dordihighquality

راهنمای قدم به قدم شروع ایمیل مارکیتنگ

شروع ایمیل مارکتینگ  

می دونستین اکانت های ایمیلی که وجود داره به تنهایی سه برابر تمام اکانت هایی هست که در توئیتر و فیسبوک هستن؟ و اینکه اگر لینکی رو از طریق ایمیل ارسال کنید امکان اینکه روش کلیک بشه و ازش بازدید دریافت کنید 6 برابر بیشتر از اینه که اون لینک رو تو توئیتر اشتراک گذاری کنید؟

نکته ای که برای همه ی بازاریاب های دیجیتال مهم است این است که میزان سوددهی سرمایه گذاری که ایمیل مارکیتنگ داره بسیار بیشتر از سایر روش های مارکتینگ است. با این آمار و اطلاعات باید بسیار مشتاق باشید که از ایمیل مارکیتنگ برای کسب و کار خود استفاده کنید و میزان زیادی سود بدست بیاورید.

 

اما دقیقا چطور باید شروع کنید؟ قدم هایی که باید برای این کار انجام دهید تا کمپین های ایمیلی وب سایتتون با موفقیت ارسال بشن چیه؟

 

در این راهنما ما از ابتدای کار ایمیل مارکتینگ شروع می کنیم تا در انتها مطمئن شویم کمیپین ایمیلی شما با موفقیت انجام می شود.

 

قدم اول: اهداف خودتون رو مشخص کنید

 

با وجود این همه ابزار ارسال ایمیل انبوه، انتخاب یکیشیون و شروع کار ایمیل مارکتینگ کار چندان سختی به نظر نمیاد. اما بهتره اول ببینیم که واقعا هدفمون از ارسال ایمیل ها به مخاطبان چیه؟

بهتره اول ببینید که چه نوع ایمیل هایی رو می خواین ارسال کنید، مخاطبان شما کیا هستن و چه ویژگی هایی دارن، چه محتوایی رو میخواین در ایمیل های خودتون بذارین و از همه مهم تر، چطور موفقیت خودتون رو اندازه گیری می کنید؟ به عبارت ساده تر چه چیزی باید پس از ارسال ایمیل ها اتفاق بیفته تا بتونید بگید که ایمیل مارکتینگ موفقی داشتین.

 

راز موفقیت در بازاریابی ایمیلی اینه که اهدافش رو در راستای اهداف کلی تر بازاریابی شرکت و وب سایتتون قرار بدین. ممکنه هدف این باشه که افراد بیشتری یک محصول رو خریداری کنند، یا بازدید های بیشتری برای وب سایتتون جمع کنید، یا اینکه افراد بیشتری در رویداد خاصی شرکت کنند؟

ایمیل مارکتینگ تنها کانال قدرتمندی است که می تونین از طریق اون به مخاطبانتون دسترسی داشته باشین. این شیوه از بازاریابی می تونه برای دستیابی به اهداف مختلفی استفاده بشه، پس بهتره قبل از اینکه شروعش کنید، بشینید و ببیند که اهداف اصلی شما از این کار چه خواهد بود.

برای اینکه به شما کمک کنیم تا بتونید اهداف خودتون رو بهتر مشخص کنید، برخی از وب سایت های معروف رو با اهدافشون از ایمیل مارکیتنگ معرفی می کنیم:

 

بازفید BuzzFeed: این وب سایت معروف که یک وب سایت خبری و سرگرمی هست با تبلیغات روی صفحات سایتش و رپورتاژ خبری درآمد داره. این روش یکی از پرکاربرد ترین روش های کسب درآمد اینترنتی هستش. با این حساب هدف اصلی تیم بازاریابی این وب سایت باید جذب ترافیک بیشتر و سئو بهتر سایت باشه. ایمیل هایی که این وب سایت برای مخاطبانش ارسال می کنه حاوی بخشی از مطالبی هست که در سایتشون قرار داره و بهشون لینک دهی شده تا بازدید های وب سایت بالا بره، نهایتا درآمد بیشتری از این راه کسب می کنند.

