فهرست مطالب:
تولید محتوا
در تولید محتوا برای سایت، شما باید با مجموعه کامل مهارتهایی که برای ایجاد یک محتوای قوی لازم است آشنا باشید. برای کمک به شما در افزایش مهارتهای ایجاد محتوایی خوب برای سایت یا وبلاگتان، این پنج نکته برتر برای ایجاد محتوای شما ضروری است.
پنج نکته ای که متن شما را در پست وبلاگ قابل خواندن می کند
اگر می خواهید خوانندگان شما تمام پست وبلاگتان را بخوانند، باید مطمئن شوید پست شما به راحتی قابل خواندن و قابل فهم است. پست هایی که آسان و قابل فهم تر هستند خوانندگان زیادی خواهند داشت. در این پست، ما پنج نکته در مورد چگونگی بهبود خوانده شدن مقالات شما ارائه می دهیم.
مهمترین توصیه من به شما این است؛ اطمینان حاصل کنید از اینکه متن شما برای مخاطبانی که شما برای آنها نوشته اید، بسیار دشوار نیست. اگر درباره LEGO (یک سری از اسباب بازی های ساخت پلاستیکی است که توسط گروه The Lego، یک شرکت خصوصی در دانمارک، ساخته شده است) بنویسید و روی بچه ها تمرکز کنید، متن شما باید آسان باشد. اما اگر مخاطبان شما متشکل از دانشمندان با مدارک Ph.D باشند متن شما می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بنابراین، پنج نکته که در زیر ارائه می شود، باید به عنوان قواعد کلی دیده شوند. برای بعضی از مخاطبان، یک متن می تواند حتی ساده تر شود، در حالی که برای مخاطبان دیگر قاعده ها خیلی سخت است. اگر می خواهید کمی از هنر کپی رایتینگ پیشی بگیرید، لطفا دوره کپی رایت SEO را بررسی کنید.
نکته 1: پاراگراف بندی
حتما متنی که می نویسید را پاراگراف بندی کنید. برای یک پست وبلاگ، ما همیشه به شما توصیه می کنیم پاراگراف خود را با مهم ترین جمله آغاز کنید. سپس این جمله را توضیح دهید. رعایت این قاعده برای پاراگراف ها، بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا محتوای مربوطه را از مقاله شما درک کنند. همچنین حتما پاراگراف ها را کوتاه بنویسید( 7 الی 8 جمله کوتاه در یک پاراگراف ).
نکته 2: جملات کوتاه
سعی کنید جملات را کوتاه بنویسید. جملات کوتاه تر بهتر قابل خواندن هستند و درک بهتری نسبت به جملات طولانی به خوانندگان می دهند. علاوه بر آن، اشتباهات گرامری در جملات کوتاه به مراتب کمتر است. در اغلب زبان ها بیش از 20 کلمه را به عنوان جمله طولانی در نظر می گیرند. سعی کنید جملات طولانی را محدود کنید. فقط چند جمله در یک پست وبلاگ داشته باشید که بیش از 20 کلمه دارد. همچنین مطمئن شوید که در یک پاراگراف حداقل از یک جمله طولانی استفاده شده است. البته هر زبان دارای محدودیت های خاص خود است.
نکته 3: محدود کردن کلمات دشوار
محدود کردن استفاده از کلماتی که تلفظ و خواندن آنها دشوار است. البته، در برخی موارد، پست وبلاگ شما در مورد چیزی است که سخت است و نیاز به یک لغت نامه تخصصی دارد. اگر کلید واژه شما متشکل از کلماتی است که تلفظ آنها سخت است به ناچار باید در متنتان از این کلمات استفاده کنید.
نکته 4: استفاده از واژه های گذار
شما می توانید در یک متن جملات را با استفاده از کلمات مناسب بیشتر قابل خواندن کنید. کلمات گذار عبارتند از: چرا، به این ترتیب، یا علاوه بر آن. این کلمات نشان می دهد که جمله هنوز ادامه دارد. اگر خلاصه می کنید، از اول، دوم، سوم، و غیره استفاده کنید. اگر می خواهید خلاف نظر خود را بنویسید از همانند، کمتر، و یا در حالی که استفاده کنید. و اگر می خواهید نتیجه گیری کنید از عبارات در نتیجه، از این رو و یا بنابراین استفاده کنید.
استفاده از واژه های گذار مانند قرار دادن سیمان بین جملات شما است، زیرا رابطه بین دو جمله با استفاده از واژه های گذار آشکار می شود. اگر از این نوع کلمات استفاده کنید خوانندگان، محتوای شما را بسیار بهتر درک خواهند کرد.
نکته 5: ادغام کردن پاراگراف ها
یک متن جذاب برای خواننده، باید متنوع باشد. یعنی باید سعی کنید کمی آن را مخلوط کنید! پاراگراف های دیگر و جملات آن ها با اصطلاحات کوتاه و مترادف با هم ترکیب می شوند. بعضی از مردم اغلب از کلمه “و” یا “خیلی” استفاده می کنند. مخلوط کردن آن با “همچنین” یا “علاوه بر این” می تواند یک متن را جذاب تر و بسیار قابل خواندن نیز کند.
از Yoast SEO استفاده کنید
برای کمک در نوشتن و برای بهتر خوانده شدن مطالب شما یک بررسی قابل خواندن در Yoast SEO اضافه شده است. این برنامه طول جملات و پاراگراف ها را بررسی می کند و مشخص می کند که آیا از لغات یا زیرمجموعه های ترجمه استفاده می کنید؟ علاوه بر این، تلفظ های سخت را برایتان ارزیابی می کند. در بالای آن، نمره Flesch Reading Ease را محاسبه می کند، نمره ای که نشان می دهد بیانگر این است که متن شما چقدر آسان است. در حال حاضر این قابلیت به طور کامل قابل استفاده برای انگلیسی و آلمانی و تا حدودی برای برخی زبان های دیگر است.
نتیجه گیری
اگر می خواهید خوانندگانتان تمام پست وبلاگ تان را بخوانند، باید مطمئن شوید که متن شما برای خواندن آسان است. متن را دشوارتر از حد لازم نکنید. اجتناب از جملات بلند و نوشتن پاراگراف هایی با مفهوم واضح و روشن هم اهمیت دارد. ابزارهایی مانند Grammarly و Himingway می توانند به شما در نوشتن یک متن قابل خواندن کمک کنند. و اگر از پلاگین Yoast SEO خود استفاده کنید، بررسی خواندن را نیز بر روی محتوای خود خواهید دید. به این ترتیب، شما متوجه می شوید که آیا متن شما در عین حال قابل درک و قابل خواندن است؟ راه دیگری برای مطمئن شدن از اینکه متن قابل خواندن است، انتخاب تایپوگرافی مناسب است. شما نباید از یک فونت کوچک استفاده کنید و مطمئن شوید فاصله بین خطوط به اندازه کافی گسترده است.
یکی از موضوعات جالب در مورد فعالیت در شرکت تولید محتوا این است که شما همواره در حال نوشتن مطالب در موضوعات مختلف هستید و کار شما یکنواخت نخواهد شد. اما قبل از تصمیم به تبدیل شدن به یک محتوانگار، باید از خودتان بپرسید که آیا برای آن مناسب هستید. برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب، باید گرامر خوب و مهارت های تحقیق عالی داشته باشید. سطح مهارت های دیگر به نوع محتوایی که برای ایجاد نیاز دارید بستگی دارد. تجربه برای یک نویسنده گاهی اوقات بیشتر از سطح تحصیلات ارزشمند است. یعنی اگر شما نمی توانید مدرک تحصیلی بگیرید، احتمالا از انجام کارهای متداول نویسندگی، کسب مهارت می کنید و قادر به نوشتن مطالب خوب خواهید بود.