image19

چگونه یک کپی رایتر شویم؟ (بدون هیچ تجربه ای)

راهنمای نهایی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر, حتی اگر شما هیچ تجربه‌ای نداشته باشید:

پس شما عزمتون رو جزم کردید که به یک کپی رایتر تبدیل شوید دوست جوان من؟ خب این کار بسیار ممکن است. در واقع, شما واقعاً نیاز به آموزش رسمی ندارید. برخی از کپی رایترهایی که حقوق بالایی می‌گیرند هیچوقت دانشگاه نرفتند یا در کلاس کپی رایتر شدن شرکت نکردند.

  • هیچ تجربه‌ای نداشتند!
  • هیچ آموزش رسمی نداشتند!
  • پول زیادی از این راه به دست آوردند!

خب حالا قبل اینکه یک شروع دیوانه کننده‌ای داشته باشید, اجازه بدهید من شما را یک قدم به عقب به سوی واقعیت تبدیل شدن به یک کپی رایتر ببرم.

  • مبانی کپی رایتینگ
  • کپی رایتینگ چیست؟
  • چرا شما کپی رایتر استخدام می‌کنید؟
  • کپی رایتر کیست؟
  • کپی رایتر چیست؟

کپی رایتینگ اساساً به معنی بازی با کلمات برای فروش بهتر است.

اجازه دهید به شما بگویم که من برای یک کمپانی کار می‌کنم که سایتی دارد که از هر 500 بازدید کننده‌اش یک بازدید کننده اقدام به خرید محصولی می‌کند.

اگر من کپی رایتر بودم, به این فکر می‌کردم که چه کاری کنم که از هر 100 بازدید کننده یک نفر اقدام به خرید محصولی بکند. این به این معنی است که 5 برابر فروش بیشتری نسبت به آن سایت داشته باشم.

یک کپی رایتر خوب خواهد فهمید که چگونه این کار را با واژگان خود انجام دهد, و همچنین چگونه تصاویر و دکمه‌ها را برای فروش بیشتر بازآرایی کند.

یک کپی رایتر خوب فقط یک نویسنده نیست. آن‌ها یک روانشناس زیرک پشت تصمیمات خرید انسان‌ها هستند.

 

معنی کاپی

طبق تعریف Business Dictionary کاپی به معنی پیام تبلیغاتی تلویزیونی، متنی یا پرینت شده، با هدف جذب خریدار محتمل می‌باشد.

Save

 

چرا مردم کپی رایتر ها را استخدام می‌کنند؟

چرا مردم کپی رایتر ها را استخدام می‌کنند

به مقدار زیادی از محتواتی که بسیاری از شرکت‌ها در شرف تولید آن هستند فکر کنید.

یک شرکت معمولی بیمه باید این امکانات را فراهم آورد:

  • تبلیغات در تلویزیون
  • تبلیغات در اینترنت
  • تبلیغات در رادیو
  • بروشور برای فروش کسب و کار به مصرف کننده
  • بروشور برای انواع مختلف محصولات
  • فرم پر کردن
  • فرم برای پر کردن انواع محصولات خط تولید
  • تبلیغات گوگل
  • تبلیغات فیسبوک
  • به روزرسانی توئیتر شخصی
  • به روزرسانی صفحه فیسبوک
  • ایجاد محتوای جدید برای هر محصولی که در سایت خود قرار می‌دهند
  • اطمینان حاصل کنید که مشتریان با چگونگی فرایند ثبت نام آشنایی داشته باشند.
  • ارسال بسته‌های مشتریان و توضیح سیاست‌های مربوط به بسته
  • و این لیست همچنان ادامه دارد…

همه این مواردی که گفته شد نیاز به نوشتن یا بازبینی توسط یک کپی رایتر را دارد. بعضی شرکت‌ها به شدت روی کپی رایترها تکیه می‌کنند. برخی از شرکت‌ها قبل اینکه دست به شروع کاری بزنند به همه اعضای شرکت برای تبدیل شدن به یک نویسنده بزرگ نیاز دارند. یک کپی رایتر به طور کلی بخشی از تیم بازاریابی یا تبلیغات یک شرکت است.