 

ریپ کرل Rip Curl: شرکت ریپ کرل یک شرکت تولید کننده لوازم شنا و اسکی روی آب هستش. پس هدف اصلی اونها از ایمیل مارکیتنگ افزایش فروش محصولاتشون خواهد بود. ایمیل هایی که این شرکت برای مخاطبانش ارسال میکنه اون ها رو تشویق میکنه تا به فروشگاه های اینترنتی یا فیزیکی این شرکت مراجعه کنن.

 

یونیسف UNICEF: سازمان جهانی خیریه یونیسف که کمک های انسان دوستانه و حمایت از مادران و کودکان رو در کشور های در حال توسعه در سرتاسر جهان انجام میده هم ایمیل مارکتینگ انجام میده. اما هدف این سازمان کسب درآمد یا بازدید نیست، موفقیت تیم مارکتینگ یونیسف جذب کمک های خیریه ی بیشتر برای اهداف صلح طلبانه و خیرخواهانه است.

 

اس ایکس اس دابلیو SXSW: این سازمان برخی از مهم ترین و مشهورترین جشنواره های فیلم و موزیک رو بصورت سالانه برگزار می کنه. هدف تیم بازاریابی این سازمان از ایمیل مارکتینگ جذب افراد بیشتر برای شرکت در جشنواره ها و فروش بلیط بیشتر برای جشنواره هاست.

 

خانه سوهو Soho House: این کلاب که تنها اعضای اون می تونن ازش استفاده کنند امکان گردهمایی و تعطیلات رو برای اعضای خودش که بیشتر از سلبریتی ها تشکیل میشه رو فراهم می کنه. پس هدف اونها از ارسال ایمیل ها اینه که اعضای کلاب رو بروز نگه دارن و رویداد های مهم پیش رو و امکانات جدید کلاب رو معرفی کنند.

 

همانطور که در مثال های بالا مشاهده کردین مشخص کردن اهداف قبل از ارسال ایمیل ها به شما کمک زیادی در موفقیت ایمیل مارکتینگ می کنه. این کار باعث میشه شما بدونید که قراره چی رو چطوری و برای چه کسانی ارسال کنید.

 

قدم دوم: لیست ایمیل خود را درست کنید

 

حالا که اهداف خود را از ایمیل مارکتینگ مشخص کردین و می دونید که واقعا چه چیزی را می خواهید بدست بیاورید، زمان آن رسیده که لیست ایمیل مخاطبان خود را نیز درست کنید تا بتوانید ایمیل ها را برای آن ها ارسال کنید.

روش های مختلفی برای اینکه لیست مخاطبان ایمیلی خودتون رو درست کنید وجود داره که بیشتر به اهدافی که در مرحله قبل مشخص کردید بستگی داره.

 

یک لیست از مخاطبان شناخته شده رو وارد کنید

اگر هدف شما از بازاریابی ایمیلی اینه که با مشتری های خودتون ارتباط داشته باشید، می تونید لیست مخاطبان ایمیلی خودتون رو با وارد کردن مشخصات مشتری ها در ابزار ارسال انبوه ایمیل درست کنید.

بیشتر ابزار های ارسال انبوه ایمیل این امکان رو فراهم کردن که بتونید لیست مخاطبان رو بصورت فایل اکسل خارج و یا وارد کنید، پس می تونید مخاطبان خودتون رو از طریق آپلود کردن یک فایل اکسل وارد کنید.

اگر هم می خواهید بصورت دستی خودتون ایمیل ها رو وارد کنید می تونید از داخل سرویس دهنده ایمیل ها رو تک تک وارد کنید.

برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها و موفقیت آمیز بودن ایمیل مارکتینگ بهتره قبل از ارسال ایمیل ها و وارد کردن لیست مخاطبان اجازه اون ها رو دریافت کنید.

