به محتوای سایر وبسایت ها که هر دو یک کلیدواژه مشترک دارند.
طراحی alphabee یه تصویر واضح از نحوه عملکرد سئو را ارائه میدهد.
سئو بصورت گام به گام:
- شما درباره کلیدواژهها تحقیق میکنید.
- کلیدواژه خاصی را انتخاب میکنید.
- از کلیدواژه برای نوشتن محتوا استفاده میکنید.
- آن را خوانده و در تویتر و فیس بوک یا در وبلاگ شخصی خود و دیگر پلت فورم ها و شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید.
به نقل از Redevolution، گوگل نتایج صفحههای وب را براساس موثق بودن ومرتبط بودن آن نشان میدهد. و به رویدادهای پیشین کاربران توجه میکند. اگر برایتان جالب بوده که بدانید وبلاگهای معروف و برتر دنیا کدام ها هستند حتماً این لیست را مشاهده فرمایید.
گوگل موثق بودن صفحات و مرتبط بودن آنها را چگونه تشخیص میدهد؟
- گوگل مرتبط بودن صفحهی شما را با آنالیز چند فاکتور در محتوای شما بررسی میکند که چه واژههای خاصی در کجا و چگونه بکاربرده شده است.
- گوگل موثق بودن صفحه شما را از طریق لینکهایی که در وبسایت شما ارجاع دادهاید و حتی برحسب اعتبار آن لینکها تشخیص میدهد.
در اینترنت لینکها مانند رأی هستند ولی با این تفاوت که برنده این انتخابات منحصراً با تعداد آرای شناسایی نمیشود، درحالیکه تعداد لینکهای آینده به رنکینگ شما زیاد تأثیر ندارد. بلکه کیفیت لینکها به رنکینگ تأثیر زیادی دارد پس شما و تیم بازاریابی شما باید از این مهم مطلع باشند.
بعد از آپدیت الگوریتم پاندا و پنگوئن، کیفیت اولین فاکتور در رنکنیگ گوگل محسوب میشود.
اگر اطلاعات بیشتری راجع به سئو میخواهید لینکهای زیر را مطالعه کنید.
مفاهیمی برای درک کپی رایتینگ
کپی رایتنیگ هنر و دانش تولید محتوا است که مشتری و مخاطب هدف را برای خرید یک کالا، خدمات، پیوستن به لیستهای ایمیل، ویا به اقدامی خاص که برایش سودآور است وا میدارد.
بروس بندینگر میگوید کپی رایتنگ مهارت در فروشندگی است شاید این تعریف شما را به خنده وا دارد.
چه کسی مشتری را برای انجام اقدامی وا میدارد؟
یک کپی رایتر تخصصش این کار است. یک کپی رایتر شخص بامهارتی است که متنهای تبلیغی حرفهای مینویسد و کالا و خدمات را برای مشتری معرفی میکند. در دنیای بازاریابی آنها را “افراد با خلاقیت” خطاب میکنند. ویک کپی رایتر سئو این را با محتوای آنلاین جور میکند.
یک کپی رایتر کسی است که مردم را خوب میشناسد. میداند که مخاطب او چه چیزی دوست دارد واژهها را به گونهای انتخاب میکند که برای مخاطبش جذاب باشد. واژهها، تیترها، عبارتها، جملهها، و محتوا باید بگونه ای باشد که مخاطب را ترغیب کند و آنها را به انجام عملی خاص وا دارد. یک کپی رایتر سئو به خوبی میداند که گوگل درباره واژهها و عبارتها, بخصوص عبارتهای طولانی, چطور احساس میکند.
اگر یک وبلاگ نویس، نویسنده مستقل، یا صاحب یک کسب وکار آنلاین هستید میتوانید با بهبود مهارت های نوشتاری خود و افزایش خلاقیت خود یک کپی رایتر معروف باشید که خواهان زیادی دارد.
اگر میخواهید یک کسب وکار آنلاین روبه رشد داشته باشید و در این دنیای سئو در حال تغییر همیشه سربلند باشید کار شما تولید محتوایی است که مفید و جالب باشد ترغیب کننده و برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و باید بصورت متداوم آن را انجام دهید.
کپی رایتینگ سئو چیست؟
از زمانی که گوگل آپدیت های خود را اعمال کرده تولیدمحتوای سئو متحول شده است. اگر میخواهید یک محتوای مفیدی تولید کنید که هم رنکینگ شما را در گوگل بالا ببرد ( قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ) و هم مشتریها را به هزینه کردن در کسب وکار آنلاین شما تشویق کند باید در زمینه اجزای الگوریتم رنکینگ گوگل، فکر کنید.
