تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو شده چگونه است؟ بهینه سازی موتور جستجوی گوگل

تولید محتوای سئو عبارتی است که در گام نخست باید جداگانه تعریف شوند. امروز شما این عبارت را جستجو کردید تا درباره اما و اگرهای سئو و تولید محتوا بدانید. اگر این عبارت را بشکنیم. ما دو عنصر یعنی تولید محتوا و سئو را خواهیم داشت:

  • سئو: سئو کلمه‌ای است که از ساده‌ شده عبارت (Search engine optimization ) میاد. ساده‌تر بگیم یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجویی مثل گوگل. سئو شامل تمام کارهایی است که برای رشد سایت در صفحه نتایج جستجو انجام می‌شود. بک لینک سازی، تولید محتوا، کاهش سرعت لود سایت و کلی چیزای دیگه که اینجا مجال گفتنشون نیست رو شامل میشه.
  • تولید محتوا: تولید محتوا یا همون نوشتن محتوای متنی یکی از صدها کاری است که در دنیای سئو و بهینه سازی انجام میشه. اما این محتوا باید تو چارچوب خاصی نوشته بشه که این چهارچوب رو سئو تعیین می‌کنه.

شاید با خود کلنجار بروید که چجوریه؟ اصلا یک محتوا چطور باید سئو بشه؟ اصول سئو چیه؟ چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟ تولید محتوای سئو چه فرقی با تولید محتوای سئونشده داره؟ و کلی سوال‌های دیگه که واقعا مهم هستن و وب‌سایت شما را تحت تاثیر می‌گذارند. ما در این صفحه تلاش می‌کنیم، این مطلب به شیوه سوال و جواب باشه و شما سریع به مطالب دسترسی داشته باشید. بنابراین در ادامه با سوالاتی روبه رو می‌شوید:

1- تیتر در تولید محتوای سئو شده باید چگونه نوشته شود؟

تیتر یا عنوان در یک نوشته وبلاگی اولین چیزی است که در برابر مخاطب سبز می‌شود. بنابرین اولین ماموریتش باید جذب مخاطب باشه. حالا جذب مخاطب و نوشتن یک تیتر سئو شده داستان درازی داره که ما در یک مقاله به طور کامل این موضوع رو توضیح داده‌ایم. ( ۹ راز نوشتن عنوان های وسوسه انگیز برای تولید محتوا ). به طور مختصر اگه بخواهیم مواردی رو اشاره کنیم که در نوشتن تیتر به ان توجه کنید، موارد زیر است.

  1. حتما کلمه کلیدی را در تیتر بیاورید.
  2. کلمه کلیدی را در ابتدای تیتر بنویسید.
  3. تعداد کاراکترهای یک تیتر (اندازه آن) در حدی باشد که در صفحه نتایج به طور کامل دیده شود، نه کم باشد نه زیاد! (60 کاراکتر خوبه.)
  4. نماینده خوبی برای محتوایی باشد که نوشته‌اید
  5. دقیقا چیزی باشد که شما درباره آن نوشته‌اید

2- ساختار محتوا چگونه باشد؟

ساختار محتوا بستگی به هدف از محتوا دارد. ما انواع سبک‌ها و انواع محتوا را داریم. برای مثال محتوایی داریم که قرار است به عوان رپورتاژ خبری در سایت ثالثی منتشر شود. یا قرار است محتوایی برای یکی از صفحات لندینگ یا همون صفحه فرود نوشته شود. حتی برای صفحات مهم دیگری مثل صفحه درباره ما نیز محتوای سئو شده منتشر می‌شود. اما در بین این‌ها رایج‌ترین نوع محتوا، تولید محتوای سئو شده برای وبلاگ است.

ساختار تولید محتوا برای وبلاگ به این شکل است:

  1. قسمت مقدمه
  2. قسمت بدنه مطلب
  3. قسمت خلاصه یا نتیجه‌گیری

3- کلمه کلیدی چند بار استفاده شود؟

هر محتوایی که نوشته می‌شود با هدف جذب مخاطب است. نویسنده در ذهن خود یک کلمه کلیدی را در نظر می‌گیرد و با خود می‌پندارد که قرار است وقتی این کلمه کلیدی سرچ شود، مطلب من در صفحه نتایج گوگل دیده و کلیک شود و خونده شود. حالا برای این که این اتفاق بیافتد مطلب شما نیز باید به تعداد مناسبی این کلمه کلیدی را در خود داشته باشد. از این رو، سئوکاران مطرح دنیا پیشنهاد می‌کنند که اگر محتوای شما یک مطلب وبلاگی است، سعی کنید به شیوه‌ای کاملا طبیعی از کلمه کلیدی خود در قسمت‌های مختلف متن مثل مقدمه (پاراگراف اول)، بدنه و قسمت نتیجه‌گیری از آن استفاده کنید.

اگر ساده‌تر بگیم؛ معمولا هر پاراگراف ظرفیت این را دارد که کلمه کلیدی شما در آن نوشته شود. یا حداقل مترادف‌های آن کلمه کلیدی در آن استفاده شود. در این کار نباید وسواس باشید. کاملا طبیعی رفتار کنید و به عبارتی دیگر شورش را در نیاورید!