 

یک لیست جدید را از ابتدا درست کنید

اگر می خواهید با مخاطبان جدیدی ارتباط برقرار کنید که لیست ایمیل های آن ها را نمی دانید باید لیست جدید را از ابتدا درست کنید. برای اینکه یک لیست ایمیلی بزرگ داشته باشین فرمولی وجود دارد که بیشتر بازاریاب های موفق این کار را انجام می دهند.

 

یک لیست ایمیلی بزرگ =   امکان مخاطب شدن آسان + یک محرک خوب و ارزشمند

 

یک محرک خوب و ارزشمند: برای اینکه بازدیدکننده های سایت تبدیل به مخاطبان ایمیلی شما شوند باید در ابتدا آن ها را علاقه مند به دریافت ایمیل کنید.

امکان مخاطب شدن آسان: هرچند داشتن محرکی که بتواند افراد را به سمت مخاطب شدن سوق دهد بسیار مهم است، اما امکان مخاطب شدن آسان نیز اهمیت خود را دارد. شما باید فرصت های مناسبی را در وب سایت خود قرار دهید تا بازدیدکننده ها بتوانند به راحتی درخواست ثبت نام در لیست مخاطبان و دریافت ایمیل های شما را بدهند.  

 

خوب حالا چطوری باید این کارها رو انجام بدیم؟

 

محرک های خوب برای بازدیدکننده ها:

 

محتوای ارزشمند و مفید – اگر وب سایتی دارد که محتوا هایی را در آن پست می کنید، می توانید با تولید محتوا ی خوب بازدید کننده ها را به سمت خود جلب کنید. پیشنهاد بدهید که مطالب ارزشمند تر و بهتری را از طریق ایمیل به مخاطبان خود ارسال خواهید کرد. برای این کار قوانین کپی رایتینگ را در مطالب خود رعایت کنید.

 

تخفیف برای کسانی که برای اولین بار سفارش می دهند –  اگر در کار فروش محصولات هستید و یا خدماتی را بصورت پولی ارائه می دهید می توانید از این روش برای دریافت لیست ایمیل مخاطبان استفاده کنید. به کسانی که در لیست مخاطبان ایمیلی شما عضو می شوند، در اولین خرید تخفیف ویژه ای ارائه کنید. این روش افراد را ترغیب می کند که عضو لیست شما بشوند همچنین آن ها را به خرید از وب سایت تشویق می کند.

 

ارائه خدمات ویژه یا رایگان پست محصولات – ارائه خدمات ویژه یا رایگان خرید برای مشتری هایی که در لیست مخاطبان شما عضو می شوند محرک بسیار خوبی است. مشتری ها از اینکه خرید خود را زودتر تحویل بگیرند و یا اینکه هزینه ی پستی شامل خریدشان نشود خیلی خوشحال خواهند بود.

 

از طرف دیگر معادله شما باید روش های آسان و زیادی را ارائه کند تا بازدیدکننده ها بتوانند در لیست مخاطبان شما عضو شوند. از آنجایی که فرم ثبت نامی که باید برای ایمیل ها درست کنید به محرک شما برای ثبت نام نیز  بستگی دارد چند مورد را معرفی می کنیم:

 

قسمت بالای صفحه سایت

gettingstarted header

این نوع از فرم در قسمت بالای صفحه ی وب سایت قرار می گیرد و باید یک جمله تشویق کننده و یک ورودی برای وارد کردن ایمیل باشد. در تصویر زیر نیز می بینید که در قسمت بالا یک جمله نوشته شده “جزو اولین کسانی باشید که عضو لیست مخاطبان ما می شوند” و یک ورودی آدرس ایمیل و پس از آن عبارت “برای من پست های جدید را ارسال کن”.

 

اسلایدر

gettingstarted slider

اسلایدر فرم کوچکی است که در قسمت پایین و گوشه وب سایت ظاهر می شود. اسلایدر دارای ورودی اطلاعات مخاطب است که بازدید کننده باید آن ها را وارد کند تا بتواند عضو لیست شود. مهم تر از آن هم یک جمله “تشویق به اقدام” است.