تولید محتوای سئو
تولید محتوای سئو یعنی نوشتن محتوایی مفید، قانع کننده و ارزشمند که کلیدواژه خاصی را نشانه میگیرد. بنابرین مردم آن را در پلتفورم های شبکههای اجتماعی پخش میکنند. این باعث میشود اعتبار و مرتبط بودن محتوای شما بالا برود و رتبهی کلیدواژه معرفی شده به گوگل بالاتر برود. وقتی شما چیزی را بصورت وافر به گوگل معرفی میکنید گوگل آن را مرتبط تشخیص میدهد و شما به یک نتیجه خوب در تولید محتوای سئو میرسید.
تولید محتوای سئو کمک میکند مشتریهای خود را هدف قرار دهید و با یک محتوای سازمان یافته، راه حلی برای مشکل آنها ارائه دهید.
گام اول:
جلوه ی بصری و متناسب بودن محتوا جزئی از چند رکن خاص یک محتوای ارزشمند است که مظهر ظرافت آن محتوا است.
انجام مداوم سئو در محتوای وبسایت تان به طور طبیعی شما را یکی از ده سایت اول در نتایج جستجو نشان داده و بازدید شما را افزایش می دهد.
با این حال چیزهای دیگری هست که کمک میکند رتبهی خوبی در گوگل کسب کنید و نرخ تسعیر شما را میافزاید چیزی های که باید قبل از بهینه سازی صفحه انجام گیرد.
در زیر به شش عنوان از رکنهای کپی رایتینگ اشاره میشود که اهیمت دارند.
1. سرعت سایت
در یک پژوهشی از آکامای این آمار بدست آمده است:
- ۴۰ درصد مردم سایتی را که بازشدن کاملش بیش از ۳ ثانیه طول بکشد را زود ترک میکنند.
- ۴۷ درصد از مخاطبهای هدف انتظار دارند که صفحهی سایت در ۲ ثانیه و کمتر باز شود.
سرعت سایت از سال ۲۰۱۰ مدنظر رنکینگ قرار گرفته است و حتی برای کاربران نیز خوب است. اگر زمان بازشدن سایت شما بیشتر از دو دقیقه (زمان استاندارد باز شدن سایت) است با انجام اقدامهای زیر آنورا بهبود بخشید.
اگر یک محتوای جالب و مفید دارید ولی بازشدن کامل صفحهی شما زمان زیادی میخواهد، چون آستانهی توجه کاربران کم است بخاطر یک تجربه بد سایت شما را ترک میکنند.
چگونه میتوانید زمان بازشدن سایت خود را بسنجید؟
گامهای زیر را دنبال کنید: به عنوان مثال امروز از سایت Psychology Today به عنوان نمونه استفاده میکنم.
قدم اول:
از سایت Pingdom’s برای سنجش سرعت سایت خود استفاده کنید.
قدم دوم:
سرعت وبسایت خود را آنالیز کرده بعد “History Tab” را کلیک کنید.
اکنون می بینید که سرعت بازشدن Psychology Today خیلی زیاد است. زمان بازشدن سایت ۱/۹۷ ثانیه است تنها با ۰/۰۳ صدم ثانیه از زمان استاندار بازشدن سایت جلو زده.
قدم سوم:
تاریخ را بررسی کنید و زمان لودشدن های اخیر سایت خود را بررسی کنید.
مثال ما نشان می دهد که سایت Psychology Today در تاریخ ۱۰ژانویه ۲۰۱۵ زمان بازشدن ۲/۵۸ ثانیه را داشته است. در آن زمان سایز صفحه ۱/۶ مگابایت بود ولی اکنون ۱/۵ مگابایت شده است و زمان لودشدن صفحه به ۱/۹۷ ثانیه ارتقا یافته است. این چیزی است که مربوط به سئو است و باید آن را در نظر داشته باشید.
با استفاده از سایت Pingdom سرعت لودشدن سایت خود را بسنجید.
اگر می خواهید سرعت بازشدن سایت خود را کمتر کنید راهنمایی های زیر را دنبال کنید.
آیا افزایش سرعت بازشدن سایت به ارزش تسعیر کمک می کند؟ بلی، کمک می کند.
به نقل از Kathryn Aragon، بالابردن سرعت بازشدن سایت، ۷درصد در بهبود نرخ تسعیر کمک می کند.
و این مطالعه موردی نشان داد که با یک مجله ی عالی و با حذف دیتابیس پلاگین های قدیمی، نرخ تسعیر یک رشد قابل توجهی را تجربه کرد. و همه ی دیتابیس ها را به یک دیتابیس واحد تبدیل کرد.
