به صرافی ارز های دیجیتال کپی فای خوش آمدید

بیت کوین چیست؟

در تعریف bitcoin.org اینطوری آمده است:

بیت کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً دیجیتال را بوجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون هیچگونه اختیار مرکزی و یا واسطه ای، نیرومند شده است. از نقطه نظر یک کاربر، بیت کوین بسیار شبیه پول نقد اینترنتی است. بیت کوین همچنین می تواند به عنوان مهمترین سیستم دفترداری با سه ورودی موجود بشمار آید.

سازنده بیت‌کوین کیست؟

سازنده بیت کوین مشخص نیست ولی اولین بار ساتوشی ناکاموتو در گروهی مفهوم بیت کوین رو استفاده کرده است. توسعه دهندگان بسیاری در حال کار کردن روی بیت کوین هستند که از تاریخ 2009 به الان در حال توسعه می باشد.

چه کسی شبکه‌ی بیت‌کوین را کنترل می‌کند؟

جواب ساده: هیچ کس، وجود و لازمه این شبکه دقیقا بر ان مبنا پیاده سازی شده هست که هیچ کس توانایی مدیریت و کنترل این شبکه را نداشته باشد. در واقع این کاربران بیت کوین هستند که این شبکه را کنترل میکنند.

آیا مردم واقعاً از بیت‌کوین استفاده می‌کنند؟

بله مردم از سالها پیش شروع به استفاده از امکانات ویژه این شبکه کرده اند و این استفاده از ارزهای مجازی هر روز در حال گسترش می باشد.

خرید و فروش بیت کوین

مزایای بیت‌کوین چیست؟

آزادی پرداخت وجه

برای خرید و فروش بیت کوین زمان خاصی تعریف نشده است، بیت کوین به تعطیلات نمیرود؛سرور آن بسته نمی شود. کارمندان بانکی ندارد که کار کنند.تا شما در صف بانک منتظر بمانید.

کارمزد های بسیار اندک

در بیشتر موارد برای انتقال بیت کوین کارمزد ناچیزی پرداخت می کنید در حد چند سنت برای مبالغ بالا.

ریسک کمتر امنیت بیشتر

بیت کوین همانند حساب های بانکی که یک شماره حساب و یک رمز اینترنتی یا بانکی وجود دارد. برای بیت کوین شماره حساب همان Public key و رمز ورود private key هستند.

چنانچه میخواهید از کسی وجهی دریافت کنید باید public key خود را به شخص مورد نظر بدهید ولی به هیچ وجه نباید نباید رمز خصوصی خود یا private key رو در اختیار کسی قرار دهید چون با این کار کیف پولتان را در اختیار این فرد قرار داده اید. به نظر امن نیامد درسته؟ برای این که خیال شما را در رابطه با امنیت بیت کوین راحت کنم به شماره حساب های زیر توجه کنید.

شماره حساب اول

موجودی موقع نوشتن این مقاله یک میلیارد دلار

شماره حساب دوم

موجودی موقع نوشتن این مقاله یک میلیارد دلار

شماره حساب سوم

موجودی موقع نوشتن مقاله 691 میلیون دلار

جالبه نه با این که حتی ریز تراکنش های این حساب ها تو این صفحات قابل دیدن هستند ولی هیچ کس نمیتواند دلاری از حساب ها رقمی را جابجا کند.

نویسنده خودش سعی کرد که این حساب ها رو هک کنه ولی بعدا متوجه شد که برای هک این حساب ها اگر فرض کنیم چندین ابر رایانه داریم حدود دو بیلیون سال نیاز هست پس زحمت نکشید:D

شفافیت و بی طرف بودن

همانطور که در بالا چند شماره حساب افشا کردیم در بیت کوین شفافیت وجود دارد. بیت کوین به بیت کوین مشخص هست که از کجا آمده به کجا رفته ولی شما و یا من نمیدونیم صاحب این حساب ها چه اشخاصی هستند(صاحب این حساب ها چند صرافی بزرگ بیت کوین هست که آدرس ها رو جستجو کنید بهشون میرسید)

آیا با بیت‌کوین می‌توانم پولدار شوم؟

جواب ساده: خیر و برای اندکی مردم آره. نویسنده مقاله خودش به یاد داره که حدود 10 سال پیش میتونست به جای خرید Play station با یک رقم خیلی ناچیز 10 بیت کوین خریداری کنه که اگه این کار رو میکرد الان حدود 1 میلیارد کاسب بود ولی چه کسی چنین آینده بینی داره؟ انگشت شمار.

اگر بیت‌کوینها را از دست بدهم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

جواب ساده: خاک خواهند خورد. چون شما اگر کلیک خصوصی حسابتان را از دست بدهید هیچ کس نمیتونه به این حساب دسترسی پیدا کنه. بیت کوین ها همچنان در شبکه می مانند ولی خاک میخورند. پس مواظب باشید.

آیا بیت‌کوین قانونی است؟

سال پیش قانونی نبود ولی امسال بعد از این که بانک مرکزی دید میشه با این کار تحریم ها رو دور بزنه قانونی شد به زودی دستورالعمل های به این منظور تدوین خواهد شد.

برای شروع چه کار کنم؟

برای شروع شما به کیف پول نیاز دارید. کیف پول به چهار روش تهیه می شود که به ترتیب امنیت قرار خواهیم داد:

  • کیف پول کاغذی

اگر گوگل را جستجو کنید روش های ایجاد این کیف پول رو خواهید آموخت در این روش شما public key و private key رو روی کاغذ خواهید داشت چنانچه از این کاغذ مواظب باشید هیچ اتفاقی برای پول شما نخواهد افتاد.

  • کیف پول سخت افزاری

یکی از امن ترین روش ها برای کیف پول، این روش هست که در این روش شما دستگاهی شبیه فلش خریداری میکنید. داخل این کیف پول رمز شما ذخیره میشه و میتونید خرید وفروش بیت کوین داشته باشید. ولی دست مسئولین درد نکنه اخیرا کمی گران شده.

  • کیف پول دسکتاپ

با این کیف پول که شما در لبتاپ یا سیستمتون نصب میکنید و فرایند خرید و فروش بیت کوین را با سیستمتون انجام میدین. مثلا برنامه exodus

  • کیف پول آنلاین

با این کیف پول نیازی به نصب نرم افزار در سیستم ندارید کافیست در یکی از سایت های بلاکچین که کیف پولی ارائه میدن مثل blockchain

چطور بیت کوین خرید کنم؟

تا اینجا ما فرض میکنیم که شما کیف پول خودتان را با استفاده از یکی از روش های بالا ساخته اید و میخواهید وارد دنیای کریپتوکارنسی(به معنای ارز مجازی) بشوید. این که اطلاعاتی ندارید کامل طبیعی هست برای شروع هر کاری کمی ترس لازم هست و باید باشد.

ما برای کاهش ترس شما این امکان را میدهید که مشتری ما باشید و با یک رقم ناچیز مثلا 50 هزار تومان اولین تراکنش خودتان را انجام دهید(فقط برای یکبار)

لازمه این تراکنش ایجاد اعتماد فیمابین هست.

  1. برای شروع خرید بیت کوین در سامانه ما به این آدرس عضو شوید.
  2. اطلاعات و تصاویر شامل کارت ملی + تصویر خودتان به صورتی که کارت بانکی که میخواهید با آن بیت کوین بخرید و کارت ملی خودتان را گرفته بهمراه شماره ثابت و شماره موبایل به آدرس ایمیل زیر جهت تایید ارسال کنید. bitcoin@copify.ir
    تصویر ارسالی باید به شکل زیر باشد:
    IMG 7112
  3. بعد از این که مراحل انجام شد با شما جهت هماهنگی خرید اقدام خواهد شد.
  4. و بیت کوین خودتان را دریافت خواهید کرد. بعد از اولین خرید مبنا بر اعتماد گذاشته خواهد شد و دوباره تایید هویت انجام نخواهید شد ولی حتما توجه داشته باشید پرداخت باید با همان کارت صورت بگیرید که در تصویر ارسال شده در غیر این صورت بلافاصله مبلغ فوق به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

اگر برایتان جالب هست این مراحل برای چیست؟ برای این هست که فروشنده از صحت اطلاعات ارسالی شما مطمئن شود که برای مقاصد غیر انسانی و غیر قانونی استفاده نخواهد شد.

چقدر زمان طول خواهد کشید که بیت کوین خریداری شود؟

از آنجایی که بیت کوین هر دقیقه تغییر میکند سریعترین خرید به نفع هر دو می باشد و در حالت عادی از 10 دقیقه تا 40 دقیقه این خرید انجام می شود.

لطفا قبل از پرداخت هر وجهی با شماره تلفن 09149260370 تماس گرفته نسبت به هماهنگی پرداخت اقدام فرمایید. در غیر این صورت مسئولیت ضرر احتمالی با خودتان خواهد بود.

بعد از تماس با ما یک تایمی هماهنگ خواهد شد که آنلاین باشید و بیت کوین خودتان را دریافت کنید.