 

با استفاده از روش هایی که گفته شد و رعایت فرمول گفته شده می توانید به راحتی یک لیست ایمیل بزرگ داشته باشید و ایمیل های خود را برای آن ها ارسال کنید.

 

قدم سوم: نوع کمپین های ایمیلی که می خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید

 

چندین نوع ایمیل وجود دارد که ایمیل مارکتر هایی مانند شما آن ها را ارسال می کنند. اینکه شما چه نوعی را انتخاب می کنید به هدفی که در قدم اول انتخاب کردید بستگی دارد.

بیایید به چند مورد از این کمپین های ایمیلی نگاهی بندازیم و ببینیم چطور هرکدوم از اونها بهتون کمک می کنند تا به هدفتون برسید.

 

خبرنامه

خبرنامه ها ایمیل هایی هستند که بصورت مرتب برای مخاطبانی خاص پیرامون موضوع خاصی ارسال می شود. مثلا یکی از سایت هایی که برای عکاسان خبرنامه ارسال می کند کمپین هایی مانند شکل زیر را دارد.

gettingstarted airbnb

همانطور که در عکس می بینید این خبرنامه بصورت ماهانه و پیرامون موضوعات مربوط به عکاسی ارسال می شود. اگر هدف شما این است که با عده ای از مخاطبان آشنا ارتباط داشته باشید (مثلا مشتری ها)، پس خبرنامه ایمیلی بهترین نوع کمپینی است که می توانید استفاده کنید. خبرنامه باعث می شود که مخاطبان شما همیشه از شما باخبر باشند و محصولات و سایت شما در ذهن آن ها جای بگیرد. خبرنامه کاری می کند افراد دوباره به وب سایت شما مراجعه کنند.

 

پیشنهاد بازاریابی

ایمیل هایی که در دسته ارائه بازاریابی هستند هر کمپینی را شامل می شوند که با هدف دریافت یک پاسخ مستقیم ارسال می شوند.

موارد زیر شامل این دسته می شوند:

  • کمپینی که آخرین محصولات را معرفی می کند و افراد را تشویق می کند که خرید انجام دهند
  • کمپینی که تخفیف یا سرویس ویژه ای را برای خریداران محصول خاصی معرفی می کند

 

یکی از بهترین مثال هایی که می توان برای این مورد بیان کرد عکس زیر است که توسط یک شرکت فست فود زنجیره ای ارسال شده:

gettingstarted pizzahut

اگر به عکس دقت کنید یک محصول جدید که سبد غذایی است را به قیمت ویژه ای پیشنهاد می دهد، همچنین این ایمیل شامل دکمه ی تشویق به اقدام مستقیم با عنوان “Order now” (“همین حالا سفارش دهید”) می شود.

ارائه بازاریابی نوعی از ایمیل مارکتینگ است که برای تشویق افراد به خرید مفید است. این ایمیل ها محصولی را معرفی می کند، تخفیف می دهد و شامل یک “تشویق به اقدام” مستقیم است تا افراد را ترغیب به کلیک کردن و خرید محصول کند.

 

اطلاعیه

کمپین های اطلاعیه ایمیل هایی هستند که درباره ی محصول، قابلیت و یا خدمات جدیدی اطلاعیه ای را به مخاطبان ارائه می کنند.

تصویر زیر یک نمونه از ایمیل بازاریابی ایمیلی برای یک سریال است.

gettingstarted showtime

ایمیل های اطلاعیه ای مخاطبان را همیشه در اطلاع آخرین محصولات و قابلیت های جدید خود می گذارند. هرچند هدف اصلی این نوع ایمیل ها ارائه اطلاعات است اما می توان گزینه ای را برای ترغیب مخاطبان به بازدید از وب سایت نیز قرار داد.

 

دعوتنامه برای شرکت در رویداد

ایمیل هایی که بصورت دعوتنامه هستند برای این است که آگاهی از رویداد را در مخاطبان بیشتر کنند و  آن ها را هرچه بیشتر به شرکت در رویداد تشویق کنند.

 

می توانید در عکس زیر که حالت دعوت به شرکت در رویداد یک شرکت ماشین سازی را دارد مشاهد کنید:

gettingstarted lincoln

همانطور که می بینید ایمیل اطلاعاتی درباره ی رویداد، زمان، تاریخ و محل برگزاری آن ارائه می دهد.

 

در ابتدا نیز گفتیم، نوع ایمیلی که طراحی و ارسال می کنید کاملا به هدف شما از بازاریابی ایمیلی بستگی دارد. اگر به دنبال فروش های مستقیم هستید ایمیل های اطلاعیه ای و ارائه بازاریابی مناسب هستند. اگر هم می خواهید مخاطبان خود را در جریان آخرین تغییرات و اطلاعات کسب و کار خود قرار دهید می توانید از ایمیل های خبرنامه ای استفاده کنید تا به هدف خود در ایمیل مارکتینگ برسید.

 

قدم چهارم: اولین کمپین خود را بسازید

 

حالا که هدف خود را مشخص کردید، تعدادی از مخاطب ها را جمع آوری کرده اید و نوع کمپینی که می خواهید ارسال کنید را نیز انتخاب کرده اید باید شروع به درست کردن ایمیل خود کنید. ابزارهای ارسال انبوه ایمیل، کارها را برای ساختن کمپین های ایمیلی بسیار آسان می کنند. اما برخی از موارد اصلی وجود دارد که برای بدست آوردن بهترین نتایج باید آن ها را در نظر بگیرید.

 

کمپین ایمیلی خود را طوری درست کنید که راحت خوانده شوند

تحقیقات نشان می دهد بازه زمانی که می توانید در آن توجه یک شخص بالغ را جلب کنید 8 ثانیه است. با این بازه زمانی کوتاه، می توان فهمید کسانی که ایمیل های شما را می خوانند کلمه به کلمه ی آن را نمی خوانند. افراد بیشتر به دنبال کلمه ای می گردند که برایشان جالب باشد.

 

بنابراین نوشتن کمپین های ایمیلی که متن های طولانی دارند اصلا مفید نخواهد بود. باید ایمیل های خود را به گونه ای درست کنید که توجه آن ها را به خواندن جلب کند و در آخر به سمت قسمت “تشویق به اقدام” هدایت کند.

 

می توانید از ساختار هرم برعکس استفاده کنید

gettingstarted canvas

همانطور که در عکس بالا نیز مشاهده می کنید، ایمیل هایی که از این قاعده پیروی می کنند دارای یک تیتر بزرگ هستن که مهم ترین پیام ایمیل را بیان می کند. اطلاعات و عکس هایی که در ادامه هستند نیز کمک می کنند توجه مخاطب به ادامه ی ایمیل جلب شود و در انتها روی لینک اصلی که او را به سایت هدایت می کند کلیک کند.

 

با استفاده از ساختار هرم برعکس برای درست کردن ایمیل های بازاریابی ایمیلی می توانید کاری کنید مخاطبان متن ایمیل را بخوانند.

 

مطمئن شوید که ایمیل شما برای هر مخاطب مفید و مرتبط باشد

یکی از مهم ترین بخش های درست کردن لیست مخاطبان در ایمیل مارکیتنگ دسته بندی آن هاست. با استفاده از ابزار ارسال انبوه ایمیل می توانید مخاطبان خود را دسته بندی کنید. برای هر دسته ایمیل های خاص خودشان را ارسال کنید. تحقیقات نشان داده است ایمیل هایی که برای مخاطبان مرتبط فرستاده می شوند 760% بازگشت سرمایه را به دنبال داشته اند. بازگشت سرمایه میزان سودی است که شما از ارسال ایمیل ها بدست می آورید.

 

پس بجای اینکه یک ایمیل طراحی کنید و آن را برای همه ی مخاطبان خود بفرستید بهتر است مخاطبان ایمیل مارکتینگ خود را دسته بندی کنید و برای هر بخش ایمیل مناسب و مرتبط را ارسال کنید.

 

شرکت RIP CURL به این مورد بسیار اهمیت می دهد و خبرنامه های خود را برای مخاطبان مرتبط ارسال می کند.

gettingstarted ripcurl

برای مثال این شرکت محصولات شنای زنانه را برای خانم ها و محصولات مردانه را برای مخاطبان مرد خود ارسال می کند. اگر شما هم از دسته کسب و کارهایی هستید که محصولات زنانه و مردانه دارید می توانید این کار را انجام دهید.

 

مطمئن شوید ایمیل هایی که ارسال می کنید متناسب برند شما باشند و اطمینان را در مخاطب ایجاد کنند

 

ممکن است مخاطبان ایمیل مارکیتینگ شما، از وب سایتتان بازدید کرده باشند و یا در شبکه های اجتماعی شما را دنبال کنند. پس رنگ هایی که لوگوی وب سایت شما دارد، فونتی که مطالب وب سایت شما دارند به نوعی برند شما هستند و دیدن آن ها در ایمیل ها نیز به مشتری اطمینان می دهد که ایمیل از طرف شماست.

gettingstarted freshbooks

به همین دلیل استفاده از فونت، رنگ و برندی که دارید در ایمیل ها مهم است. تا می توانید از این موارد در هر جایی که با مشتری های خود ارتباط دارید استفاده کنید.

 

رعایت این مورد باعث می شود که مخاطبان نسبت به برند شما اطمینان پیدا کنند.

 

اقدام کردن را تا جایی که می تونید آسان کنید

 

یکی از شروط موفقیت بازاریابی ایمیلی این است که درصد زیادی از مخاطبان ایمیل ها را باز کنند و روی لینک هایی که از سایت در ایمیل قرارداده اید کلیک کنند. برای اینکه این کلیک کردن روی لینک ها بهتر و بیشتر انجام شود باید تا جایی که می توانید این کار را برای مخاطبان آسان کنید.

 

طبق تحقیقاتی که انجام شده 41% ایمیل هایی که توسط مخاطبان باز می شوند از طریق موبایل هستند. اگر برای ایمیل هایی که ارسال می کنید بهینه سازی برای موبایل انجام نداده اید، پس باید دور موفقیت در ایمیل مارکتینگ را خط بکشید.

 

به عکس زیر دقت کنید، استفاده از دکمه در ایمیل ها کمک می کند که مخاطبان موبایلی راحت تر روی لینک ها کلیک کنند. اکثر ابزارهای ارسال انبوه ایمیل به شما کمک می کنند در حین طراحی ایمیل نحوه نمایش داده شدن آن در موبایل را نیز بررسی کنید.

gettingstarted mobiles

با رعایت این چهار قانون اصلی که بیان شد می توانید کمپین هایی ارسال کنید که توجه مخاطب را جلب می کند و در نهایت ایمیل مارکتینگ شما با موفقیت انجام می شود.

 

قدم پنجم: نتایج ایمیل مارکتینگ خودتون رو اندازه گیری کنید

 

با استفاده از ابزار مختلف ارسال انبوه ایمیل، می توانید از زمان اجرا شدن کمپین بازاریابی ایمیلی خود و ارسال اولین ایمیل عملکرد آن ها را دنبال کنید. از میزان باز شدن ایمیل ها و کلیک هایی که روی لینک های موجود در آن انجام شده گرفته تا میزان سودی که از هر ایمیل به دست می آورید را می توانید اندازه گیری و مشاهده کنید.

gettingstarted junenews

البته بصورت کلی دو مکان یا ابزار برای بررسی نتایج بازاریابی ایمیلی وجود دارد. یکی ابزار ایمیل مارکتینگ که استفاده می کنید و دوم ابزار آنالیز وب سایت خودتان (مثلا Google Analytics).

