نماد سایت کپی فای

انتخاب کلید واژه های متناسب با سئو

images 1

 

کلمات کلیدی سئو، کلید واژه ها و عبارات مهم در تولید محتوا برای وب سایت شما هستند که مردم را قادر می سازد تا از طریق موتورهای جستجو سایت شما را پیدا کنند. یک وبسایت که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است به عنوان پایگاه بالقوه بازدید کننده برای جستجوگرها است که به اتصال جستجوگران به سایت شما کمک می کند. کلمات کلیدی یکی از عناصر اصلی جستجوگرها هستند.

 

چگونه کلید واژه ها را انتخاب کنیم؟

یکی از استراتژی های مهم در بحث SEO این است که شما به طور مرتب محتوای با کیفیت به وب سایت اضافه کنید. در این صورت گوگل تشخیص می دهد که وب سایت شما فعال است، زیرا اطلاعات جدید اضافه شده است و حجم محتوای شما افزایش پیدا کرده است. اگر استراتژی کلمات کلیدی محتوای خود را درست انجام داده باشید و محتوای شما به خوبی برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی شده باشد، اضافه کردن محتوا قابلیت جستجو را افزایش می دهد.

و اما منظور از تمرکز کلمات کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی، عبارت جستجو است که شما برای رتبه بندی صفحه خود بیشتر از آن استفاده می کنید، به طوری که مردم وقتی برای این کلمه کلیدی یا عبارت جستجو دنبال مطلب هستند، به راحتی محتوای شما را پیدا کنند. البته نحوه و تعداد بکار بردن یا به عبارتی تمرکز کلمات کلیدی برای موتورهای جست و جو اهمیت زیادی دارد. Yoast SEO دارای زبانه خاصی برای بررسی تمرکز کلمات کلیدی است. این پلاگین محتویات صفحه را ارزیابی می کند و بازخوردی در مورد نحوه بهبود محتوا برای تمرکز کلید واژه ارائه می دهد.

کلمه کلیدی را انتخاب کنید که بیشتر برای جستجو استفاده می شود

کلمه کلیدی باید موضوعی را که می خواهید در مورد آن بنویسید را به خوبی بیان کند. پلاگین Yoast SEO به شما کمک می کند تا پست خود را برای کلید واژه انتخاب شده، بهینه سازی کنید. همچنین یکی از ابزارهایی که می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع متن تان پیدا کنید ابزار Yoast می باشد. این ابزار با استفاده از داده های مشابه به عنوان Google Suggest برای یافتن اولین ده کلمه کلیدی به شما کمک می کند. این همان کلماتی است که می خواهید در هنگام تایپ عبارت جستجو در قسمت جستجوی گوگل دیده شوند.

اصطلاحاتی که در نظر می گیرید، اصطلاحات و ترکیبی از کلمات هستند که منطقی هستند و توسط افراد برای جستجو در وب استفاده می شوند. برای این منظور Yoast SEO می تواند به شما کمک کند و برخی از اندیشه های اولیه در مورد رفتار جستجوی افراد در منطقه ای که می خواهید برای آن بنویسید مفید باشد. برای پاسخ دادن به سوالاتی که مردم در مورد یک موضوع خاص دارند، از «پاسخ عمومی» استفاده کنید. این به شما بارهای بینش جدید و الهام بخش برای پست های جدید را می دهد.

به یاد داشته باشید که این پیشنهادات جستجو برای کلید واژه همیشه در حال تغییر است. پیشنهادات اغلب بر اساس آنچه که قبلا افراد جستجو کرده اند تنظیم شده است. ممکن است زمان نوشتن متن کلمات کلیدی پیشنهادی بصورت زیر باشد:

ولی بعد از مدتی در اثر ثبت جست و جوی افراد اگر دنبال همین کلید واژه باشید ممکن است عبارات دیگری مانند تصویر زیر برایتان پیشنهاد شود:

بنابراین در نظر داشته باشید که به روز­رسانی کلمات کلیدی محتوا می تواند تعداد بازدید سایت شما را افزایش دهد.

کلمات کلیدی و رتبه بندی

بعد از انتخاب کلمات کلیدی نوبت به رتبه بندی می رسد، باید تلاش کنید تا کشف کنید که آیا جستجوهای زیادی برای این کلمه یا عبارت وجود دارد؟ Google Trends به شما امکان می دهد که حجم جستجو را بین دو عبارت جستجو طی یک زمان معین مقایسه کنید. این امر برخی از بینش ها را در مورد میزان استفاده از شرایط جستجوی افراد به شما می دهد. از این طریق می توانید بفهمید که رتبه سایت شما در میان سایت ­های مشابه چند است.

پست هایی را که رتبه بندی کرده اید بررسی کنید

اگر در حال حاضر پست هایی (پست های وبلاگ) داشته باشید که در شرایط خوبی قرار دارند، مطمئن باشید که این پست ها تعداد بازدید کنندگان زیادی را جذب خواهند کرد. با استفاده از Google Trends برای مقایسه تمرکز کلمات کلیدی پست های قدیمی تر (که می توانید آمار آن را ببینید) با کلید واژه های جدید که شما برای پست خود در نظر داشته باشید، می توانید در مورد ترافیک احتمالی این کلمات کلیدی با خبر شوید. اطمینان حاصل کنید که پست های قدیمی تر را که بیشتر شبیه پست مورد نظر شما هستند بنویسید.

با استفاده از Google Trends مقایسه بین کلمات کلیدی تمرکز قدیمی خود و آنچه که شما می خواهید استفاده کنید، به شما برخی از بینش های مربوط به چشم انداز کلمات کلیدی متمرکز را می دهد.

یکی دیگر از روش های خوب برای استفاده از Google Trends این است که شما در نظر داشته باشید که تعدادی کلمات کلیدی تمرکز (طولانی) داشته باشید. Google Trends به سادگی به شما نشان می دهد که کدام عبارت جستجو بالاترین میزان جستجو را نسبت به دیگران داشته باشد.

نتیجه گیری

کلمات کلیدی بلوک های متن هستند که به موتورهای جستجو کمک می کند موضوعاتی را که محتوا را جستجو می کند شناسایی کند. الگوریتم ها سیستم های پیشرفته ای را برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که کاربران در نمایش داده های خود استفاده می کنند، و همچنین شرایطی که در طول یک قطعه محتوا مورد استفاده قرار می گیرند، دارند. این به آنها کمک می کند تا کاربر را با محتوایی که به نیازهای شما پاسخ می دهد، مطابقت دهد.

چه کاری باید انجام دهید؟اکنون که متوجه شده اید که کلید واژه ها در جستجوگرها نقش مهمی ایفا می کنند، اولین وظیفه شما این است که 5 تا 6 مورد کلمات کلیدی برای پست خود پیدا کنید که موضوع محتوای شما را به خوبی بیان کند و بهینه برای جست و جو گرها باشد. شما می توانید از برنامه Google Suggest ، Google Trends و یا ابزار دیگری استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل