بک لینک چیست؟

لغت “بک لینک” یکی از پرکاربردترین واژه هایی است که در بحث سئو از آن استفاده می شود.

بک لینک کاپی فای بسیاری از بلاگر ها که به تازگی شروع به کار کرده اند, به دنبال این هستند که معنی و مفهوم این واژه را بدانند. اینجا قصد داریم تا مفهوم و معنای لغت “بک لینک” را برای شما عزیزان بیان کنیم:

بک لینک ها به لینک هایی گفته می شود که به یک وب سایت وارد می شوند. یعنی وقتی که یک وب سایت به صفحه ی دیگری لینک می دهد, یک بک لینک ایجاد شده است. بک لینک ها یکی از معیارهای اصلی رتبه بندی سایت بودند. به این معنا که صفحه ای با بک لینک های بیشتر از سئو بهتری برخوردار است.

چند واژه کاربردی و مرتبط به بک لینک ها را بررسی می کنیم:

  1. Link juice: زمانی که یک وب سایت به یک مقاله از وب سایت شما یا خود وب سایت شما لینک می دهد, در واقع یک link juice به وب سایت شما می فرستد. این لینک به بهینه سازی رتبه مقاله یا مطلب از سایت شما کمک می کند. به عنوان مدیر وب سایت شما می توانید با استفاده از تگ “no follow” این امکان را از بین ببرید.
  2. No follow link: زمانی که یک وب سایت به یک وب سایت دیگر لینک می دهد, اما آن لینک دارای تگ  “nofollow”  است, آن لینک link juice ارسال نخواهد کرد. در واقع لینک هایی که nofollow هستند در بهینه سازی رتبه ی سایت تاثیری ندارند.
  3. Do-follow link: به صورت پیش فرض, همه ی لینک هایی که به یک پست در یک وب سایت اضافه می شود از این نوع هستند و می توانند link juice اضافه کنند.
  4. Linking Root Domains : این اصطلاح به تعداد بک لینک هایی که از یک دامین به وب سایت شما می آید اطلاق می شود. اگر از یک دامین ده ها بار به وب سایت شما لینک داده شود, فقط یک لینک به حساب می آید.
  5. Low-Quality Links: این نوع لینک ها به لینک هایی گفته می شود که از سایت های بی کیفیت می آیند. این سایت ها نه تنها در بهینه سازی سایت شما مفید نیستند, بلکه به آن آسیب هم می زنند. در خرید بک لینک ها باید به این نکته توجه داشت.
  6. Internal Links: به لینک هایی که از یکی از صفحات دامین به صفحه ای دیگر از همان دامین داده می شود.
  7. Anchor Text: متنی که برای هایپرلینک از آن استفاده می شود anchor text نامیده می شود. بک لینکهای anchor text بهترین گزینه برای افزایش رتبه ی یک کلمه کلیدی مشخص است.