فهرست مطالب:
آشنایی با 11 استراتژی برتر سئو و بهینه سازی در 2020
با آغاز سال 2020 همهی ما میبینیم که بدلیل مشکلات بوجود آمده خیل عظیمی از مردم به سمت کسب و کارهای دیجیتال روانه شدهاند. هم کسب و کارهای جدیدی بصورت اینترنتی و در بستر سایت یا شبکههای اجتماعی شروع به کار کردهاند و هم اینکه تقاضا در بازار دیجیتال هم بیشتر شده است. تنها راه پیروزی در رقابت و گرفتن سهم بیشتر از بازار سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. در این مطلب میپردازیم به 12 استراتژی برتر سئو در سال 2020
1.برای جستجوهای انجام شده در موبایل بهینه سازی کنید
اهمیت بهینه سازی وب سایتها برای کاربران موبایلی سالهاست که اهمیت پیدا کرده است. در سال 2016 بود که وب گردی با موبایل و تبلت نسبت به وب گردی از طریق دسکتاپ 51.3% بیشتر بود. هم اکنون نیز بیشتر بازدیدکنندگان وبسایت ها را کاربران موبایلی تشکیل میدهند تا دسکتاپ. اگر میخواهید در رقابت پیروز شوید بهینه سازی برای موبایل باید یکی از اولویتهای شما در استراتژی سئو و بهینه سازی سایتتان باشد.
2.آگاهانه به لینک سازی بپردازید
مدت زیادی است که لینک سازی و لینک دهی بعنوان محرک رتبه بندی بهتر بودهاند. گوگل اظهار داشته است که لینکها یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی هستند. چیزی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در کنار محتوای مناسب و آپدیتی که در وبسایت خود منتشر میکنید باید برای آن لینک سازی هم انجام دهید. منظور از لینک سازی همان بک لینک است که از قسمتی جدا نشدنی از استراتژی برتر سئو و بهینه سازی سایتها بوده است.
درست است که لینک دهی و دریافت بک لینک یکی از عاملهای اصلی موفقیت رتبههای خوب در صفحه نتایج جستجوی گوگل است ولی باید این را نیز در نظر داشت که محتوا باید مفید باشد. زمانی که محتوای شما مناسب نباشد اینکه در رتبهی اول هم باشید فرقی نخواهد داشت چون مخاطب شما اعتماد لازم را به کسب و کار شما نشان نخواهد داد.
3.برای جستجو از طریق صدا نیز بهینه سازی کنید
ویس سرچ یا جستجو از طریق صدا در چند سال اخیر رشد چندبرابری و حتی 35 برابری داشتهاند. اگر میخواهید کسب و کار شما در بازار رقابت بتواند رقبا را عقب براند بهتر است بهینه سازی بریا ویس سرچ را هم در لیست استراتری برتر سئو و بهینه سازی سایت خود قرار دهید.
4.برای سؤالها جواب داشته باشید
بیشتر کاربران اینترنتی زمانی که مشکلی داشته باشند به گوگل مراجعه میکنند و مواردی مانند سؤالات زیر را تایپ و سرچ میکنند:
- چرا یخچال سرد نمیکند؟
- چطور بدون بیرون رفتن از خانه کسب درآمد کنیم؟
- روشهای کسب درآمد اینترنتی چیست؟
- چطور ماشینی که خفه کرده را راه بیندازیم؟
خب فکر میکنید باید چه تغییری در استراتژی سئو و بهینه سازی سایت خود ایجاد کنید؟ درسته. باید از این به بعد در محتوای خود بیشتر از سؤالات مرتبط استفاده کنید و پاسخ آنها را هم ارائه کنید. فرض کنید مطلبی که نوشتهاید در مورد تعمیر ماشین باشد. وبسایت هایی که دقیقاً با همین کلیدواژه مطلب نوشته و منتشر کردند خیلی خیلی خیلی زیاد است. اما چه تعداد از این وب سایتها با از عبارتی مانند «چطور ماشینی که خفه کرده را راه بیندازیم؟» را استفاده کردهاند؟ مسلماً تعداد کمی این کار را کردهاند و زمانی که مخاطب هم چنین سوالی را جستجو میکند مطالبی که از این عبارت استفاده کردهاند اولویت بیشتری خواهند داشت.
5.استفاده از URL های کوتاهتر را در نظر بگیرید
استفاده از URL هایی که با کلمات کلیدی مرتبط باشند و توصیفی نیز باشند یکی از مهمترین استراتژی سئو و بهینه سازی سایت SEO بوده است. برخی از مطالعات تاکید کردهاند که استفاده از URL های کوتاهتر واقعاً ممکن است که منجر به رتبههای برتر شوند.
اگرچه محدودیت خاصی برای تعداد کلمات شده نیست. اما به نظر میرسد که گوگل به url هایی که بیش از 5 کلمه داشته باشند چندان اهمیتی نمیدهد. هرگاه که ممکن بود، از کلمات کلیدی مهم خود در چند کلمهی اول URL خود استفاده کنید و سعی کنید تا کل URL خود را در حدود 5 کلمه نگه دارید.
6.بر روی بهبود تجربهی کاربری مشتری خود تمرکز کنید
مدتهاست که میدانیم ارائهی یک تجربهی کاربری خوب کلیدی برای رتبههای برتر است. کلیکهایی که در هر صفحه انجام میشود یکی معیارهایی است که گوگل براساس آن تجربه کاربری خوب را بررسی میکند. برای اینکه بتوانید این استراتژی سئو و بهینه سازی سایتتان را به خوبی پیاده کنید از تشویق به اقدام در مطالب خود استفاده کنید. این تشویق به اقدام حتی در حد «لطفاً نظر خود را در بخش نظرات بیان کنید» نیز میتواند مفید باشد.