۲. تیتر
ممکن است محتوای شما باارزش باشد ولی نوشتن یک تیتر معمولی، میزان کلیک به محتوای شما را کاهش میدهد.
معمولاً مردم به تیترها پنج برابر بیشتر از محتوا توجه کرده و میخوانند، وقتی تیتر خود را مینویسید ۸ سنت از دولار خود را خرج میکنید. David Ogilvy
برداشت بازاریابی از بسیاری از وبلاگ نویسان و سئوکاران نشان میدهد که ۵۵درصد از وقتشان را به بازاریابی محتوایی اختصاص می دهند: تولید محتوا و رصد مشتریها و عکس العمل آنها، پی جویی تجزیه تحلیلها، آمار و غیره. اما برای نوشتن تیتر چقدر وقت می گذارید؟
در تولید محتوای سئو، تیتر شما باید توجه مخاطبها رو جلب کند سپس آنها را به خواندن ادامه مطلب هدایت کند.
زمانی که شما جزو ۱۰ نتایج اول گوگل هستید اگر یک تیتر جذاب و کلیک کردنی داشته باشید مهم نیست که در رنکینگ #1 باشید یا #2 هنوز هم بازدید منظمی خواهید داشت.
قانونی مبتنی بر تجربه میگوید که یه تولیدکننده محتوای سئو موفق قبل از هرچیزی تیتر محتوا را مینویسد بعد از آن به سراغ نوشتن بدنهی محتوا میرود.
یادداشت: تیترهایی که حاوی یک پیام خاصی دارند برای کاربرانی که جستجو میکنند خیلی مناسب است. طبق گفته Conversion XL، تیترهایی که با ذکر شما میآیند نسبت به بقیه ارجح هستند و خیلی منطقی بنظر میرسد که در شکل زیر نشان داده شده است.
چند تا از سایتهایی که محتوای معتبری دارند در نوشتن تیترهای خود از رقمها استفاده میکنند.
سایتی مانند Lifehack، از پنج تا مطلب خود سه تای آن از شمارهها استفاده میکند. سایتهایی مانند Inc BusinessWeek،Mashable،Upworths همهی آنها از روانشناسی ارقام آگاه هستند.
تیتر هایی که اعداد و ارقام دارند را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر بیشتر به اشتراک می گذارند. برای مثال دومین پست معروف HubSpot یک نوع تیتر رقم دار است که بیش از ۱۰/۰۰۰ بار توئیت شده است.
برای نوشتن مقالههای خود ایده داشته باشید: اگر دو دل ماندهاید و نمیدانید چه بنویسید میتوانید برای نوشتن مطالب و مقالههای وبلاگتان قبل از استخدام یک تولیدکننده محتوای سئو از سایت Inbound Now tool استفاده کنید.
برای نوشتن تیترهای خوب و کلیک دوست چندین منبع هست، برای اثبات آن بیایید چند تا تیتر تازه بنویسیم که با سه صنعت معروف کسب وکار های کوچک، سلامت اندام و ارتباطات مرتبط هستند.
تیترهای کلیک دوست و بهینه شده مرتبط با کسب و کارهای کوچک:
- ۷ نوع کسب وکار کوچک که میزان فروش شما را میافزاید
- راه اندازی کسب وکار کوچکی که مشتری عاشق آن است
- سودآوری از کسب وکار کوچک: در شصت روز ۲۰/۰۰۰ دولار درآمد کسب کنیم
سئو و تیترهای کاربرپسند در زمینه سلامتی
- ۱۰نوع تمرین ورزشی برای بانوانی که کار میکنند
- بهترین راه کاهش ۴/۵ کیلوگرم وزن بعد از دوران حاملگی
- استاد راهنمای تمرینهای ورزشی
تیترهای بهینه شده و علاقه انگیز در زمینه رابطهی جنسی
- ۳ راه خنده دار برای برگرداندن دوست پسر سابق
- چگونه زندگی عاشقانهی خود را با شریک زندگی از نو بسازیم
- چطور یک روز عروسی محشر داشته باشیم
بررسی نتایج موتور جستجوی گوگل: بیایید عبارت “سفارش تولیدمحتوا ” را جستجو کنیم شما میبینید که بیشتر نتایج سئو پسند (کلیدواژه هدفمند) است در حالیکه بیشتر نتایج برای کاربران جذاب است. اضافه کردن اطلاعات بیشتر به تیترها در جستجوهای خاص کمک میکند.
بیشتر محتوانگار های سئو دانلود و استفاده از Yoast SEO در پلاگین های ورد پرس را پیشنهاد میکنند و معتقدند که به بهینه سازی محتوا کمک میکند. یکبار که شما تولید محتوای سئو را آموختید قادر به تولید محتوایی هستید که هم رنکینگ خوبی در گوگل کسب میکند و هم بازدیدکنندگان را ترغیب میکند و آنها را به مشتری تبدیل میکند.
