نماد سایت کپی فای

تولید محتوا برای اینستاگرام *شاخ اینستا بشی*

تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام

شما هم قطعا خبر دارین که تولید محتوا برای اینستاگرام به یکی از دلایل زیر توجه خیلی‌ها رو به خودش جلب کرده:

اما خب همیشه دغدغه بلاگرهای ایسنتاگرام و افرادی که پیج اینستا دارن، نارضااااااااااااایتی از پیجشون هست. 

ما می‌دونیم که خیلی از شما شب‌ و روز تلاش می‌کنین، تا پیج خود رو رشد بدین و به اهداف‌تون که بالا به چند مورد اون اشاره کردیم برسین. ما پیج‌های موفق ایرانی رو بررسی کردیم و راز اونا رو کشف کردیم. برای موفقیت در اینستاگرام باید به 2 فاکتور مهم توجه کنین و در اونا تخصص بدست بیارین. که به صورت تضمینی به یه شاخ ایسنتاگرام تبدیل بشین و کسب‌وکار شما مثل بمب منفجر بشه.

  1. فاکتور اول – تولید محتوا در اینستاگرام 
  2. فاکتور دوم – منهای تولید محتوا در اینستاگرام 

اما قبل از هر چیزی اجازه دهید خودم را معرفی کنم. بنده زهرا طایفه هستم 21 سال دارم  و مدتی هست که در زمینه تولید محتوا برای اینستاگرام فعالیت می‌کنم. امروز قصد دارم تجربه های خودم را در حوزه تولید محتوا برای اینستاگرام با شما در میان بگذارم. من این مقاله را در 6 نکته جمع بندی کرده ام و امیدوارم با خواندن این مقاله به تجربه های خود اضافه کنید.

ما چون تخصص اصلیمون تولید محتوا هست، پس در این مقاله جامع فقط به فاکتور اول می‌پردازیم. در این مقاله به انواع تولید محتوا در اینستاگرام  اشاره می‌کنیم. 

وظیفه الگورتیم‌های اینستاگرام

آیا تا به حال می‌دونستین که اینستاگرام هم الگوریتم داره، یعنی یه سری دستورالعمل‌ها و شاخص‌هایی واسه خودش داره که باهاش به پیج و پست شما نمره میده و به همین دلیل ما می‌بینیم که خیلی از پست‌ها در اکسپلور اینستا قراره می‌گیره ولی ممکنه پست‌ شما در اکسپلورر ظاهر نشه. می‌دونین که شما حتما یه کاری رو اشتباه انجام می‌دین. پس ما باید حواسمون به این الگوریتم‌ها باشه و کاری کنیم که بیشترین استفاده رو از این فرصت پنهانی استفاده کنیم. جالب اینجاس که خیلی‌ از پیج‌داران ایرانی از این الگوریتم‌ها خبر ندارن!

پس در این پُست ما هر روشی رو معرفی می‌کنیم بدونین که یه فلسفه‌ای پُشت این کار هست. چون اینجا فرصت مانور و پرداخت به الگوریتم‌های اینستا نیست ما فقط ماهی رو به شما می‌دیم، در گام بعدی ایشالله ماهیگیری رو هم یاد می‌گیرین. 

 

1- پست‌های سریالی اینستاگرام

یکی از خلاقانه‌ترین کار تو اینستا استفاده از پست‌های سریالی یا داستانیه. خب شما دیدید که بعضی پُست‌های اینستا خیلی جذابن و دوست دارین ادامشو ببینین، حتما زیر اون پُست نوشته ورق بزنین

این دقیقا همان‌ پُست‌هایی هست که می‌خوام راجع‌ به اون صحبت کنم. وقتی ایسنتاگرام می‌بینه، یه کاربری برای 1 الی دو دقیقه روی پُست شما می‌مونه و اونو مطالعه می‌کنه، به پیج شما نمره خوبی می‌ده و پیج شما شانس بیشتری برای حضور در اکسپلورر داره و می‌تونه توسط خیلیا دیده بشه و اگه در پُست آخر از یک فراخوان حرفه‌ای و دوستانه استفاده کنین… ممکنه اون بازدیدکننده‌های بالقوه رو به فالوور خود تبدیل کنین. یا کاری کنین که پُست شما رو با دوستاشون شیر کنن. 

کافیه که در نرم افزار فوتوشاپ به این صورت یک پُست داستانی طراحی کنین. سپس با کیفیت بالا سیو کنین. بعد از اون اپلیکیشن پاناروما کراپ رو نصب کنین و در چند ثانیه این عکس طولانی رو براتون با دقت و باکیفیت بالا براتون کات کنه و حالا شما 10 تا پست دارین که در یک پُست همه اونا رو منتشر می کنین و فالووراتون اسلاید به اسلاید اونا رو می‌بینن. به تصویر مربوط به پاناروما کراپ در زیر نگاه کنین: 

یادداشت: اگه فوتوشاپ بلد نیستین می‌تونین با پاورپوینت هم این کار رو انجام بدین. 

1-مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند

نمی‌دونم تا حالا شنیدید که میگن فلان پُست وایرل شده؟ وایرل شدن یا وایرال شدن یک پُست در اینستاگرام یعنی اینکه پُستی را به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. پس همیشه قبل از تولید محتوا برای اینستاگرام به وایرال شدن آن نیز فکر کنید.  سوژه‌ای را پیدا کنید که همه بهش اهمیت میدن. اگر موفق شوید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد آن توسط دنبال کنندگان شود، به راحتی می توانید خود را توسط دیگران معرفی کنید. 

هر روز در اینستاگرام شاهد پیج‌ها و افرادی هستیم که با سوژه‌های عامه‌پسند فالورهای خود را افزایش می‌دهند.

2- با هدف و منظور مطلب بگذارید

شاید شما خیلی حرفه ای نباشید اما با گذاشتن مطالب هدفمند در شبکه‌های اجتماعی به مخاطبین خود ثابت می‌کنید که به اصول حرفه ‌ای کار خود واقف هستید. شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و آن را به مخاطب انتقال دهید چرا که تولید محتوا، خود به تنهایی کافی نیست.

امروزه تولید محتوا در اینستاگرام با حجم بالایی صورت می‌گیرد و پیج‌ها برای موندن در صحنه و افزایش فالوور هر روز و هر ساعت پُست‌های مختلفی منتشر می‌کنند. اما تعداد زیادی از پیج‌ها پُست‌های بی‌هدف می‌گذارند. البته نمی‌خواهیم اسمی از آن‌ها ببریم ولی شما هم با یک بررسی عمیق متوجه این پیج‌ها می‌شوید.

اجازه دهید موضوع را برای شما روشن کنیم. هدف همه افراد از گرداندن یک پیج اینستاگرامی کارهای سیاسی، شهرت‌بازی، اخبار و برندسازی نیست. ساده عرض کنم که خیلی از پیج‌ها برای کارشان هدفی دارند و عمدتا هدف همه آن‌ها کسب درآمد از اینستاگرام است. پیج‌هایی که توسط مردم عادی مدیریت می‌شوند شخصیت معروفی ندارند، برای مثال مثل تتلو نیستند که در عرض یک روز بتواند چند میلیون فالوور جمع کند. پس پیجی که برای آن زحمت می‌کشید باید پُست‌های هدفمند و مرتبط داشته باشد.

قبل از شروع یا در اواسط کار، هدف خود را از پیج داری مشخص کنید، اگر اینفلوئنسر هستید موضوع فعالیت خود را مشخص کنید. برای مثال اگر در زمینه آشپزی پست منتشر می‌کنید همین کار را به صورت تخصصی ادامه دهید و در پیج خود مطالب حاشیه‌ای و بی‌ربط منتشر نکنید. این کارتان باعث می‌شود که شما به یک میکرو اینفلوئنسر تبدیل شوید و کم کم فالوور هامون شما را به دید یک متخصص آشپزی ببینند. اگر به این صورت عمل کنید، قطعا زمانی که پیج شما رشد کرد خیلی‌های به سبب هدفمند بودن پیج شما تبلیغات خود را به شما می‌سپارند.

3- سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید

اولین چیزی که شاید برای کاربران قابل رویت باشد و بخش مهمی به حساب آید، سرتیتر ها یا موضوع اصلی پُست است. مهم نیست محتوای شما کوتاه باشد یا بلند، آنچه که اهمیت دارد این است که از سرتیتر‌های جذاب و چشمگیر استفاده کنید تا در شبکه های اجتماعی به خوبی به اشتراک گذاشته شوید. 

ما آدم‌های معمولی که در اینستاگرام مصرف‌کننده محتوا هستیم و تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام انجام نمی‌دهیم، روزانه کلیپ‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای زیادی می‌بینیم. آیا شما هم متوجه این قضیه شده‌اید که تیترها خیلی بیشتر از خود تصویر ما رو برای دیدن فیلم تشویق می‌کنند؟

اگر شما هم مثل ما فکر می‌کنید، همیشه برای تصویر یک فیلم تیتر جذابی بنویسید و با این روش کاری کنید که ویدیوهای شما را خیلی بیشتر از ویدیوهای غیرحرفه‌ای بدون تیتر باز کنند.

تولید محتوا برای اینستاگرام

4- عملکرد کلی خود را بهبود دهید

در تولید محتوا، طولانی بودن اصل نیست بلکه کیفیت، تضمین کننده محتوا است. هر چه مطالب طولانی‌تر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده‌تر خواهد شد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.

به جای این که 30 دقیقه صحبت کنید، آن را به 1 تا 2 دقیقه کاهش دهید. در اینستاگرام مردم به طور خنده‌داری خیلی عادلانه عمل می‌کنند و ندانسته به هر پستی به یک مقدار زمان اختصاص می‌دهند. هرچند یک کلیپی در اینستاگرام ضعیف و غیرحرفه‌ای باشد یا اصلا قوی و حرفه‌ای باشد در هر صورت بیش از زمان دلخواه خود آن را نمی‌بینند و فورا ایستوری رو عوض می‌کنند و یا میرن سراغ یک پیج یا ویدیوی دیگر. از این رو، هر چه می‌خواهید را سریع و ساده بیان کنید.

5- از زمان بندی استفاده کنید و محتوای خود را بازبینی کنید

برای بروز نگه داری وب سایت یا شبکه های اجتماعی باید محتوای خود را بازبینی یا مورد ویرایش قرار دهید. با تعیین زمان مناسب برای انتشارمطالب در آینده و به روز نگه داشتن آن ها طی دو یا سه بار ویرایش، می توان اکثر ایرادات را برطرف کرد. در خصوص محتواهای طولانی این نکته را بیشتر رعایت کنید.

6- از تکرار دوری کنید

سعی نکنید ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید. چناچه برای یک کلمه کلیدی در شبکه های اجتماعی پست منتشر می کنید، ایده اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه را تکرار نکنید.

 

مطالبی که گفته شده جز اصول اصلی تولید محتوا برای اینستاگرام است. اما تکنیک ها و روش های خیلی زیادی وجود دارد که می توانید پیدا کنید و تاثیرگذاری محتوای خود را بیشتر کنید.

 

اگر فکر می‌کنید نکته ای هست که نگفته ام لطفا در کامنت ها مطرح کنید. بسیاری از شما ممکن است تجربه های شیرین و تلخی در هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام بدست آورده اید. خوش حال می شویم آن ها را بشنویم.

سفارش تولید محتوا برای اینستاگرام

اگر تولید محتوای پیج یا کانال تلگرامی برای شما وقت گیر شده است. یا از بروزرسانی نامنظم آن ناراحت هستید، لطفا با ما تماس بگیرید. ما در تمام مراحل تولید و انتشار محتوا همراه شما خواهیم بود.

 

مقالات خواندنی:

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوا بر اساس سئو | 8 نکته موثر سال 2018

8 دلیل نیاز به بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما

9 نکته برای تولید محتوا وب سایت کسب و کار های بزرگ

خروج از نسخه موبایل