با این حال ما چند نوع کپی رایتر داریم:

  • کپی رایتر آژانس
  • کپی رایتر شرکت
  • کپی رایتر فری لنسر

انواع مختلف کپی رایتری که شما می‌توانید به آنها تبدیل شوید:

  • چگونه به یک کپی رایتر آژانس تبدیل شوید؟

شما باید یک کار در یک آژانس تبلیغاتی بزرگ مانند Oglivy, WPP یا Mather پیدا کنید. اگر شما می‌خواهید به یک کپی رایتر آژانس تمام وقت تبدیل شوید, شما مجبور خواهید بود به یک شهر بزرگ نقل مکان کنید جاییکه بسیاری از آژانس‌ها آنجا قرار دارند. اگر شما می‌خواهید به یک کپی رایتر آژانس تبدیل شوید, شما باید آمادگی این را داشته باشید که با مشتری‌هایی سر و کار خواهید داشت که از آنها خوشتان نخواهد آمد یا فروختن جنسی به آنها خیلی سخت است. برای مثال, شما ممکن است مسئول فروش مواد شوینده به کمپینی باشید. اما مشکل این است که مارک شوینده شما که قصد فروشش را دارید هیچ تفاوتی با مارک‌های دیگررقبا ندارد! این به این معنی است که وقتی می‌خواهید این نوع محصولات را بفروشید, شما باید خیلی خلاق باشید. این نیز به طور کلی به این معنی است که شما از ریزترین تست‌های جهان بازاریابی مستقیم دور خواهید شد.

در بازاریابی مستقیم شما یک محصول را مستقیماً به مردم می‌فروشید, و همه چیز را می‌توانید درهر مرحله از راه دنبال کنید. در آژانس‌های بزرگ کسی که به برندها کمک می‌کند (مانند شوینده‌ها), آن‌ها به طور معمول تمایل به تمرکز بر روی روش‌های تبلیغ برندها دارند تا از این طریق مردم را مجبور به خاطر سپردن فقط یک محصول بکنند, و بنابراین کاری می‌کنند تا مردم جنس مورد نظر را از قفسه فروشگاه خریداری کنند.

  • چگونه به یک کپی رایتر شرکت تبدیل شوید؟

کپی رایتر شرکت یک کار نسبتاً خسته کننده اما کاری ثابت است. شما به احتمال زیاد برای یک شرکت کوچکی مانند شرکت حقوقی یا یک شرکت بزرگ کار کنید.

 

اجازه بدهید اینطوری بگم که یک شرکت بزرگ وجود دارد که تراکتور و تجهیزات کشاورزی می‌فروشد:

  • هر زمان که آنها یک صفحه وب داشته باشند که نیاز به بالا بردن داشته باشد, شما مسئول چیزی که باید در آن قرار داده شود خواهید بود.

  • هر زمان که آنها بروشورهایی برای محصولات خود داشته باشند, از شما خواسته می‌شود که چه چیزی باید داخل آن نوشته شود.

  • هر زمان که آنها یک موضع تلویزیونی داشته باشند, شما مسئول نوشتن یک نسخه نمونه‌ای خواهید بود.

همانطور که می‌بینید, شما به تنهایی بر بروی محصولاتی که شرکت تولید می‌کند کار خواهید کرد. و اگر شما اهمیتی به محصولات آنها ندید, این یک کارکسل کننده برای شما خواهد بود.

برای آشنایی از این که چه کسانی کپی رایتر ها را استخدام می‌کنند به این لینک سر بزنید

  • چگونه به یک کپی رایترفری لنسر تبدیل شوید؟
    چگونه به یک کپی رایترفری لنسر تبدیل شوید

کپی رایتر آزاد از این شاخه به آن شاخه می‌پرد وهر جا که کسی به یک کپی رایتر نیاز داشته باشد کارهای مربوط به کپی رایتینگ را انجام می‌دهد.

یک پروژه در حال رشد وجود دارد که کار فروش سیستم نرم افزاری تجارت الکترونیک را انجام می‌دهد, و آن‌ها می‌خواهند در شروع کار یک سری “بازاریابی محتوایی” انجام دهند. مانند تولید یک شعار برای محصولاتشان

خب این به این معنی است که آنها محتوای زیادی به شکل پست وبلاگی, کنفرانس مطبوعاتی, راهنمای محصول و غیره تولید می‌کنند.

اگر آنها شخصی را برای انجام این کار در منزل نداشته باشند, آن‌ها به یک کپی رایتر آزاد نیاز خواهند داشت تا این کار را برای آنها انجام دهد.

حالا اجازه دهید بگیم کسی وجود دارد که یک محصول جدید اختراع کرده است, و او شنیده است که ایجاد یک لیست ایمیل برای کسب و کارش بهتر خواهد بود. خب او ممکن است یک کپی رایتر آزاد برای نوشتن یک پاسخگوی خودکار استخدام کند.

به این ترتیب او قادر به گرفتن آدرس ایمیل مشتری‌های بالقوه خواهد بود, و به آنها لیست محصولات را هر چند روز یک بار می‌فرستد تا آنها را برای خرید محصولات ترغیب کند.

