تولید محتوا
فهرست مطالب:
نویسندگی یک شغل رویایی است اما نه برای هر کسی، بعضی نویسندگان برای نوشتن کاتالوگ و برخی دیگر برای خلق آثاری مانند آثار خانم رولینگ (آثاری مانند هری پاتر) مناسب هستند. در واقع بسیاری از نویسندگان توانایی بیشتری برای معرفی محصول دارند و سریع تر از رقیبان می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.
به نظر می رسد محتوا نویسان موفق، زندگی و کارشان در هم آمیخته و زمان زیادی را برای نوشتن صرف می کنند. این در صورتی است که آنها مهارت لازم برای نوشتن را نداشته باشند. مهم نیست چقدر استعداد نوشتن دارید مهم این است که مهارت نوشتن را بدست آورید. بنابراین، اگر می خواهید به عنوان یک نویسنده محتوا موفق شوید، باید یکسری از مهارت ها را داشته باشید:
سبک های گوناگونی برای نگارش وجود دارد؛ محاوره ای، دوستانه، رسمی انواعی از سبک های نوشتن هستند که محتوا نگار با توجه به موضوعی که می نویسد یکی از این سبک ها را باید انتخاب کند. برای مثال محتواهای تبلیغاتی کوتاه و قانع کننده می باشند ولی مقالاتی که مسئله ای را توضیح می دهند و راه حلی را برای آن ارائه می کنند به نسبت طولانی هستند.
نویسندگان موفق از قبل ایده پردازی می کنند. ایده فرایند شکل گیری خلاقانه موضوع است که زاویه و رویکرد نوشتن را مشخص می کند و با تجزیه و تحلیل آغاز می شود. این تجزیه و تحلیل می تواند در یک محیط تیمی انجام شود و یا نویسندگان مستقل اقدام به ایده پردازی کنند.
قبل از اقدام به ایده پردازی محتوانگار موفق باید کارهای زیر را انجام دهد:
مخاطبان خود را بشناسد و نیازهای آنها را درک کند و متناسب با آن بنویسد.
کلید واژه ها را بشناسد و در جای مناسب به کار ببرد.
رقیبان خود را بشناسد و چند مرحله از آنها جلوتر باشد.
عنوانی جذاب برای محتوای خود انتخاب کند.
شاید این کار دشواری به نظر برسد و بگویید چگونه می توان با اینکه تعداد زیادی از افراد در مورد یک موضوع مشترک می نویسند نوشته ما شبیه نوشته دیگران نباشد!؟ بهتر است بدانید هر نویسنده با استعداد می تواند با ارائه دیدگاه های مختلف و یا روش های منحصر به فرد دیگری جلوه خاصی به موضوع ببخشد.
نگران نباشید شما فقط نیاز به چند اصول اولیه دارید. تم های وردپرس سطوح مختلفی از عملکرد های خودکار دارند. از طرفی الگوریتم های موتور جستجو دائما تغییر می کنند، فقط یک چیز ثابت باقی می ماند و آن کیفیت بالای محتوا می باشد. محتوایی که منحصر به فرد باشد یقینا تقاضا خواهد داشت.
رسانه های اجتماعی چیزهای که بدان نیاز دارید را متناسب با درک شما در سایت قرار می دهند. مخاطبان خود را انتخاب می کنند و در مورد آن با کارشناسان و ناشران صحبت می کنند. بعد از نشر محتوا، تازه کار شروع می شود. برای اینکه دنبال کنندگان همواره با شما باشند باید فعالیت کنید.
بنابراین نویسندگان محتوا کارشناسان بازاریابی، متخصصین جستجوگرها، کدنویسی بر روی صفحه و پروانه های رسانه های اجتماعی هستند.
همکاران گرامی، با اجرای طرح رتبهبندی معلمان، فرصتی بینظیر برای ارتقاء جایگاه شغلی و افزایش…
بخشودگی جرایم رانندگی 1404: راهنمای کامل + نکات و سوالات متداول خبر عالی برای تمام…
ویژه برنامه کشوری جلوه های معلمی چیست؟ این برنامه در راستای تأکید مقام معظم رهبری…
معرفی بیست و یکمین جشنواره الگوهای برتر تدریس جشنواره الگوهای برتر تدریس یکی از مهمترین…
جشنواره کشوری تولیدات ابزار اختلالات جشنواره کشوری تولیدات ابزار اختلالات یک رویداد مهم در حوزه…
جشنواره پویش ملی درّ نجف، دریچهای رو به دنیای دانش، خلاقیت و معنویت است. دانشآموزان…
View Comments
سلام.مطلب مفیدی بود.مدیریت محترم از شما بابت مطالب مفید سایت سپاسگزاریم.با آرزوی توفیق روز افزون.
ممنونم، سپاس از شما