فهرست مطالب:
چیزی در مورد داستان سرایی در ایمیل مارکتینگ شنیده بودید؟ اصلاً در مورد نقش داستان سرایی در بازاریابی محتوایی چیزی میدانید؟ داستان سرایی ابزاری بسیار قوی هست برای اینکه شما اطلاعات رو به مخاطب خودتون منتقل کنید و تعاملی قوی هم با اونها داشته باشید. اگر میخواید در مورد داستان سرایی در ایمیل مارکتینگ بدونید و البته ببینید که چه اهمیتی داره تا انتهای مطلب با من باشید.
داستان سرایی فن استفاده از ایدهها و البته حقایق هست برای ارائهی دادههایی به مخاطب و ایجاد رابطهای عاطفی بین برند و مشتری.
بازاریابها تا میزان زیادی از داستان سرایی در بازاریابی محتوایی استفاده میکنند تا ارتباط موثری با مخاطبان خودشون ایجاد کنند. در طرف دیگه هم بیش از 90% مخاطبان دوست دارند که در ایمیلهایی تبلیغاتی که دریافت میکنند داستانی جذاب وجود داشته باشد.
این دو مورد را مقایسه کنید:
الف: از خرید شما متشکریم.
ب: با خرید این کت و شلوار که خیاطان ما در کارگاه تولیدی 20 نفره با شور و اشتیاق فراوان آن را دوختهاند، لبخندی بر لبان آنها نشست. از خرید شما سپاسگزاریم.
هردو یک پیام را میدهند اما مورد ب از فن داستان سرایی هم استفاده کرده است. حتماً تصویر خیاطها که مشغول کار در کارگاهی هستند در ذهن شما نقش بسته است؛ این همان ارتباطی است که بیان کردم. شاید از این به بعد به خاطر همین پیام بخواهید خرید دیگری را هم از این برند داشته باشید.
یک داستان خوب، بخشهای مختلفی از مغز رو فعال میکند که آدرنالین ترشح کرده و مخاطب را جذب آن میکند؛ طوری که انگار خودش نیز در داستان وجود دارد. از آنجایی که افراد به خریدهای برپایه احساس بیشتر جلب میشوند، داستان سرایی در ایمیل مارکتینگ اگر به خوبی انجام شود میتوانید در موفقیت شما مؤثر باشد.
تمام تلاشی که در بازاریابی ایمیلی انجام میشود این است که مخاطب بیشتر با برند آشنایی داشته باشد و نام این برند در ذهن او باقی بماند. داستان سرایی در ایمیل مارکتینگ میتواند این کار را به خوبی انجام دهد. پیامهایی که بصورت داستان به مخاطب ارائه میشوند 22 برابر بهتر در ذهن باقی میمانند.
زمانی که از داستان سرایی در ایمیل مارکتینگ برای معرفی ارزشها و افقهای کسب و کار خود استفاده کنید میتوانید قابلیتهایی را بیان کنید که باعث شود یک سر و گردن بالاتر از بقیه باشید. زمانی که از گذشته و تجارب کسب و کار خود صحبت میکنید این امکان را به مشتریان خود دادهاید که فهم بهتری نسبت به شما و مشکلاتی که با خدمات یا کالاهای خود در صدد حل آنها هستید را داشته باشند.
هر داستانی باید شخصیتی داشته باشد که با مخاطب ارتباط برقرار کند. در مورد ایمیل مارکتینگ این شخصیت اصلی میتواند محصول، شرکت و یا چیزی که باعث تشکیل آن شده است باشد. یک مثال: چه کسی شرکت را پایه ریزی کرد؟ چه کسی باعث شد شما شرکت را پایه گذاری کنید؟ چه چیزی باعث شده به فکر این سرویس یا کالا بیفتید؟
بعد از اینکه شخصیت اصلی خود را انتخاب کردید وقت آن است که توجه مخاطب را جلب کنید. با بیان تجربهی خود میتوانید احساس ارتباط داشتن را در آنها ایجاد کنید. برای مثال: چه چیزی باعث شد کسب و کار را ایجاد کنید؟ چه موانعی بر سر راه بودند؟ از تجاربی که در گذشته داشتید چه درسهایی گرفتید؟ چه اشتباهاتی مرتکب شدید؟
حتماً شخصیتها و مشکلات را در فضای مناسبی قرار دهید و در آخرسر نتیجه گیری هم برای داستان خود بگذارید. این نتیجه گیری میتواند یک تشویق به اقدام هم باشد. برای مثال: مخاطب با خواندن مطالب شما چه فایدهای میبرد؟ از همکاری با شما چه مشکلی از مشکلات مخاطب برطرف میشود؟
همکاران گرامی، با اجرای طرح رتبهبندی معلمان، فرصتی بینظیر برای ارتقاء جایگاه شغلی و افزایش…
بخشودگی جرایم رانندگی 1404: راهنمای کامل + نکات و سوالات متداول خبر عالی برای تمام…
ویژه برنامه کشوری جلوه های معلمی چیست؟ این برنامه در راستای تأکید مقام معظم رهبری…
معرفی بیست و یکمین جشنواره الگوهای برتر تدریس جشنواره الگوهای برتر تدریس یکی از مهمترین…
جشنواره کشوری تولیدات ابزار اختلالات جشنواره کشوری تولیدات ابزار اختلالات یک رویداد مهم در حوزه…
جشنواره پویش ملی درّ نجف، دریچهای رو به دنیای دانش، خلاقیت و معنویت است. دانشآموزان…