email marketing automation

ترندهای ایمیل مارکتینگ در سال 2020

ترندهای ایمیل مارکتینگ در سال 2020 را بشناسید. 

اگر بازاریاب باشید حتما می‌دانید که در دنیای دیجیتال همه چیز مدام در حال تغییر و بروزرسانی است. هرچقدر که داده‌های مختلفی را دریافت می‌کنیم و یا تکنولوژی‌های جدیدتری را بدست می‌آوریم استراتژی‌هایی که در کسب و کارمان استفاده می‌کنیم را نیز تغییر می‌دهیم. این تغییرات ابزاری که با استفاده از آن‌ها اطلاعات را به مخاطبان هدف خود ارائه می‌کنیم را نیز شامل می‌شوند. اما چه تغییراتی را در ایمیل مارکتینگ مشاهده خواهیم کرد؟ ترندهای ایمیل مارکتینگ در سال 2020 چه چیزهایی خواهند بود؟

یکی از ابزارهایی که در چند دهه گذشته روز به روز شهرت بیشتری پیدا کرده، ایمیل است. نزدیک به 2.8 میلیارد نفر در دنیا از ایمیل به عنوان یک ابزار ارتباطی دیجیتال استفاده می‌کنند.

بدلیل اینکه همه چیز به سرعت در حال تغییر و حرکت رو به جلو است، استفاده از برترین ابزار و آگاهی از ترند‌های معروف اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. با شهرتی که ایمیل دارد جای هیچ تعجب نیست که از کسب و کارهای کوچک گرفته تا بزرگ بیشترین میزان بازگشت سرمایه را از طریق سرمایه گذاری روی ایمیل بدست می‌آورند.

معمولا پتانسیل بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ 4400 درصد است، یعنی هر هزارتومانی که سرمایه گذاری می‌کنید بطورمتوسط 44 هزار تومان بازگشت خواهد داشت. با پتانسیل زیادی که ایمیل مارکتینگ برای افزایش سود دارد بسیار مهم است که از آخرین ترندهای ایمیل مارکتینگ باخبر باشید واز آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به بررسی ترندهای ایمیل مارکتینگ در سال 2020 خواهیم پرداخت.

دسته بندی و هدف گذاری بیشتر در اتوماسیون

بازاریابی ایمیلی درحل تبدیل‌شدن به یک ابزار نیرومند برای بازاریاب‌هایی است که به دنبال افزایش سود هستند. به واسطه داده‌های بیشتری که بدست می‌آیند و ابزار هوشمند تری که مورد استفاده قرار می‌گیرند، دسته بندی مخاطبان نیز پیچیده تر می‌شود.

طبق گفته Hubspot ایمیل‌هایی که دسته بندی شده و برای مخاطبان خاصی ارسال شده اند 58% همه ی سود بدست آمده از بازاریابی ایمیلی را شامل می‌شوند. اگر کار دسته‌بندی و هدف‌گذاری ایمیل‌ها به درستی انجام شود سود حاصل را تا 18 برابر افزایش می‌دهند. چنین آماری نشان می‌دهد که بازاریابان باید بیشتر روی دسته بندی وهدف گذاری ایمیل‌ها در استراتژی ایمیل مارکتینگ خود دقت کنند.

ایمیل مارکتینگ هوشمندانه‌تر شده است و ترندها به سمتی می‌روند که در آن محتوای مورد نظر مخاطب به او تحویل داده می‌شود. برای مثال مخاطبی که چندین مرتبه به یک صفحه وب مراجعه کرده و ایمیل‌ها را بیشتر مواقع بازکرده است باید ایمیلی دریافت کند که علاقه او را افزایش دهد. همچنین مخاطبی که مدت زیادی است هیچ ایمیلی را باز نکرده است بهتر است که در ادامه ایمیلی از طرف شما دریافت نکند.

برای دسته بندی مخاطبان خود می‌توانید از بخش segmenting پنل ایمیل مارکتینگ خود نیز استفاده کنید. برای مثال پنل الستیک ایمیل مانند بسیاری از پنل های دیگر به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس رفتاری که مخاطبان شما در برابر ایمیل‌های ارسالی داشته‌اند بتوانید آن‌ها را دسته بندی کنید. مثلاً می‌توانید گروهی از مخاطبان خود را تشکیل دهید که تاکنون بیش از 5 بار ایمیل‌های شما را باز کرده‌اند و یا مخاطبانی را انتخاب کنید که بیش از 5 بار روی لینک‌های درون ایمیل شما کلیک کرده‌اند. با استفاده این دسته بندی‌ها می‌توانید درصد باز شدن یا کلیک خوردن ایمیل‌های خود را از زیر 10% به بالای 50% برسانید.

ایمیل‌های متن محور و تعاملی بیشتر

دسته‌بندی مخاطبین و ارسال  هدفدار ایمیل تنها یکی از ترند‌های ایمیل مارکتینگ در سال 2020خواهد بود. ترند دیگری که قرار است قدرت بگیرد شیوه‌ای است که بازاریاب‌ها ایمیل را طراحی و نگارش می‌کنند. در این سال میلادی بازاریاب‌ها بیشتر ایمیل‌هایی را ارسال می‌کنند که تنها شامل متن خالی است و ارتباط محور است.

دورانی که مخاطبان می‌خواستند ایمیل‌هایی باز کنند که پر از تصاویر و  گرافیک‌های ظریف بودند به سر رسیده است. بیشترمخاطبان علاقه‌ای به برقراری ارتباط یا خواندن ایمیل‌هایی ندارند که پر از تصاویرهستند، تبلیغاتی که پر از تصاویر هستند و به دفعات زیاد ارسال می‌شوند یکی از این نمونه‌ها بود که بازخورد چندان خوبی نداشتند.