یک کپی رایتر آزاد خوب می‌تواند این کار را انجام دهد.

اساساً این کار یک کپی رایتر آزاد هستش که هم یک محتوا ایجاد کند, هم نرخ تبدیل از محتوا را بهبود بخشد.

برای اطلاع از نحوه پیدا کردین این نوع کار به این لینک سر بزنید.

آموزش کپی رایتینگ

برای سری آموزش‌های کپی رایتنیگ در سایت کاپی فای میتونید لینک‌های زیر را دنبال و یا در خبرنامه ما عضو شوید.

برای عضویت در خبرنامه، به صورت کاربر عادی عضو شوید در صورت وجود مطلب جدید به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقاله را هم در مورد 14 دلیل که باید کپی رایتر استخدام کنید را بخوایند.

 

بیشتر بخوانید:

تولید محتوا – چگونه درآمد زایی کنیم؟ (9 میلیون تومان در ماه)

کار تولید محتوا چقدر درآمد دارد و کجا استخدام می کنند؟

تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش آموزان مدرسه و کودکان

سفارش تولید محتوا

 

مقالات خواندنی:

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

یک کپی رایتینگ خوب مکمل یک طراحی خوب است

​سایت های موفق، کپی رایتینگ عالی دارند

پرسش و پاسخ درباره ی کپی رایتینگ (تولید محتوا )

هدف از کپی رایتینگ چیست ؟


11 پاسخ
  1. احمد
    احمد گفته:

    لینک منبع هم قرار میدادید!!
    ضمنا کپی رایتر شدن به همین سادگی ها نیست.معمولا افرادی که به شغل کپی رایتینگ رو میارن یا در زمینه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک سابقه طولانی یا در رشته هایی مثل جامعه شناسی و … سابقه تحصیلی دارن و یا دستکم دارای چند سال سابقه هستن در این زمینه ها.
    علاوه بر اینها تسلط نسبتا خوب به حداقل یک زبان خارجی پر کاربرد و بین المللی (انگلیسی اولین انتخاب)،مسائل روانشناسی و شناخت بازار،آنالیز مشتریان و بازدیدکنندگان یا مخاطبین و … تسلط خوبی داشته باشه و رسیدن به این درجه از آگاهی حداقل چند سالی طول میکشه.

    پاسخ
    • احمد
      احمد گفته:

      این رو هم باید اضافه کنم که در شرکتهای بزرگ مجموعه ای از کپی رایتر ها با هم همکاری می کنن.
      شم نویسندگی هم باید داشته باشه یک کپی رایتر 😉

      پاسخ
    • پیام خانی نژاد
      پیام خانی نژاد گفته:

      سلام
      ممنون از نظر شما. چنانچه مطلب رو مشاهده کنید از لینک های مختلف استفاده شده است لزوما ما مطلب رو ترجمه نمیکنیم مطلب با توجه به استراتژی متنی که داره به صورت مداوم مورد بازبینی و ویرایش قرار میگیره.

      با سپاس

      پاسخ
  2. آریافر
    آریافر گفته:

    سلام، ممنون از مقاله شما
    شما در همین مقاله چه تکنیک هایی از کپی رایتر استفاده کردید؟ از این ۱۲ هزار بازدید کنننده که صرفا مقاله رو میخونن و میرن چه استفاده‌ای کردید؟
    اگر تمایل داشتید تجربه خودتون به ما هم بگید
    موفق و پایدار باشید.

    پاسخ
    • پیام خانی نژاد
      پیام خانی نژاد گفته:

      خدمت شما عرض شود که تمامی مقالات و صفحات ما نرخ تبدیل دارن و به صورت دوره ای بررسی میشن. چنانچه صفحه ای نرخ تبدیل مورد نظر ما رو در مدت مورد نظر با توجه به بازدید و رتبه نتونست کسب کنه در چینش و جایگزینی مطالب تغییرات انجام می شود که در نرخ ها افزایش صورت بگیره.

      پاسخ
  3. yuzal
    yuzal گفته:

    با سلام و احترام و تشکر از مطلب مفیدتون
    من شخصا معتفدم برای شروع کافیه از داستانهای کوتاه شروع کنیم
    بعد با لغتها بیشتر بازی کنیم
    و اونو از کل به جزئ ببریم
    در یک کلام انتحاری عمل کنیم

    پاسخ
  4. مسعود
    مسعود گفته:

    اولا ممنون از شما .
    دوما برخی افرادی که کامنت گذاشتند فقط نیمه خالی لیوان را می بینند و اینجا حسادت و کوچکی خود را حسابی پروموت کردند .
    سوما بازم ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.