اگر زیاد استفاده کنید گوگل روی پیج شما (keyword suffering) تشخیص می‌دهد و آن می‌شود که نباید بشود!

4- اصول نگارش در زبان فارسی چگونه رعایت شود؟

اگر یک تحصیل‌کرده باشید، قطعا فرق یک متن استاندارد و غیراستاندارد را می‌دانید. از رعایت نیم‌فاصله گرفته تا جمع‌های غیرفارسی رایج در فارسی!

ما در کپی فای یک مطلب جامع درباره شغل محتوانویسی یک مطلب نوشته‌ایم و درباره جزئیات آن کلی راهنمایی نوشته‌ایم. می‌توانید مطلب (تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ 10,000,000 تومان در ماه) اگر این مطلب را مطالعه کنید به روشنی نوشته‌ایم که یک محتوا باید دارای استانداردهای زیادی باشد که یکی از آن‌ها رعایت علایم و قوانین نگارشی در زبان فارسی است. حتی کتاب غلط ننویسیم را که نوشته دکتر نجفی است برای شما معرفی کرده‌ایم.

5- عکس چگونه آپلود شود؟

عکس خوب چاشنی یک محتوای خوب است. مخاطب با دیدن عکس نفسی تازه می‌کند و ادامه مطلب را می‌خواند. گوگل هم به استفاده از عکس در محتوا ارزش قایل است. اما نکاتی را نیز باید رعایت کنیم. عکس ما باید کم حجم باشد. از آنجایی که گوگل به کم بودن حجم صفحه و زیاد بودن سرعت لود شدن صفحه امتیاز می‌دهد، بنابراین استفاده از عکس‌هایی با حجم زیاد با این پدیده منافات دارد و به شدت سرعت لودشدن را پایین می‌آورد، بنابراین با استفاده از سایت‌های کاهش دهنده حجم عکس عکس‌هایمان را تا می‌توانیم کاهش حجم داده و آپلود می‌کنیم.

یکی دیگر از روش‌های کم کردن حجم عکس، کم کردن ابعاد آن در فوتوشاپ است. با این راه هم می‌توان تا حدودی از حجم عکس کاهش داد. به عبارتی دیگر وقتی مثلا حتی مانیتورهای 27 اینچ عکس هایی با ابعاد 700 در 1000 را مثلا به وضوح نمایش می‌دهند چه لزومی داره از عکسی استفاده کنیم که مثلا 3000 در 1500 پیکسل باشد!

از سایز عکس که بگذریم آدرس و نام عکس هست که برای گوگل مهم است. شما باید با حوصله alt تگ عکس‌ها را بنویسید و مشخص کنید که عکسی که اپلود کرده‌اید مربوط به چه چیزی است. خوبه کلمه کلیدی در عکس آورده شود. اما اگر مرتبط به آن نبود لزومی ندارد. ولی یادتان باشد که alt تگ عکس خالی نباشد. چون گوگل می‌‎خواد هر چیزی که در آن آپلود و ایندکس می‌شود آدرس دار و معین باشد. تا بتواند آن را به راحتی به جوینده‌اش برساند. ولی وقتی عکس بی‌نشانه و بی‌نام است به مشکل برمی‌خورد.

نوشتن alt تگ عکس

اگر تخصصی‌تر وارد بشیم، مسایل دیگری پیش می‌آید که اینجا مجال آن نیست و همینقدر برای شما کافیست.

6- نقل قول چیست؟

به متن زیر نگاه کنید؛ این متن صرفا یک متن ساده است که در سی ام اس، متن  انتخاب شده و به صورت نقل قول در آمده است.

یکی از کارکنان گوگل فاش کرد: “به زودی در الگورتیم‌های جدید به صفحاتی که از تگ نقل قول استفاده می‌‎کنند امیتاز می‌دهیم. این کار نشان‌دهنده تعاملی بودن پیج شماست.”

همانطور که دیدید، این متن بالا یک نقل قول است. اکثر سایت‌ها با هر سی ام اسی که باشند این امکانات را در ادیتور دارند. لذا شما هم همیشه جملاتی را در نوشته خود به صورت نقل قول دربیاورید.

 

7- چگونه ویدیو آپلود و امبد شود؟

8- مطلب چرا باید مخاطب پسند شود؟

9- چگونه از جدول محتوا استفاده شود؟

10- متای توضیحات چگونه نوشته شود؟

11- برچسب‌ها چگونه نوشته شود؟

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] سئو (بهینه سازی موتور های جستجو) یک جادوی سیاه نیست.اگر شما یک موفقیت درازمدت را می خواهید. هیج جادو و ترفند سریعی برای سئو وجود ندارد که فورا شما را در رنکینگ های بالای نتیاج جستجو قرار دهد. به نقل از سخنان مایل اوهایی “جستجوی گوگل،آموزش نحوه بکارگیری سئو خوب و دوری از یک سئو بد”. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.