کاپی فای

چه عواملی در کیفیت بک لینک موثر است؟ چگونه باید بک لینک خوب یا بد را از هم تشخیص داد؟

بک لینک ها ابزار  تاثیر گذاری در بهینه یا کمینه! سازی رتبه سایت به حساب می آیند و همانطور که بک لینک های خوب قادر هستند سئو سایتتان را بهتر کنند, در مقابل بک لینک های بد می توانند به سئو سایتتان آسیب برسانند. با توجه به اهمیت این موضوع مواردی را بیان می کنیم که به کمک آن بتوانید این دو را از هم تشخیص دهید.

به طور مختصر و مفید می توان گفت لینکی که به درخواست شما در سایتی قرار داده شده و یا بابت آن هزینه ای پرداخت کردید لینک بد به حساب می آید و در مقابل, لینک خوب به لینک هایی گفته می شود که کاربران به میل خودشان در سایت خود قرار می دهند. بنابراین از ویژگی های لینک بد به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. لینک به صفحه ی خانه(صفحه ی اصلی): اگر تمام بک لینک ها به صفحه ی خانه ی سایت شما باشد و به مطلب یا مقاله ی خاصی از صفحه ی شما لینک داده نشود, این بک لینک ها بد به حساب می آیند.
  2. لینک شدن سایت از سایت های ضعیف و با رتبه ی پایین: لینک شدن از سایت های بی کیفیت و یا اسپم شده نه تنها رتبه ی سایتتان را افزایش نمی دهد بلکه  به آن آسیب جدی وارد می کنند.‌Anchor text
  3. لینک شدن مکرر‌Anchor text وب سایت: زمانی که بابت بک لینک ساییتان هزینه ای را می پردازید, انتظار دارید مدیر سایت آدرس سایت شما را در تمام صفحات سایتتان مکررا قرار دهد. اما باید توجه داشته باشید که بک لینک های گرفته شده به این صورت خوب نیست. و یا لینک دادن به وب سایتی دیگر به ازای یک کلمه کلیدی هم نتیجه مشابه را به دنبال دارد.

بنابراین بک‌ لینک‌هایی که به صورت طبیعی توسط نویسنده یا مدیر سایت به سایت شما با یک متن و عبارت مرتبط به سایت شما ایجاد شده باشند بک‌ لینک خوب نامیده می‌شود. این بک‌ لینک‌ها نباید از سایت‌های اسپم بیایند٬ نباید تعداد لینک‌های خروجی آن سایت بسیار زیاد باشد٬ نباید از سایتی با اعتبار بسیار پایین که شبیه اسپم است بیاید٬ نباید سایت لینک دهنده با سایت شما از نظر ارتباط موضوعی خیلی غریبه باشد و فاکتورهای دیگری که مهم‌ترین آنها موارد ذکر شده بود.

برچسب: فاکتورهای بک لینک،