7.از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود استفاده کنید
تحقیق دربارهی کلمهی کلیدی هنوز هم یکی از جنبههای مهم سئو به حساب میآید. اگرچه، این موضوع نباید فقط گشتن به دنبال یک یا چند کلمه و یا عبارت برای استفاده در محتوای شما باشد.
بصورت ایده آل، به دنبال عبارتهایی باشید که با عنوان اصلی محتوای شما ارتباط معنایی داشته باشند. برای مثال، اگر قرار است که من برای یک صفحه وبلاگ نویسی کنم که دربارهی طرز تهیهی یک کیک جنگلی سیاه است به احتمال زیاد به کلماتی مانند “شکلات”، “گیلاس” و یا “خامه زده شده” نیاز خواهم داشت.
استفاده از این کلمات به گوگل اثبات خواهد کرد که من بصورت کامل در حال پوشش موضوع محتوای خود هستم و همچنین این را نیز اثبات خواهد کرد که من مقالهای مرتب و با جزئیات بیشتری دارم.
8.محتوای طولانیتری بنویسید
بررسیهایی که روی مطالبی انجام شده که رتبههای خوبی داشتهاند نشان میدهد اکثر آن مطالب بیشتر از 2000 واژه بودهاند. اینکه این بررسیها نشان داده مطالب طولانی رتبهی بهتری میگیرند نباید شما را از بخش تولید محتوای مفید و با کیفیت دور کند. باید دقت داشته باشید که هدف مخاطبان شما از خواندن مطالب شما این است که اطلاعات مفید دریافت کنند، اطاعاتی که مشکلات آنها را رفع کندو علامت سوالی که در ذهن آنها شکل گرفته را پاسخ دهد.
برخی از متخصصان استراتژی برتر سئو و بهینه سازی وب سایت می گویند حداقل تعداد واژهای که یک مطلب باید داشته باشد بین 1200 تا 1500 واژه است؛ و مطالبی که کمتر از این تعداد واژه را دارند نباید امید چندانی به موفقیت در این زمینه داشته باشند.
پیشنهاد میکنیم در استراتژی سئو و بهینه سازی وب سایت خود و در بخش تولید محتوا مطالبی بنویسید که بیش از 1000 واژه باشند. اگر مطلبی دارید که بیش از 2000 واژه است بهتر است بخشی از آن را بردارید و در هفتههای بعد بصورت به روز رسانی به مطلب قبلی اضافه کرده و منتشر کنید.
9. سرعت وبسایت خود را بیشتر کنید
گوگل به اینکه سایت شما سرعت بالایی داشته باشد اهمیت می دهد. با توجه به اینکه ساختار جستجو و نمایش نتایج جستجو از طریق موبایل در حال پیشرفت است، سرعت بالای سایت اهمیت بیشتری مییابد. اخیراً گوگل بر اهمیت سرعت سایت برای موبایلها نیز تاکید کرده است، گوگل بیان کرده است: « سایتهایی که در بالا آمدن سرعت پایینی دارند بازدیدکنندگان را دلسرد میکنند.» اگر بالا آمدن سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 53% بازدید کنندگان سایت را ترک میکنند. با توجه به این موارد بالا بودن سرعت سایت اهمیت زیادی خواهد داشت.
10برای اقتدار موضوعی هدف گذاری کنید
اگر در حال نوشتن مطلبی کامل و طولانی هستید به احتمال زیاد شما این ویژگی را دارید. این استراتژی بسیار مهم است. در یک تحلیل که در آن 1 میلیون نتایج جستجو مورد بررسی قرار گرفتند، مشخص شد که محتوای جامع بصورت گستردهای از محتوای سطحی و ضعیف رتبهی برتری کسب میکنند.
حتی صفحههایی که یک مطلب خاص را بصورت کاملی پوشش میدادند رتبهی بهتری از محتواهای کوتاهی بودند که صرفاً برای یک کلمهی کلیدی خاص بصورت بالایی بهینه سازی شده بودند.
به عبارت دیگر روی عمق و وسعت مطلب تمرکز کنید تا روی تعداد کلمات و تعداد استفاده از کلمهی کلیدی. بدون شک این کار برای کسب رتبهی بهتر مفیدتر خواهد بود.
11.بر روی هدف کاربر تمرکز کنید
در موارد بالا دربارهی تغییر در استفاده از کلمات کلیدی صحبت شد اما باید کمی پیشتر برویم. از آنجایی که رابطهی یک طرفهی بین کلمات کلیدی و رتبه بندی از میان رفته است و یا حداقل تأثیر آن بسیار کمتر شده است بهینه سازی برای نیت و قصد کاربرها نقش مهمی دارد.
این بدان معنیست که نباید فقط بر روی یک کلمهی کلیدی خاص تمرکز کرد بلکه باید به معنا و انگیزه دهی کلمات و عبارات دقت بیشتری داشت. زمانی که مردم عباراتی را جستجو میکنند واقعاً بدنبال چه چیزی هستند؟ برای اینکه بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت محتوای خود جلب کنم باید از چه عباراتی استفاده کنم؟ برای اینکه تنها رفت و آمد های عادی در سایت را به مشتری تبدیل کنم باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنم؟
اگرچه هیچ یک از استراتژیهای بالا جدید نیستند اما استراتژیهایی هستند که افراد حرفهای تأیید میکنند که با استفاده از این استراتژیها در سال 2020 رتبههای برتری را میتوانید کسب کنید.
درصورت درخواست مشاوره برای بررسی رایگان سایت شما از لحاظ سئو از فرم سئو و بهینه سازی استفاده کنید.
برای خرید افزونه برتر سئو میتوانید از این صفحه اقدام کنید.