چیزی که بازاریاب‌ها خیلی از آن ترس دارند این است که ایمیل‌های آن‌ها اسپم شود، به همین دلیل است که به ایمیل‌های با متن خالی بیشتر علاقه پیدا کرده اند. افراد حرفه‌ای متوجه شده‌اند که کاربران به ایمیل‌هایی که متن خالی هستند بیشتر علاقه دارند تا ایمیل‌هایی که پر از تصاویر هستند. ایمیلی که محتوای آن متن خالی است شباهت بیشتری به ایمیلی دارد که ممکن است یکی از اعضای خانواده یا دوست صمیمی‌ برای مخاطب ارسال کرده باشد.

ترند دیگری که بسیار اهمیت پیدا کرده است ارسال ایمیل تعاملی است. بازاریاب‌های زیادی برای افزایش علاقه‌مندی در مخاطبان روی به ارسال ایمیل‌های تعاملی آورده‌اند. ایمیل‌های تعاملی بازدیدکنندگان را جلب کرده و با استفاده از GIF، پرسشنامه، بازی و محتوای جذاب تشویق می‌کند که ارتباط بیشتری با کسب و کار داشته باشند. تشویق به اقدام نیز یکی از بخش‌های مهم ایمیل‌های تعاملی است.

داستان‌سرایی بیشتر در محتوا

در کنار ایمیل‌های تعاملی و تنها متن خالی، داستان‌سرایی در ایمیل‌های نیز به خوبی توجه مخاطبان راجلب کرده است.

پیام‌های ایمیل مارکتینگی که در ابتدای ایمیل داستانی شروع می‌شود، در ادامه بسط داده شده واخباری از کسب و کار یا محصولی را ارائه کرده و ارزش آن‌ها را به مخاطب نشان می‌دهد تاثیر زیادی روی مخاطب داشته اند. البته باید این را در نظر داشته باشید که ایمیل باید به مخاطب درستی ارسال شود. مدت‌هاست که بازاریاب‌ها ارزش داستان سرایی عالی در افزایش سود را می‌دانند، این مورد به عنوان یکی از ترندهای ایمیل مارکتینگ درسال 2020 قرار است که اهمیت بیشتری پیدا کند.

اهمیت بیشتر به موبایل

بهینه سازی ایمیل برای مخاطبان موبایلی از بخش‌های مهم یک استراتژی ایمیل مارکتینگ قوی است. 53% ایمیل‌ها در موبایل‌ها باز شده و مشاهده می‌شوند. 75% از 900 میلیون کاربر جیمیل اکانت خود را از طریق موبایل استفاده می‌کنند. بر اساس این داده‌هاست که بهینه سازی بازاریابی ایمیلی برای مخاطبان موبایلی اهمیت پیدا می‌کند؛ امروزه که استفاده از موبایل‌ها رایج‌تر شده است بیشتر بازدیدهای وبسایت های نیز از طریق موبایل انجام می‌شود و این داده‌ها توجه ما را به سمت کاربران ایمیلی جلب کرده است. 

شخصی سازی بیشتر

شخصی سازی محتوای ایمیل بین بازاریابان ایمیلی بسیار طرفدار پیدا کرده است. منظور از شخصی سازی ایمیل‌هایی است که مثلا نام مخاطب را در پاراگراف دوم یا سوم ایمیل دارند و یا محتوای آن دقیقا متناسب با مخاطب است. برخی از شرکت‌ها مخاطبان خود را بر اساس رفتارشان (باز کردن ایمیل، بازدید از سایت و…) دسته بندی می‌کنند ولی برخی ازشرکت‌ها نیز آن‌ها را بر اساس شخصیتشان دسته‌بندی می‌کنند. محتوایی شخصی سازی شده که به گروهی فرستاده می‌شود که مرتبط با شخصیت و یا عملکرد آنهاست. شخصی سازی یکی ازمهم ترین ترندهای ایمیل مارکتینگ در سال 2020 خواهد بود.

هوش مصنوعی بیشتر

شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای قوی‌تر کردن استراتژی ایمیل مارکتینگ خود بیشتر از شخصی‌سازی استفاده می‌کنند. از هوش مصنوعی برای انتخاب تصویر مناسب، نوشتن عنوان ایمیل جذاب، شخصی سازی بیشتر محتوا، پیش بینی زمانی که یک مخاطب ممکن است درخواست خروج از لیست مخاطبان (Unsubscribe) و … استفاده می‌شود. درخواست هوش مصنوعی برای اتوماسیون بازاریابی درحال افزایش است و پیش بینی می‌شود که بازاریابی ایمیلی اتومات به تنهایی ارزشی برابر 2.7 میلیارد دلار در سال 2025 ارزش داشته باشد. شرکت Adobe نیز روی پروژه‌های برای ایمیل مارکتینگ با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند و پیش بینی می‌شود که تغییرات بزرگی را دراین زمینه ایجاد خواهد کرد، البته هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد در دسترس نیست.

به این ترتیب از برخی از ترندهای ایمیل مارکتینگ در سال 2020 آگاه شدید. برای اینکه بتوانید همپای این ترندها شما نیز ایمیل مارکتینگ خود را ارتقا دهید نیاز است که از ابزار درست استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از داده‌هایی که از طریق آن‌ها به دست می‌آورید خود را با این ترندها تطبیق دهید. می‌توانید برخی از ابزار ایمیل مارکتینگ را درصفحه خرید پنل ایمیل مارکتینگ ما مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *