بسیار خوب! شما می خواهید وارد قضیه بازاریابی محتوایی شوید!؟ نمی توانم سرزنش تان کنم! بازاریابی محتوایی یکی از استراتژی هایی است که در دهه اخیر بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
آفرین بر موفقیت آمیز بودن و ارتباط آن با سایر کمپین های آنلاین بازاریابی که خیلی مهم است. محتوا به عنوان اساس و شالوده ی بسیاری از استراتژی ها در نظر گرفته می شود. برای مثال در سئو، بازاریابی ایمیل، رسانه های اجتماعی و حتی خدمات مشتری نقش مهمی دارد. ولی بخاطر طبیعت همه جانبه و چند رشته ای بودنش، تاکتیک یکسان و شفافی وجود ندارد که بتوان محتوای موفقیت آمیزی تولید کرد.
با این حال تلاش می کنم این امر را محقق سازم. اگر در بحث بازاریابی محتوا تازه کار هستید و می خواهید از اصل های مهم و استراتژیک آن سر در بیاورید این ۷ اصل مهم راه شما را برای موفقیت در پیشه ی بازاریابی محتوایی، میسر می سازد.
با توجه به اهداف ذکر شده، شرکت کپی فای به منظور کمک به کسب وکار های اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ ها؛ سرویس های تولید محتوا ارائه می کند.
فهرست مطالب:
محتوای نوآورانه
در سطح عمومی، اول از همه محتوای شما باید مبتکرانه باشد. نباید سرقت ادبی کنید از واژه ها و ایده های خلاقانه خود استفاده می کنید.
در سطوح بالاتر، محتوا از جنبه ی شناختی و ادراکی باید قوی باشد به عبارتی باید خود را در رشته ی تولیدمحتوا ممتاز کنید. اگر مطالبی می نویسید که در سایت ها یا کتاب های دیگری آورده شده، خواننده ها دیگر تمایلی به مطالعه محتوای شما را ندارند. در نتیجه شما در باز خورد های خبری شایستگی خود را از دست می دهید.
برای نوشتن محتوای مبتکرانه شیوه های متنوع ودر عین حال آسانی وجود دارد؛ برای مثال بجای ادامه دادن موضوع های قدیمی مقام های ادبی جدیدی را هدف بگیرید، راه خود را برای انجام تحقیق های جدیدی هموار سازید. فقط مطمئن باشید سخن جدیدی برای خواننده بیان می کنید.
محتوای ارزشمند
نیازی به گفتن این مورد نیست ولی محتوای شما باید برای خواننده ها ارزش و مرغوبیت بخصوصی ارائه کند. مفهوم عبارت ارزش دو پهلو است چرا که شیوه های مختلفی برای ارائه ارزش وجود دارد. برای مثال، راهنمایی های کاربردی، دوره های فشرده یا چگونگی انجام کار هایی که بلد نیستند را می توانید ارائه دهید. ذهن افراد در مواجهه با مطالب جدید سعی میکند که به آنها معنی بدهد و درک کند و یا ارتباطی معنایی بین مطالب جدید و آموخته های قبلی ایجاد کند، پس شما میتوانید از طریق محتوای خود با بازدید کنندگان ارتباط برقرار کنید و می توانید آن ها را سرگرم کنید، آن ها را بخندانید و شاد نگه دارید حتی می توایند بصورت عاطفی با آن ها ارتباط برقرار کنید. این ارزش ها کمتر ملموس است در حالی که هر بخش از آن واقعی است. هر خواننده ای باید بعد از مطالعه محتوای شما بر دانش او افزوده شود.
محتوای متناسب
اگر می خواهید خواننده های شما پرشور و مشتری هایتان وفادار باشند موقع معرفی برند خود باید ثبات رای داشته باشید. به این معنی که، حفظ یک برند و متناسب بودن آن با ایدال ها و هویت برند باید با انتشار منظم، متناسب و فاصله ای آن همراه باشد. اگر این تناسب را رعایت نکنید مردم نمی دانند که چه انتظاری از شما دارند. ممکن است از علاقه شان نسبت به برند شما کاسته شود.
قابلیت رویت
درک نادرستی از محتوا وجود دارد که می گوید وقتی محتوای باکیفیت تولید کنید مردم به صورت طبیعی جذب آن می شوند.(معمولا در سطوح بالای بهینه سازی) حقیقت آن است که باید کار کنید تا محتوای شما دیده شود بعدا بدنبال مزایای محتوای با کیفیت باشید. اگر محتوا را به طور معمولی در وبلاگ خود پست کنید مردم دلیلی برای جستجوی آن نخواهند داشت. بنابرین شما به شبکه ها و کانال هایی نیاز خواهید داشت که محتوا را به دید مخاطبان بیشتری برسانید.
برای مطالعه بیشتر راجع به نحوه ی انتشار محتوا مطلب لینک دار را بخوانید.
پذیرندگی
چند سال قبل، می توانستید با نوشتن یک محتوای یک جانبه با مخاطب خود یک نطق یک طرفه داشته باشید. امروزه با گسترش ویکیپدیا و گرف های دانشی گوگل و سایر پلتفورم ها برای گردآوری اطلاعات هم این سازکار را دارند هرچند این مقاله ها ارزش ضروری ندارند. چیزی که کاربران می خواهند محتوایی است که با آن ارتباط برقرار کنند. انتخاب موضوع های بحث برانگیز، کویزها، و دیگر اشکالی که به صورت طبیعی مردم را به مشارکت تشویق می کند.
دقیق و کامل
محتوایی که ارائه می دهید باید عمقی از معنا را دریافت های معنی خود داشته باشد؛ دوباره در اینجا عمق معنا دو پهلویی دارد چون ژرفایی که بدنبال آن هستید بستگی به محتوا دارد. مقاله پژوهشی که می نویسید باید از همه جوانبود و منابع کافی باشد. از آن جایی که نحوه راهنمایی به عکس ها و جزئیات آموزشی زیادی نیاز دارد. و سطح ظاهری و محتوای کم اهمیت و وقت پرکن نمی تواند در این عرصه ی رقابتی بازاریابی محتوایی نقش ایفا کند.