یادداشت: اگر خواستید تیتر شما در نتایج گوگل بصورت کامل دیده شود سعی کنید کمتر از ۷۲ کاراکتر باشد. این کار تعداد کلیکهای شما را نیز بالا میبرد.
۳. محتوا
محتوا خودش جزو مهمترین بخش تولید محتوای سئو است دلیل اصلیه اینکه مردم از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو اقدام به جستجو میکنند این است که آنها به دنبال محتوای مفید هستند. موتورهای جستجو با محتواهای جدید تغذیه میشوند به همین خاطر شما بصورت مداوم وبسایت خود را بروزرسانی میکنید. تا با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به اهداف خود برسید.
Marcus Sheridan شرکت swimming pool company خود را در طول شش ماه از ۱۰/۰۰۰ بازدید به ۸۰/۰۰۰ هزار بازدید در ماه رساند. و به کمک وبلاگ نویسی ۲ الی ۳ بار در هفته بازدید اصلی خود را رشد داد.
زمانی که Marcus به هدفمند کردن کلیدواژهها را در مطالب وبلاگ شروع کرد و گفت که: “ساعتها نگارش برای یک کیلدواژه خاص فرصت حضور در صفحهی اول گوگل رابرای ما محیا کرد.
اگر میخواهید محتوایی بنویسید که جایگاه خوبی در گوگل داشته باشد شما باید عبارتهای کلید واژهای را هدف بگیرید. از بکاربردن زیاد کلیدواژهها همچنین بهنیه سازی زیاد پرهیز کنید. در تیترها از کلیدواژهها استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که برای خوانندههای شما روان است.
آپدیت ورژن ۴/۱ الگوریتم پاندای گوگل برای جریمه کردن محتواهای ضعیف و سطحی و جلوگیری از آمدن محتواهای بد به صفحات و رتبههای اول گوگل طراحی شد.
یک محتوای معمولی برای وبلاگ حداقل باید ۱۰۰۰ واژه باشد. اما اندازه محتوا تنها چیزی نیست که در رنکیگ گوگل مؤثره چون محتواهایی هستند که با رعایت این اصل باز هم برای گرفتن رتبههای برتر در رقابت میباشند.
قبل از اینکه محتوای سئو خود را بنویسید سعی کنید خوانندههای خود را بشناسید. بعد به مشکلی که خوانندههای شما برای حل آن هستند تمرکز کنید و به محتوای خود اجازه دهید آن مشکل را حل کند. این نوع دیگری از هماهنگی و تر کیب سئو و کپی رایتینگ است.
هر تکه از محتوای تولید شدهی شما به یک مقدمه گیرا نیاز دارد. مقدمه بخشی است که دقیقاً بعد از تیتر (و زیر تیتر اگر یکی از آن را در محتوای خود داشتید) میآید. مقدمهی شما باید یکی از کلیدواژههای هدف گذاری شده مخصوصاً کلیدواژههای طولانی را داشته باشد. دانستن این نکته که در تولید محتوای سئو جدیداً از هدف گذاری کلیدواژهها و ترتیب آنها گذشته است. بهترین روش در حال حاضر نوشتن مفهوم کلیدواژهها است. بعداً در مورد آن یاد خواهید گرفت…
۴. تعریف متا
قبل از نوشتن محتوای خود و قبل از انتشار آن از تعریف متا استفاده کنید تا راهنمایی باشد برای موتورهای جستجو و جستجوگران که بدانند موضوع شما چیست و علت وجود کلیدواژهها در محتوای شما در چیست این بحثی است که شرکتهای سئو از طریق آن درآمد کسب میکنند زیراکه میدانند متا چیست.
Moz اشاره کرد که که تعریف متا یکی از ویژگیهای HTML است که توضیح مختصری برای موتورهای جستجوی صفحهی محتوایتان آماده میکند تگ به صورت زیر بسته میشود. <head> section </head> و این نمونه کد نوشته شده است.
وقتی که مردم جستجو میکنند؛ گوگل از تعریف متا به عنوان گزارشی کوچک از مقالهی شما که مرتبط با کلیدواژه است استفاده میکند.
این محتوای کوچک متا مشخص میکنند که چقدر کلیک میخورید و حتی بودن در رتبههای بالا به این اندازه مهم نیستند.
برای اهداف سئو تعریف متا باید بین ۱۵۰_۱۶۰ کاراکتر باشد و در صفحه گوگل به صورت زیر ظاهر میشود.