 

قسمت reports یا همان گزارش ها که در ابزار ارسال انبوه ایمیل وجود دارد جایی است که می توانید آمار ایمیل های ارسالی خودتان را مشاهده کنید.

 

قسمت گزارش های هر ابزار ممکن است کمی متفاوت باشد، ولی بصورت کلی موارد زیر در بیشتر آن ها یکسان است:

 

کسانی که ایمیل ها را باز کرده اند – این مورد کسانی که ایمیل ها را باز کرده اند را نشان می دهد. اگر درصد کسانی که ایمیل های شما را باز می کنند کمتر از 10% است، حتما به فکر چاره باشید. یا ایمیل های شما اسپم می شوند و اصلا به مخاطبان نمی رسند، یا عنوان ایمیلی که می نویسید چندان جذاب نیست.

 

ایمیل های با امتیاز منفی –  کسانی که ایمیل های شما اصلا به دست آن ها نرسیده است. درصورتی که این مشکل برای شما وجود دارد امکان اسپم شدن ایمیل های شما بسیار زیاد است.

 

ایمیل های که باز نشده اند – تعداد مخاطبانی که ایمیل های شما را باز نکرده اند.

 

درصد باز شدن – همانطور که از اسم این مورد نیز مشخص است درصد باز شدن ایمیل ها را نشان می دهد.

 

CTR یا کلیک های انجام شده روی لینک ها – این مورد درصد تعداد کلیک هایی که روی لینک های موجود در ایمیل انجام شده است را نشان می دهد.  

 

درصد آنسابسکرایب (Unsubscribe) – تعداد کسانی که درخواست داده اند از لیست شما حذف شوند. البته این مورد را شما تایید نمی کنید که از لیست حذف شوند یا نه، خود سرویس دهنده یا همان ابزار ارسال ایمیل آن ها را از لیست شما حذف می کند.

 

شکایت های اسپم بودن – تعداد (درصد ) کسانی که ایمیل های شما را به عنوان اسپم علامت زده اند. (برای اینکه از اسپم شدن ایمیل های خود جلوگیری کنید می توانید مطلبی که درباره اسپم شدن ایمیل ها نوشته ام را بخوانید. برای مشاهده این مطلب کلیک کنید)

 

اشتراک گذاری ها – تعداد دفعاتی که ایمیل های شما توسط مخاطبان فوروارد شده است و یا از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر به اشتراک گذاشته شده اند.

 

این اندازه گیری ها و آمار به شما اطلاعاتی را درباره نحوه ی ارتباط برقرار کردن ایمیل های شما با مخاطبان ارائه می دهند. می توانید با استفاده از این آمار متوجه شوید که ایمیل های شما تا چه حد موفقیت آمیز بوده است.

 

امیدوارم این مطلب نیز برای شما مفید بوده باشد، به یاد داشته باشید که ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش های بازاریابی برای افزایش فروش ها و یا بازدید از وب سایت است. اگر می خواهید با چالش های احتمالی که ممکن است در ایمیل مارکیتنگ با آن ها مواجه شوید آشنا شوید کلیک کنید.

 

3 پاسخ
  1. حافظ نجفی
    حافظ نجفی گفته:

    سلام
    متشکرم از این آموزش مفید.
    بله ایمیل و ایمیل مارکتینگ نقش بسیار بالایی حتی در فروش و بازدید وبسایت هم دارد.
    موید باشید

    پاسخ

تعقیب

  1. […] کردن یک کمپین ایمیل مارکیتنگ عالی چیز مهمی است ولی اگر به دنبال تبدیل مخاطب به مشتری […]

  2. […] رایگان استفاده کرده اید و یا شاید هم به دنبال یک ابزار ایمیل مارکتینگ با خدمات رایگان می گردید. پیدا کردن ابزاری که بتواند […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دادن به اصول طراحی لندینگ پیج خوب برای ایمیل مارکتینگ | کپی فای لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *