تاریخچه

نکات کلیدی در تولید محتوا

خطاهای متداول در تولید محتوا

روش های تولید محتوا

بازاریابی محتوا

سفارش تولید محتوا

تولید محتوای آموزشی چیست؟

تولید محتوای آموزشی

اگر به تصویر بالا نگاه کنید کل فلسفه این مقاله را خواهید دید، تولید کنندگان محتوای آموزشی بهترین معلمان هستند و تولید محتوای آموزشی خود آموزش هست.

برای این که در تولید محتوای آموزشی موفق باشید به موارد زیر توجه کنید:

قوانین بامزه معلمی

حتما شما هم معلم های داشتید که هنوز آنها را فراموش نکردید این معلم قطعا معلم های جدی و بداخلاقی نبودند. این مورد دقیقا برای تولید محتوای آموزشی نیز صادق هست وقتی که دنبال تولید محتوا آموزشی هستند، مثل معلم بامزه دوران راهنمایی باشید تا محتوای شما مورد قبول قرار گیرد.

دانش آموزان را درگیر کنید

البته با دانش آموزان به اون مفهوم خطرناک درگیر نشید، ما در تولید محتوای آموزشی ارتباط مستقیم به صورت چشمی با خوانندگان محتوا نداریم ولی باید به نوعی آنها را درگیر این متن و اظهار نظر در مورد این متن کنیم بهترین روش برای این کار استفاده از خلاقیت هست. برای مثال می‌توانید در حین آموزش سوالاتی را مطرح کنید که کاربران برای پاسخ به آن نظر ثبت کنند و یا یک آزمون آنلاینی طراحی کنید که کاربران برای تکمیل آن اقدام کنند.

قابل پیشبینی نباشید

حتما کلاس های سابق خودتان را در دانشگاه یا مدرسه به خاطر دارید که اساتید خاص به قدری قابل پیشبینی هستند که دانشجو ها می‌توانند حدس بزنند الان میخوان به چه شکلی موضوع درسی را مطرح یا امتحان بگیرید. این چالش برای تولید محتوا نیز وجود دارد، خوب چه اشکالی داره شما در کنار وبلاگ یا متون خاصی که در وبسایتان دارید یک ویدئو منتشر کنید یا یک اسلاید یا وبینار و …

نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی

نرم افزار ای تولید محتوای الکترونیکی به نرم افزارهای اطلاق می‌شود که برای تولید مقاله یا خلاصه سازی یک مقاله به کار می روند.

یک تولید کننده محتوا داده های را به صورت ورودی دریافت می‌کند مثلا اطلاعات آماری یک بازی یا اطلاعات اقتصادی، بعد این محتوا را تبدیل به گزارش کرده از روی آن مقاله و محتوا تولید می‌کند. از آنجایی که این محتوا توسط انسان تولید نمی‌شود در بعضی مواقع می‌تواند مفید واقع شود مثل تولید محتوا برای رویدادهای ورزشی. برای مثال شرکتی با عنوان MarketBrief میتواند در طول روز در کسری از ثانیه هزار محتوا را تولید کند.

تولید محتوای الکترونیکی

برنامه های تولید محتوای الکترونیکی وابسته به هوش مصنوعی، آنالیز داده ای و یادگیری ماشینی هستند. نرم افزار مفاهیم کلیدی و لازم در یک رشته مثلا روزنامه نگاری را فرامی‌گیرد تا بتواند تولید محتوای که برای انسان‌ها شدید سخت و زمانگیر هستند به راحتی تولید کند.

برای مثال به محتوای تولید شده توسط شرکت Narrative Science توجه کنید:

“Wisconsin jumped out to an early lead and never looked back in a 51-17 win over UNLV on Thursday at Camp Randall Stadium. The Badgers scored 20 points in the first quarter on a Russell Wilson touchdown pass, a Montee Ball touchdown run and a James White touchdown run.”

در کنار این مزیت ها اگر توجه کرده باشید محتوای تولید شده میتوانند کمی نامفهوم باشند، به مثال تولید شده با نرم افزار Quick Article Software توجه کنید:

“Online marketing is inevitable where increasing traffic on the website is concerned… While marketing online, one has to take utmost care to communicate with prospective clients. Also, one cannot afford to interfere with the personal space of anyone. Since, it is a highly personalized means of communication, one needs to take care while dealing with it.”

تولید محتوا الکترونیکی بعضا با عنوان robojournalism شناخته می شود که برای جایگزینی شغل سنتی انسان در صنعت روزنامه نگاری به کار می رود.

برای سفارش تولید محتوا کلیک کنید.

مقالات تولید محتوا:

تولید محتوا : 13 نکته برای نوشتن محتوایی که بازدید می آورد

روش های تولید محتوا

تولید محتوا برای سایت

برچسب: تولید کننده محتوا، شغل تولید محتوا، کتاب تولید محتوای الکترونیکی و برنامه سازی، دانلود کتاب تولید محتوای الکترونیکی

Save