یادداشت: اگ شما صاحب یک وبسایت وردپرس هستید از پلاگین های All-In-One SEO Pack برای نوشتن عنوان و تعریف متا و کلیدواژههای مرتبط استفاده کنید. اگر تو بحث وبلاگ نویسی تازه کار هستید برای نصب پلاگین از این راهنمایی استفاده کنید.
سؤال مهم: چطور تعریفهای متا رو بنویسم که هم توجه کاربران اینترنتی را جلب کند و هم به رنکینگهای بالاتری برسد؟
گام اول: مفهوم کلیدواژهها را بدانید چرا که مفهوم کلیدواژه علت و هدف اصلی کلیدواژهها است. (چه کلیدواژههای طولانی باشد چه کلیدواژههای کوتاه)
برای مثال فرض کنید که مشاور شبکههای اجتماعی هستید ومی خواهید مشتریها را به سوی کسب وکار خود جذب کنید، پس اولین کلیدواژه شما ممکن است “کارشناس مشاوره شبکههای اجتماعی” باشد.
وقتی که مشتریهای احتمالی شما کلیدواژهها را جستجو میکنند درباره اینکه دقیقاً علاقمند به چه چیزی هستند چگونه فکر میکنید؟
چیزی که آنها میخواهند کاملاً واضح است یک کارشناس شبکه اجتماعی، با یک مشاوره برای گسترش کسب وکارشان در اینترنت است.
ممکن است فالوور های زیادی در توئیتر میخواهند تعریف متای شما باید با آنها مرتبط و جذاب باشد.
گام دوم: زمانی که مقاله یا مطلب وبلاگتان را نوشتید در مرحلهی بعدی متا را برایش تعریف میکنید.
Swell Path پیشنهاد میدهد که لیست زیر را دنبال کنید.
برای اثبات، بیایید با نوشتن دو تعریف متا که متناسب با سئو بوده و مرتبط با مخاطبهای هدف ما باشد این نکات را بکار ببریم.
- با سؤال شروع کنید: آیا به دنبال کارشناس شبکههای اجتماعی و نکاتی برای بدست آوردن لید های جدید، تبدیل بازدیدکنندهها به مشتری و بهبود برند خودتان هستید؟
ابتدا اهداف مشخص داشته باشید.
اندازه متن ۱۴۱ کاراکتر
- آشکارا بیان کنید: بیشتر شرکتها بخاطر اینکه نمیدانند در فضای مجازی چطور کار کنند بازاریابی در شبکههای اجتماعی را رها میکنند تنها چیزی که شما نیاز دارید مشاورهای است که شما را به موفقیت میرساند.
اندازه متن ۱۴۸ کاراکتر
یادداشت: مجبور نیستید که کلمه کلیدی خود را به صورت دقیق در متا بیاورید. بنده خیلی از صفحات وب را بدون کلیدواژه اصلی جزو ده صفحه برتر دیدهام.
تکرار کلیدواژهها:
منظور از تکرار کلیدواژهها یعنی تعداد دفعاتی که کلیدواژه انتخاب شده شما در محتوا ظاهر میشود.
برای مثال اگر کلیدواژه هدف شما “بهترین هتلهای لندن” است در مقالههای ۳۰۰، ۴۰۰ و ۱۰۰۰ کلمهای شما به چه تعداد تکرار شده است؟ در مقایسه، انبوهی کلیدواژهها با نسبت “بهترین هتلهای لندن” به سایر واژهها مربوط میشود.
بعد از آپدیتهای اخیر گوگل؛ تکرار و استفاده انبوه از کلید واژهها نسبت به زمان گذشته اهمیت خود را از دست داده است. ولی باز هم بخش مهم تولیدمحتوای سئو است. پس از خطاهای بهینه سازی مثل تکرار زیاد کلیدواژهها و تگ هیدر پرهیز کنید. با این وجود انبوهی کلیدواژهها، بر بازدید اصلی تأثیر میگذارد. به نقل از Brian Dean تکرار کلیدواژه یکی از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی است هنوز هم باید آن را در نظر بگیرید ولی در این کار زیاده روی نکنید.
چیزیهای که Brian Clark در این باره گفته است:
تنها راه اینکه بتوان گفت محتوای شما مرغوب و یا اسپمی است نسبت تکرار کلید واژهها به بقیهی محتوا است. اگر میزان انبوهی کلیدواژهها در متن شما بیش از ۵/۵ درصد باشد ممکن است شما را مجرم به استفاده زیاد از کلیدواژهها میشناسد و صفحهی شما ممکن است توسط گوگل مسدود شود. اگر با بی توجهی به صورت انبوهی از کلیدواژهها برای بهینه سازی استفاده کنید در حقیقت نتیجه عکسی میبینید.
برای بررسی میزان انبوهی کلیدواژهها از SEObook keyword density tool استفاده کنید.
۶_ لینکهای صفحه
لینکها زیربنای وب سایت شما را تشکیل میدهند. یکی از ۱۰ چیزی که گوگل صحت آن را می داند. وجود لینکها نشان از اطلاعات زیاد است.
لینک صفحات به گوگل این اطمینان را میدهد که محتوایی که نشان میدهد بخاطر وجود لینکها و ارتباطهای زیاد، میتواند برای کاربران اینترنتی مفید باشد. این محتوا هم میتواند از منابع شما و یا نویسنده دیگری باشد.
لینک دادن به صفحات و سایتهای معتبر دیگر نشان میدهد شما به کار دیگران ارزش میدهید. بخاطر هماهنگی شما با سایتهای دیگر گوگل به شما پاداش میدهد، گوگل به سازماندهی اطلاعات جهانی و قراردادن اطلاعات در دسترس همگان معتقد است. بنابرین یک تیم بازاریابی خوب به شما توصیه میکند به صورت مناسب لینک بدهید.
کاری که کپی رایتر ها میکنند؛ ابتدا کلیدواژه مناسب را انتخاب میکنند و با تحقیق در دادههای درست یک محتوای ترغیب کننده تولید میکنند که کاربرها دوست دارند مطالعه کند. به این سبب کپی رایتینگ یکی از فاکتور های اصلی بهینه سازی موتور های جستجوست.
برای لینک دادن به سایتهای خارجی قانون خاصی نداریم و حتی یک روش سریع و سخت برای لینک دادن به مطالب خودتان نیز وجود ندارد. یک بازاریاب آنلاین که میخواهد نتایج بی نظیری از بهینه سازی بدست آورد باید گامهای زیر را بردارد:
- لینک دادن به منابع معتبر از سایت خود یا سایتهای دیگر
- لینک دادن به مطالب دقیق و عمیق یک موضوع از صفحات خود یا سایتهای دیگر
- لینک دادن به منابع و یا متنی که با موضوع محتوا مرتبط باشد
همانطوریکه قبلاً هم عرض کردم این قوانین توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو وضع نشده است. اگر مخاطب هدف خود را بشناسید و محتوایی را تولید کنید که نیاز خوانندههای شما را جواب دهد؛ دیگر نیازی نیست نگران چگالی کلیدواژهها، لینک صفحات و سیگنال های اجتماعی باشید؛ چون همهی این اتفاقات به طور طبیعی رخ میدهد.
به خاطر داشته باشید که یک محتوای خیلی مفید همیشه هزاران اشتراک اجتماعی، بازدید، کامنت، مشتری و سفارش را به همراه دارد. و این کار کپی رایتری است که برای سئو تولیدمحتوا میکند.
منابع و ابزارهای تولیدمحتوا برای سئو
برای درک درست کپی رایتنگ سئو و نحوه تولیدمحتوا برای سئو، بهتر است با ابزار و منابع زیر آشنا شوید.
سایت Unsuck-it: این یک برنامه وب است که به کمک آن میتوانید در واژهها و جملههای خود تغییر ایجاد کنید؛ شما میتوانید در چند ثانیه اصلاحات را با کلمات خنده دار عوض کنید.
سایت RhymeZone: بسیاری از مردم شعرها، بخصوص شعرهای انگیزشی، را دوست دارند از این ابزار دستی برای پر بار کردن محتوای خود استفاده کنید و در تولید محتوا به نویسندههای خود پیشنهاد کنید که از این ابزار برای نوشتن در محتوای خود استفاده کنند.
سایت Read-Able: از این سایت برای بهینه کردن محتوای خود استفاده کنید. این ابزار تضمین میکند که مخاطبان گستردهای از محتوای شما لذت ببرند و به تیترهایی که در نتایج گوگل میآیند؛ کلیک کنند.
سایت Live-Keyword-Analysis: از این ابزار برای محاسبه نسبت چگالی کلیدواژه به کل محتوا استفاده کنید.
سایت Kill Writer’s Block: این سایت را به منظور ایده گرفتن برای نوشتن مطالب سایت خیلی پیشنهاد میکنم.
سایت Quick Sprout: اگر نمیدانید که چرا کلیدواژههای شما بازدیدهای زیادی از گوگل نمیآورند از طریق ابزار گفتشه شده پیگیری کنید.
سایت EMV Headline Analyzer: تیترهای شما تا چه اندازه با احساسات خوانندهها تطابق دارد؟ برای آنالیز تیترهای خود از این ابزار استفاده کنبد و برای تیترهای خود نمره بگیرید.
۲۰۰ مورد از فاکتور های رنکینگ در گوگل_ (فهرست کامل است) و با مراجعه به لینک میتوانید به صورت جامع این 200 فاکتور مؤثر را مطالعه کنید.
برای مطالعه و آشنایی بیشتر با ابزارها و منابعی که در تولیدمحتوای سئو موثرند از سایت زیر استفاده کنید: Writtent
نکات بهینه سازی تولیدمحتوا:
هر چه قدر هم که اطلاعات داشته باشید؛ نمیتوان رنکینگهای موتورهای جستجو را پیش بینی کرد. گوگل همیشه الگوریتم رنکینگ خود را آپدیت می کند. اگر افرادی برای تولیدمحتوا استخدام میکنید دقت داشته باشید که آنها نیز در پروسهی رنکینگ تأثیر دارند.
با این حال، اقداماتی هستند که میتوانند احتمال نمایش صفحه شما را در جستجوهای مرتبط افزایش دهد؛ بیایید این فاکتورها را بررسی کنیم.
تگهای عناوین: بد نیست که نحوه نوشتن تگ های عناوین برای بهینه سازی موتورهای جستجو را بدانیم،
تگهای عنوان از تگهای HTML متا، مثل تگ توضیحات است و مانند عنوان کتاب، گوگل در نتایجش اولین چیزی که نشان میدهد تگ عنوان است.
عنوان تگ باید توضیح درست و مختصری از صفحه وب شما باشد. گوگل فقط ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر از عنوان را در نتایج نشان میدهد. در نوشتن عنوان غیر از اندازه باید به هماهنگ بودن آن با برندتون نیز توجه داشته باشید.
سایت Moz فرمت زیر را خیلی توصیه میکند:
کلیدواژه اول _ کلیدواژه دوم | نام برند
برای مثال:
آموزش آنلاین css _ نکاتی در رابطه با فرمت css| سایت طراحی وب
تگ های سرتیتر: تگ های سرتیتر ها از h1 تا h6 نامگذاری میشوند. تگ های سرتیتر سایز فونت را زیاد می کنند و متن را برجسته میسازند. زمانی که تولید محتوا میکنید باید این سرتیتر ها به شیوه درستی ساخته و پرداخته شوند.
بهینه سازی عنوان: عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که میتوانید بهینه کنید و مطمئن باشید که هم مخاطبان را جذب میکند و هم عنوان در گوگل رنک میشود. این عکس اسکرین شات از صفحه منابع موز برای تگ عنوان ها کمک میکند که تگ های عنوان خود را به صورت اثربخشی بهینه کنید.
گام دوم
تولید محتوای مفید برای مردم
واژهها خیلی قدرت دارند و مخاطب را جذب میکنند. اگر از کنارهم چیدن واژهها تولیدمحتوا کنید؛ مخاطبان به خاطر این محتوای ارزشمند شما را دوست خواهد داشت و به همین سبب دور و بر شما خواهند بود. برای یک تولید محتوای عالی هیچ جایگزینی نیست. با این کار میتوانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید.
تعداد وبلاگ هایی که روزانه تولید محتوا میکنند و مقالههای ارزشمندی منتشر میکنند رو به افزایش است. به خاطر داشته باشید که محتوای کپی، محتوایی که تعداد کلیدواژه زیادی دارد و کیفیت پایینی دارد به مخاطبان هدف شما کمک نمیکند. و محتوای تولیدی شما به کارشان نمیآید. این یک استراتژی خوب تولید محتوای خوب برای سئو نیست و نمیتوان روی آن مانور داد؛ همچنین برای رنک اورگانیک سایت شما و افزایش بازدید هیچ کاری انجام نمیدهد.
تحقیق اخیر نشان میدهد که علاوه بر تولید محتوای مفید، برای افزایش بازدید ارگانیک باید عناصر دیگری را نیز رعایت کنید.
- تعداد معقولی از بک لینک های معتبر
- بکاربردن یک ایده همیشه نو / عناوین
Brian Dean با رعایت این عناصر در ۱۴ روز توانست بازدید ارگانیک خود را ۱۱۰ درصد افزایش دهد.
خواسته کاربرانی که جستجو میکنند: تحقیق کلیدواژه باز هم ضروری است؛ مهم ترین جنبه ی کلیدواژهها که کاربران جستجو میکنند؛ خواسته آن هاست. قبل از این که یک محتوای عالی بنویسید باید توجه کنید که هر کلیدواژه چه کاربردی دارد.
Greg Meyers توصیه میکند که به طبقه بندی کلید واژه ها توجه کنید. به عبارتی بدانید؛ کاربرانی که جستجو میکنند میخواهند کالا بخرند یا نه!
دو نوع کلیدواژه داریم؛ کلیدواژه های اطلاعاتی، کلیدواژه های تجاری
کلیدواژههای اطلاعاتی:
علت اصلی اینکه مردم در گوگل جستجو میکنند برای کسب اطلاعات رایگان است. به عبارتی مردم دوست دارند اطلاعات مفیدی را بدون پرداخت هیچ هزینهای بدست آورند. کلیدواژههای اطلاعاتی معمولا با عبارت “چطور” شروع میشوند. در زیر مثال آوردهایم:
کلیدواژههایی که با خط قرمز زیرشان خط کشیدهایم کلید واژههای نوع اطلاعاتی هستند، معمولاً کاربران برای پیدا کردن اطلاعاتی رایگان، ویدیوها، درسنامه و مطالب وبلاگ از این کلیدواژهها استفاده میکنند.
یک محتوانگار سئو میتواند از کلیدواژههای اطلاعاتی برای نوشتن محتوای خوب استفاده کند؛ اما این که این بازدیدکنندهها به مشتری تبدیل شوند؛ انتظار نمیرود زیرا بیشتر این بازدیدکنندهها نمیخواهند خرید کنند. از کلیدواژههای اطلاعاتی برای تغذیه مخاطبانتان استفاده کنید و بتدریج بازدیدتان را زیاد کره و برند سازی کنید.
کلیدواژههای تجاری: کلیدواژههای تجاری تصمیمی برای خرید را نشان میدهند. این کلیدواژهها معمولاً یک نوع ناچاری جستجوکنندگان را نشان میدهد. آنها بدنبال راه حل سریع هستند. برای مثال: ” در هر روز ۳ پوند خرج کنید”
بازدیدکنندههایی که کلیدواژههای تجاری را جستجو میکنند معمولاً میخواهند خرید کنند و یا در لیستهای ایمیلی عضو میشوند که نهایتاً مشتری میشوند.
حقیقت این است وقتی کسی کلیدواژهی تجاری را جستجو میکند؛ برای انجاماقدامی حاضر است. کلیدواژههای تجاری معمولاً یک یا چند پسوند یا پیشوند مثل خرید، سفارش، مقایسه، ارسال رایگان، بهترین، سریعترین و… دارد. به مثالهای زیر در رابطه با کاهش وزن توجه کنید.
یادداشت:
اگر پیرامون یک کلیدواژه تجاری تولیدمحتوا میکنید؛ هدف اصلی نوشتن اطلاعاتی در رابطه به نحوه استفاده از کالا، ویژگیهای و مزایای کالا و نحوه نصب و راه اندازی آن است (اگر نیاز باشد).
آیا در تولید محتوا کلیدواژهها را باید هدف قرار داد؟
بلی؛ گوگل هنوز هم از کلیدواژهها برای تعیین نوع محتوای صفحه استفاده میکند و معیار سنجش گوگل است. اما مراقب باشید و از بهینه سازی زیاد برهیز کنید.
بنده وقتی در محتوای خود کلیدواژهای را بهینه میکنم سه گام زیر را رعایت میکنم:
اولین کلید واژه را در تیتر استفاده میکنم. برای مثال اگر کلیدواژه من ترجمه نامه باشد. عنوان بنده شاید ۷ اصل مهم در ترجمه نامه باشد.
بنده در متای توضیحات، متای عنوان و معرفی از جایگزینهای کلیدواژه استفاده میکنم. برای مثال، چگونه میتوانید درهر معاملهای نامههای تجاری خود را ترجمه کنید؟ شما اهمیت این کار را می دانید مخصوصاً وقتی که محتوای شما ترافیک بازدید زیادی ندارد و یا در شبکههای دیگر به اشتراک گذاشته نمیشود.
من نوشتن محتوا را به صورت طبیعی ادامه میدهم؛ در نتیجه به صورت عمدی کلیدواژه اول را میآورم.
داستان سرایی: شما در نقش یک کپی رایتر سئو باید دقت کنید که انسانها داستانهای خوب را دوست دارند و داستان پردازی شما را ممتاز میکند. اگر داستان کسب و کارتان را به صورت یک فیلم، مقاله، پست وبلاگ منتشر کنید افراد زیادی را جذب میکنید.
تحقیق Kzero نشان میدهد که داستان سرایی علت رشد برخی از شرکت های دیجیتال مثل گوگل، فیس بوک، Netflix حتی Zappos بوده است.
برچسب: شش ابزار بهینه سازی فروش، مشاوره سئو مشهد، چگونه تولید محتوا بسازیم، سئو در مشهد
خدمات ما:
Save